۱۳۹۱ آبان ۱۶, سه‌شنبه

تاجزاده: خط قرمز اقتدارگرایان زندان اوین است نه تاسیسات هسته ای

http://sahamnews.org/wp-content/uploads/cash/2012/11/tajzade.jpg



سحام نیوز: تاجزاده در تازه ترین اظهارنظر خود از قرنطینه زندان اوین با اظهار تأسف نسبت به رفتار زشت و اهانت آمیز صورت گرفته با زندانیان سیاسی زن در زندان اوین نسبت به اظهارات اخیر رئیس قوه قضائیه و برادرش جواد لاریجانی واکنش نشان داد.
به گزارش نوروز، این زندانی سیاسی با بیان این نکته که اقتدارگرایان نشان داده اند حاضرند حتی اجازه بازدید از تاسیسات انرژی هسته ای و پایگاههای نظامی را به بازرسان خارجی بدهند ولی هیچ نظارتی بر زندان اوین را بر نمی تابند، خط قرمز آنان را زندان اوین و مسایل حقوق بشری عنوان می نماید.
متن کامل تازه ترین اظهار نظر این عضو دربند جبهه مشارکت ایران اسلامی در پی می آید:
در ایران امروز همه چیز برعکس است. رئیس کمیسیون حقوق بشر که در همه دنیا وظیفه اش این است که ببیند کجا حقوق محکومین سیاسی و غیرسیاسی تضییع می شود و آن ها را بیان کند و از حقوق مظلومین دفاع کند، در ایران مسئولش برادر رئیس قوه قضائیه است و مأموریتش تأیید همه اقدامات غیرقانونی و تکذیب واقعیت ها و توهین به محکومین و زندانیان سیاسی و دفاع مطلق از عملکرد برادرش و دستگاه قضائی است. حالا که نزدیکان رئیس دولت هم کارشان به قوه قضائیه کشیده و احمدی نژاد هم جرأت پیدا کرده و اعلام می کند که حکم جوانفکر غیرعادلانه است، مقامات قضائی و از جمله این دو برادر به گونه ای از همه احکام صادره توسط قضات در محکومیت زندانیان سیاسی دفاع می کنند که گویی تک تک این احکام را شخص رهبر صادر کرده و خدشه به هر حکمی خدشه به کل نظام جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی است!
در حقیقت این ها با رفتارشان نشان دادند که خط قرمزشان انرژی هسته ای نیست چون درها برای بازدید بازرسان خارجی باز است و حتی اجازه بازدید از پایگاه های نظامی را داده اند و در آینده نیز اجازه خواهند داد. خط قرمز اقتدارگراها از صدر تا ذیل بازدید از زندان اوین و بررسی اوضاع حقوق بشر در ایران است و در این زمینه هیچ نظارتی را چه خارجی چه داخلی حتی اگر درخواست رئیس دولت باشد، برنمی تابند. و این در حالی است که خود به راحتی درباره وضعیت زندان های کشورهای دیگر از جمله گوانتانامو و ابوغریب اظهارنظر می کنند و رفتار دولت های دیگر را محکوم می کنند اما دیگران نباید در مورد اوین و کهریزک پرسش کنند و نظر دهند چون دخالت در امور داخلی ایران است.
در هر حال از نظر ما نقض حقوق بشر در اوین و کهریزک همان قدر مذموم و محکوم است که در ابوغریب و گوانتانامو و هیچ دولتی حق ندارد به بهانه حاکمیت ملی، حقوق اتباع خود را نقض کند و به ویژه با منتقدین و مخالفین سیاسی خود با شکنجه و توهین و تحقیر و اهانت برخورد کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر