۱۳۹۱ آبان ۱۶, سه‌شنبه

هشدار آیت‌الله مکارم درباره ادامه امامزاده‌سازی‌ها و سوء‌استفاده از احساسات مردم

چکیده :سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه نیز گفته بود که تعداد امامزاده ها در سال ۹۰ نسبت به تعداد امامزاده ها در سال نخست انقلاب اسلامی، هفت برابر شده...

یک مرجع تقلید از گسترش امامزاده سازی های کاذب با سو استفاده از احساسات مذهبی مردم هشدار داد.
براساس آمار رسمی سازمان اوقاف و امور خیریه٬ در ایران بیش از هشت هزار امامزاده وجود دارد. در ۳۰ سال گذشته تعداد امامزاده ها به هفت برابر رسیده است. در حال حاضر، بیش از پنج هزار تن از امامزادگان مدفون در ایران را به نام امام موسی کاظم (ع) نسبت می دهند.
چند سال پیش آمار و اطلاعات تاریخی، جغرافیایی و منطقه ای ۶۵۰۰ امامزاده در ایران، به صورت یک بانک اطلاعات به روی لوح فشرده منتشر شد.
سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه نیز گفته بود که تعداد امامزاده ها در سال ۹۰ نسبت به تعداد امامزاده ها در سال نخست انقلاب اسلامی، هفت برابر شده است! استان مازندران به تنهایی ۱۰۶۲ امامزاده دارد.
آیت الله مکارم شیرازی یکشنبه شب در دیدار مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم، احیای آثار امامزادگان را مهم ارزیابی و تاکید کردند: با توجه به خطری که در محیط‌های عربی وجود داشت بسیاری از امامزادگان به ایران که پناه اهل بیت (ع) بود، می بردند و از این رو ایران مدفن بسیاری از امامزادگان است.
وی با تاکید بر این که بقاع متبرکه و امامزادگان باید هم به لحاظ ظاهری و هم به لحاظ معنوی احیا شوند، نسبت به سوء استفاده برخی نا اهلان از احساسات پاک مردم هشدار داد و گفت: برخی از افراد با توجیهاتی از جمله این که ما خواب دیده‌ایم به دنبال سوء استفاده از احساسات مردم و امام زاده سازی هستند و باید مراقب اینها بود.
وی ضعیف شدن اعتقاد مردم را یکی از تبعات این امر دانست و تاکید کرد: جلوی اینها باید به شدت گرفته شود؛ مردم در این باره از ما نیز سؤال کرده اند و ما پاسخ آنها را داده‌ایم.
آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر این که اسناد امامزادگان فاقد شجره نامه نیز باید از وضعیت مبهم بودن خارج شود، اظهار داشت: دلایل کثرت وجود امامزادگان در ایران باید برای مردم بیان شود تا همگان بدانند مردم ایران به اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام شدیدا علاقه مند بوده و هستند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر