۱۳۹۱ آبان ۱۴, یکشنبه

چه کسی مسوول وضع کنونی کشور است؟





کلمه- محمد امین هادوی*:
چه کسی مسوول کاهش ۵۰ درصدی قدرت خرید مردم کشورمان در ظرف کمتر از یک سال است؟ چه کسی مسوول کاهش ارزش پس اندازهای کوچک و خرد میلیون‌ها نفر از هموطنانمان، ظرف چند ماه گذشته به کمتر از نصف است؟ چه کسی مسوول افزایش بیش از ۳۰۰درصدی نرخ دلار در کشور است؟ چه کسی مسوول افزایش ۲۰۰درصدی لوازم خانگی، لوازم برقی، رایانه، موبایل، لوازم تحریر، البسه و… نسبت به سال گذشته است؟ چه کسی مسوول کمبود برخی دارو‌ها و مواد غذایی و افزایش قیمت شدید آن‌ها ظرف چند ماه گذشته شده است؟ چه کسانی مسوول نظارت بر این اتفاقات هستند؟
آیا قوه مجریه ودر راس آن رییس دولت، وزیر بازرگانی و صنعت، وزیر اقتصاد، رییس بانک مرکزی و… نسبت به این افزایش قیمت‌ها و پیامدهای ناگوار آن احساس مسوولیت نمی‌کنند؟ آیا نمی‌بایست حداقل یکی از مسوولان کشور در قبال این همه شاخص آشکار که حاکی از سقوط اقتصادی و اتلاف بی‌سابقه منابع کشور است دم به اعتراف می‌گشود و با عذر تقصیر به پیشگاه مردم تن به استعفا می‌داد؟ آیا نمایندگان مجلس که وظیفه نظارت تام و تمام بر مطبوعات و اجرای آن در قوه مجریه را دارند به غیر از نطق‌های پیش از دستور و تذکر واخطار چه کرده‌اند؟ آیا چون تا پایان عمر این دولت زمان کمی باقی مانده است باید با آن مماشات کرد و طبق دستوراتی که از بیرون مجلس می‌آید تا پایان دوره آن را تحمل نمود؟ آیا اگر همانطور که مردم با پوست و گوشتشان احساس می‌کنند که روز بروز وضع مماششان بد‌تر می‌شود، نمایندگان مجلس و مسولان عالی مرتبه نیز شخصا احساس ناراحتی و کمبود می‌کردند، اجازه می‌دادند که حتی یک روز دیگر این شرایط ادامه یابد؟ و دولت با همین وضع تا چند ماه آینده و تا پایان دوره‌اش به همین روال ادامه دهد؟
آیا مسوولان قوه قضایی که وظیفه اصلی رسیدگی به تخلفات، سواستفاده و یا سو تعبیر‌های مقام‌های دولتی را دارا هستند تاکنون برای این همه ضرر و زیانی که به مردم در این یکسال گذشته به خاطر افزایش قیمت‌ها و… وارد شده کدام یک از مقام‌ها تا کنون مورد بازخواست قرار گرفته و یا به دست مجازات سپرده شده‌اند؟ در حالی که تعدادی دلال و واسطه ارز دستگیر شده‌اند و به صرافی‌ها هشدار داده‌اند، کدامین مسوول به خاطر اعمال سوء‌اش، چه سهوا و یا چه عمدا دستگیر شده؟ آیا فقط چند دلال و واسطه باعث این همه افزایش قیمت ارز و کالا شده است؟ آیا آن‌ها از دولت، وزارتخانه‌ها و بانک مرکزی که میلیارد‌ها دلار درآمد فروش نفت، گاز، میعانات گازی و پتروشیمی‌های دولتی در اختیار آن هاست قدرتمند‌تر هستند؟ اگر این چنین باشد که وای به حال این دولت و مسوولانش که این قدر ضعیف و خفیف هستند و اگر چنین نیست پس چرا با مسوولان برخورد نمی‌شود؟ آیا نحوه رسیدگی به پرونده سه هزار میلیاردی اختلاس، بیمه ایران و بقیه پرونده‌های سوء استفاده‌های کلان نشان از ضعف همه دستگاه های کشور در قبال نظام گسیخته شده کشور نیست؟ کمر مردم زیر فشار گرانی، افزایش قیمت‌ها و تحریم‌ها خم گردیده است آیا با شعارهای دهان پرکن و اظهارات نسنجیده نظیر «عدم تاثیر تحریم ها در کشور» «استقبال مردم از تحریم‌ها» و در نتیجه وجود گرانی‌ها و کمبود‌ها و استمرار آن می‌تواند تلخی کام مردم را شیرین سازد؟ آیا با گفتار درمانی و شعار درمانی وضعیت اقتصادی مردم اصلاح می‌شود؟ چرا مسولان بسیج امکانات دولتی و ادارات را برای گسیل دادن سازمان یافته کارکنان ادارات و نهادهای نظامی، دولتی و غیره در مراسم استقبال از سفر‌ها را به حساب استقبال مردمی مصادره به مطلوب می‌کنند و به نشانه تایید عملکرد خود و علاقه مردم به ایشان می‌گذارند؟ آیا این عدم حضور مردم و نارضایتی‌های اجتماعی و سیاسی نمی‌تواند اتمام حجت مردم با آن‌ها باشد؟ آیا مردم نمی‌خواهند در این گونه سفر‌ها که با هزینه‌های میلیاردی صورت می‌گیرد اگر امکانی باشد پرسش‌ها، اعتراضات، انتقاد‌ها و مشکلاتشان را به طور مستقیم به آن‌ها بگویند و امر به معروف و نهی از منکر کنند؟
و سرانجام و در ‌‌نهایت صراحتا پاسخ دهید چه کسی مسوول وضع نابسامان کنونی کشور است؟ و از لحاظ شرعی و قانونی چه کسی ضامن خسارت های وارده به مردم است؟ و با چه کسی باید برخورد کرد؟ با چند دلال و واسطه یا با مسولین خطا کار و…؟
مردم بهترین قاضی و داور هستند.
* محمد امین هادوی هم اکنون در بندزندانیان سیاسی زندان اوین محبوس است

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر