۱۳۹۱ آبان ۱۸, پنجشنبه

ند کشته در زلزله ۵٫۱ ریشتری صبح امروز در ورزقان/ ادامه پس‌لرزه‌ها و افزایش آمار مصدومان



ورزقان در آذربایجان شرقی، همچنان آماج زمین لرزه های پیاپی است و در شدیدترین مورد، شاهد زلزله ای به بزرگی ۵٫۱ ریشتر بوده است.
به گزارش کلمه، صبح امروز ساکنان این منطقه که دو ماه قبل هم با زلزله ای مرگبار مواجه شده بودند، بار دیگر زمین زیر پای خود را در حال لرزش دیدند.
مرکز ژئوفیزیک دانشگاه تهران، شدیدترین زلزله را به بزرگی ۵٫۱ ریشتر و زمان آن را دقایقی مانده به ساعت ۱۰ صبح امروز چهارشنبه اعلام کرد.
با این حال پس لرزه های این زلزله که مرکز آن شهر ورزقان اعلام شده، مردم این شهر را رها نمی کند؛ به طوری که بر اساس گزارش آن مرکز، در یک ساعت پس از این زمین لرزه، ورزقان ۱۷ بار با شدتی بیشتر از ۲ ریشتر لرزیده است، که در ۶ مورد از ۳ ریشتر هم فراتر رفته است.
بر اساس گزارش مرکز ژئوفیزیک دانشگاه تهران، در پایان سومین ساعت بعد از زلزله اصلی، تعداد پس لرزه ها به ۳۰ مورد رسیده است!
خبرهای تکمیلی حاکی از آن است که بر اثر این زلزله، دست کم ۳۰ نفر مصدوم شده و به درمانگاه انتقال یافته اند. فارس گزارش داده که برخی از مصدومان از ناحیه دست و پا دچار شکستگی شده و برخی از افراد مسن نیز مشکلات فشار خون پیدا کرده‌اند. مصدومانی که دچار شکستگی شده‌اند بیشتر دانش‌آموزان بوده‌اند که هنگام فرار از مدرسه دچار شکستگی شده‌اند.
در یک خبر تکمیلی تازه تر، فرماندار ورزقان از مصدوم شدن ۵۱ نفر در منطقه زلزله زده ورزقان و انتقال ۵ نفر از این مصدومین به تبریز خبر داده و معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور هم گفته است که زلزله امروز موجب تخریب دیواره ساختمان‌های در حال ساخت شده است. فرماندار هریس هم گفته که زلزله در این شهر هیچ تلفات جانی و مالی نداشته و تنها دو ساختمان قدیمی در یکی از روستاهای این بخش دچار فروریختگی شده اند.
در خبر تکمیلی بعدی، خبرگزاری مهر به نقل از رئیس شورای شهر ورزقان نوشته است: در این زلزله همچنین تعدادی از شهروندان ورزقانی که در حال تعمیر ساختمان بودند از داربست ها سقوط کرده و فوت کرده اند. وی اما به تعداد کشته شدگان اشاره نکرده است
اینها همه در حالی است که مردم آذربایجان همچنان گرفتار وعده های دروغ دولت هستند و دست به گریبان با سرمای طاقت فرسای این منطقه.
گزارش کلمه درباره دروغگویی احمدی نژاد درباره عملکرد دولت در قبال زلزله زدگان را در اینجا بخوانید:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر