۱۳۹۱ آبان ۱۴, یکشنبه

طرح سوال از احمدی نژاد با ۷۷ امضا اعلام وصول شد/حامیان دولت، مجلس را تهدید به آبستراکسیون کردند

طرح سوال از رییس‌ دولت با ۷۷ امضا، امروز در جلسه علنی مجلس قرائت شد.
به گزارش ایلنا، علیرضا منادی سفیدان، عضو هیات رییسه در صحن علنی مجلس اعلام کرد: سوال از رییس‌ دولت که پیش از این با ۱۰۲ امضا تقدیم هیات رییسه شده است اکنون ۷۷ امضا دارد.
این طرح امروز با ۷۷ امضا در صحن علنی قرائت شد که مهمترین محور آن نوسانات شدید بازار ارز است. این طرح که مرحله بررسی در کمیسیون را گذرانده است باید یکشنبه هفته گذشته در صحن مجلس قرائت می شد اما به دلیل تعطیلات مجلس قرائت نشد.
بر اساس آیین‌نامه داخلی مجلس رییس هیات دولت موظف است یک ماه پس از قرائت سوال در صحن علنی مجلس حضور یابد و به سوالات نمایندگان پاسخ دهد.
در همین حال یک عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس در اعتراض به قرائت طرح سوال از احمدی نژاد صحن علنی مجلس شورای اسلامی را ترک کرد.
مهدی کوچک‌زاده و علی اصغر زارعی پس از قرائت طرح سوال در صحن علنی در اخطاری خطاب به لاریجانی گفتند: اختیارات مجلس با رهبری بوده است. رهبری در فرمایشات خود دستور داده‌اند که طرح سوال انجام نشود.
وی افزود: من و هم فکران این گونه رفتار مجلس را نمی‌پسندیم و در مجلس نمی‌مانیم زیرا نمایندگان بر خلاف نظر رهبری حرکت کرده‌اند و فراکسیون اصولگرایان مجلس نیز بهتر است در این زمینه اطلاعیه بدهد.
لاریجانی در پاسخ به اخطار کوچک‌زاده گفت: ‌جای این بحث‌ها اینجا نیست ما مطابق آیین نامه صحبت کردیم شما می‌توانید اگر خلاف آیین نامه‌ای عمل شد به ما تذکر دهید اما برداشت شما از صحبت‌های مقام معظم رهبری چیز دیگری است و از این بهانه‌ها نمی‌توانید دفاع کنید.
براساس این گزارش در زمان صحبت‌های لاریجانی کوچک‌زاده صحن علنی مجلس را به نشانه اعتراض ترک کرد و لاریجانی خطاب به وی گفت: ‌شما نمی‌توانید مجلس را بدون اجازه ترک کنید چرا که این کار خلاف دستور اداره مجلس است و خلاف اصولگرایی است اصولگرایی آیینش این است که به قوانین احترام بگذارد.
لاریجانی گفت: ما یک هفته فرصت داشتیم تا این طرح سوال از رییس جمهور را در صحن علنی قرائت کنیم و برداشت ما از صحبت‌های مقام معظم رهبری این است که ما در اختلافات قوا پیشگیری‌هایی باید انجام دهیم اما دستوری از مقام معظم رهبری به ما نرسیده است که طرح سوال را در مجلس اجرایی نکنید برداشت شما محترم است و اگر بخواهید به خاطر همین موضوع مجلس را ترک کنید خلاف واقع عمل کرده‌اید.
علی اصغر زارعی نیز با تشکیک در تعداد امضاهای طرح سئوال از رئیس جمهور که بر اساس اعلام هیئت رئیسه با ۷۷ امضا اعلام وصول شده بود اظهار داشت:فراکسیون بیانیه داده و ۴۰ امضا از طرح سئوال را پس گرفته است در اعتراض به اعلام وصول این صحن علنی را ترک خواهیم کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر