۱۳۹۱ آبان ۱۴, یکشنبه

سه روز تعطیلات؛ بیش از ۳۰۰ تصادف و ۵۴ کشته



بازهم مثل همیشه تعطیلات در کشورمان حادثه آفرید و در بیش از سیصد تصادف، ۵۴ نفر جان خود را از دست دادند.
در حالی که تعداد کشته شدگان در اثر تصادفات جاده ای در کشور در صدر جدول جهانی قرار دارد، بیشتر تصادف های این سه روز به خاطر سرعت و خواب آلودگی راننده بوده است. به طوری که فرمانده پلیس راه راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با اشاره به اینکه بیش از ۳۵ درصد تصادفات در تعطیلات اخیر از شکل واژگونی بوده است‏، می گوید: مهم‌ترین علت تصادفات، عدم توجه به جلو با حدود ۲۸ درصد و پس از آن تخطی از سرعت مطمئنه با ۲۰، عدم رعایت حق تقدم با ۱۷ و انحراف به چپ با ۱۵ درصد بوده است.
سرهنگ محمدرضا مهماندار حدود ۶۰ درصد خودروهای دخیل در تصادفات فوتی و جرحی تعطیلات اخیر را سواری و وانت، ۲۳ درصد موتورسیکلت، حدود ۱۰ درصد کامیون و ۶ درصد عابر پیاده عنوان کرد و به ایسنا گفت: در عین حال ماموران پلیس‌راه کشور در این مدت حدود ۳۰۰ جلد گواهینامه رانندگان متخلف را ضبط و حدود ۱۸۰۰ دستگاه خودرو و ۱۳۰۰ دستگاه موتورسیکلت متخلفان را توقیف کردند.
سرهنگ مهماندار با اشاره به اینکه در تعطیلات اخیر حدود ۱۱۸ هزار برگ جریمه برای رانندگان متخلف صادر شده است، گفت: بیشترین تخلفات اعمال قانون شده در این مدت با ۳۲ هزار فقره مربوط به سرعت غیرمجاز، ۲۵ هزار فقره عدم استفاده از کمربند ایمنی، ۷ هزار فقره سبقت غیرمجاز، ۵ فقره انحراف به چپ و ۳ هزار فقره صحبت با تلفن همراه بوده است.
وی به مهم‌ترین تصادفات تعطیلات اخیر اشاره کرد و به ایسنا گفت: در روز ۱۱ آبان ماه ساعت ۶:۰۵ در محور قزوین، کیلومتر ۵۷ آزادراه قزوین – زنجان بر اثر برخورد یک دستگاه پژو ۲۰۶ با ۸ عابر پیاده از ۲ خانواده، متاسفانه همگی آنها کشته شدند که علت این حادثه نقض ماده ۴ آیین‌نامه ایمنی راه‌ها و عبور از داخل اتوبان بوده است.
فرمانده پلیس‌راه کشور به تصادف روز ۱۲ آبان ماه اشاره کرد و گفت: در استان کرمان محور فهرک به ایرانشهر کیلومتر ۱۵ ساعت ۱۹، یک دستگاه پژو ۴۰۵ به دلیل سرعت غیرمجاز که از فرعی وارد محور اصلی شده بود، بدون توقف با یک دستگاه کامیون در این محور برخورد می‌کند که متاسفانه تمامی ۷ سرنشین پژو ۴۰۵ در این تصادف کشته شدند که علت آن عدم رعایت حق تقدم از سوی راننده پژو ۴۰۵ بوده است.
مهماندار در عین حال گفت: در ساعت ۱۰ دقیقه بامداد روز ۱۳ آبان ماه نیز در اتوبان ذوب‌آهن کیلومتر ۱۰، یک دستگاه پژو ۴۰۵ با یک شیء ثابت به دلیل سرعت غیرمجاز و عدم توانایی و کنترل وسیله نقلیه برخورد می‌کند که شش سرنشین این خودرو مجروح می‌شوند.
به گزارش ایسنا، فرمانده پلیس راه کشور تصریح کرد: بر اساس اعلام قبلی، تردد در محور کرج – چالوس از ساعت ۱۳ تا ۲۴ از کرج به سمت چالوس ممنوع بوده و این محور از ساعت ۱۶ از مرزن‌آباد به سمت کرج یکطرفه است. از سوی دیگر تردد در محور هراز نیز از ساعت ۱۴ تا ۲۳ از مشاء به آمل ممنوع بوده و این محور از ساعت ۱۵:۳۰ از آب‌اسک به سمت رودهن یکطرفه است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر