۱۳۹۱ آبان ۱۶, سه‌شنبه

» درست نیست، شایعه است، کار خارجی ها است، ادعای لمپن هاست! جان و سلامتی مردم، قربانی تایید و تکذیب های بی پایان درباره اثرات پارازیت ها




چکیده :مراکز تحقیقاتی می گویند پارازیت ها باعث افزایش ناگهانی سقط جنین و بارداری خارج از رحم، افزایش آمار ناباروری در مردان، اختلال در سیستم ایمنی بدن و هم چنین اختلال در روند تکثیر سلولی در نسل های آینده می شوند، اما وزیر بهداشت همچنان ادعا می کند که این اظهارات نادرست است. در میان این تایید و تکذیب های مکرر و بی نتیجه، جان و سلامتی مردم است که قربانی می شود....

کلمه – گروه اجتماعی: با وجود تشدید نگرانی ها از سوی برخی نمایندگان و مسوولان پزشکی درباره اثرات ناگوار پارازیت ها از جمله افزایش آمار سقط جنین در کشور، وزارت بهداشت همچنان ادعا می کند که این اظهارات نادرست است؛ تایید و تکذیب های مکرر در خصوص امواجی که مردم آن را نمی بینند اما تبعات آن، جان آنها را نشانه رفته است.
به گزارش کلمه، کارشناسان مستقل بارها هشدار داده اند که پارازیت ها اثرات جسمی خطرناکی بر مردم خواهد داشت، مراکز تحقیقاتی نیز تایید کرده اند که آمار سقط جنین و ناباروری مردان به خاطر پارازیت ها بالا رفته است. با این حال مرضیه وحید دستجردی وزیر بهداشت در جدیدترین اظهارات خود گفته است: “این که برخی می‌گویند پارازیت ها منجر به افزایش سقط جنین می‌شوند صحت ندارد‌.‌
او که گفته است این سخنان را به عنوان سخنگوی وزارت بهداشت می گوید، در گفت و گو با ایلنا اعلام کرده است: “نه تنها من به عنوان سخنگوی وزارت بهداشت بلکه همه حوزه‌های کارشناسی معتقد هستند که پارازیت‌ها هیچ تاثیری بر سلامت مردم ندارد.‌” او با اشاره به فعالیت سه سالۀ کمیته ای برای بررسی وضعیت دکل‌های مخابراتی و پارازیت ها افزوده است: نتیجه بررسی‌ها این بوده است که پارازیت‌ها در سلامت مردم هیچ تاثیری ندارد‌.‌
خانم دستجردی اما اشاره ای به جدیدترین آمار ارایه شده از سوی مرکز تحقیقات سلولی صارم نکرده است که براساس اعلام ابوطالب صارم، رییس این مرکز، طی دو سال اخیر آمار سقط جنین غیرعمدی ۳.۵ درصد و آمار بارداری خارج از رحم حدود ۲ درصد افزایش یافته است.
وزیر بهداشت ادعا کرده که همه آمار‌های سقط جنین و همچنین آمارهای عوارض در کشور در وزارت بهداشت موجود است و هیچ یک نشان نمی دهد پارازیت‌ها موجب اتفاق خاصی در این زمینه شده باشد‌؛ اما در این خصوص، هیچ اعداد و ارقامی را مطرح نکرده است.
تحقیقات مرکز تحقیقات سلولی صارم از افزایش ناگهانی سقط جنین و بارداری خارج از رحم، افزایش آمار ناباروری در مردان، اختلال در سیستم ایمنی بدن و هم چنین اختلال در روند تکثیر سلولی در نسل های آینده ناشی از پارازیت ها حکایت دارد.
به گفته دکتر ابوطالب صارمی در حالی میزان سقط غیر عمدی جنین در فروردین تا مرداد سال ۸۹ در این مرکز درمانی ۳۸ مورد گزارش شده بود که در مدت مشابه سال ۹۰ این آمار به ۶۷ مورد و در سال ۹۱ به ۱۱۴ مورد افزایش یافته است. هم چنین آمار بارداری های خارج از رحم در این مدت نیز از ۹ مورد در سال ۸۹ به ۱۳ مورد در سال ۹۰ و ۱۶ مورد به سال ۹۱ رسیده که آمارها بیانگر سیر صعودی این عارضه است.
چندی پیش نیز روزنامه ملت ما در گزارشی با بررسی اثرات زیانبار پارازیت بر جان انسانها به نقل از رسول خضری از اعضای کمیسیون بهداشت و درمان نوشت: نه تنها پارازیت‌ها سیستم سلامت حیوانات را به مخاطره می‌اندازد بلکه با سلامت انسان هم درگیر است.
او در پاسخ به اظهارنظر برخی از نمایندگان که در رد اثرات سوء امواج سخن می‌گویند، اشاره داشت: این‌که گاهی افرادی این موضوع را رد می‌کنند و تاثیرات منفی امواج را بر جنین رد می‌کنند یا با حالت شبهه با آن برخورد می‌کنند به این دلیل است که آنها به دنبال دلایل علمی موثق هستند.
با این وجود نظر وزیر بهداشت در مورد این دست اظهارنظرها این است که اخبار مربوط به ارتباط پارازیت و سلامت، شایعاتی است که از خارج کشور برنامه‌ریزی شده و برخی نادانسته در داخل بلندگوی آنها شده‌اند!
پیش از این نیز، رضا شکیبایی در جایگاه رئیس شورای سیاستگذاری روزنامه «وطن امروز» نسبت به غیر علمی بودن آنچه “ادعاهایی غیرعلمی درباره تاثیر امواج پارازیت بر سلامت انسان در رسانه‌های ضدانقلاب” خوانده نظر داده و از تریبون خبرگزاری سپاه که از آن به عنوان نهادی که دستگاه های پارازیت انداز را در اختیار دارد، نام برده می شود، ارتباط پارازیت با سقط جنین، سرطان و سایر بیماری‌ها را شایعه و دروغهای ساخته و پرداخته لمپن های رسانه ای نسبت داد و مدعی شد که “تاکنون هیچ تحقیقی در جهان که تاثیر بیولوژیک امواج رادیو جمرها را ثابت کند وجود نداشته است.”
خضری اما اظهار کرده است : برخی از متخصصان داخلی هم به خطرات این امواج گوشزد کرده‌اند با این اتهام که دلیل علمی ندارند مواجه شده‌اند. این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان این‌که این موضوع همکاری وزارت بهداشت، مراکز نظامی و نیروهای مسلح را می‌طلبد افزود: لازم است تا نهادهای مختلف به روش‌های ارسال بی‌خطر پارازیت‌ها آگاه شوند.
برخی گزارش ها شرکت های “تحت کنترل نیروی سپاه پاسداران” را مسئول انتشار این پارازیت ها می داند. اما اینکه صداوسیما، سپاه، وزارت اطلاعات، مخابرات یا همه آنان در این امر دخیل اند تاکنون به صراحت تکذیب یا رد نشده است. معصومه ابتکار چندی قبل گفت اعضای شورای شهر تهران هیچ اطلاعی از فرستنده‌های پارازیت ندارند، اما می‌دانند که این امواج بر سلامتی انسان و سلول‌های بدن افراد تاثیر می‌گذارند. او در اظهارنظری دیگری اعلام کرد که درباره منشأ پارازیت‌ها اطلاعات دارم ولی نمی‌توانم بگویم.
پیش از این در همین زمینه مشاور شهردار تهران گفته بود: با وجود برگزاری جلسات مختلف در این زمینه، هیچ یک از مقامات خود را در این مورد پاسخگو نمی دانند.
صارمی هم چنین به افزایش آمار ناباروری در کشور به ویژه در میان مردان به عنوان یکی از پیامدهای امواج الکترومغناطیسی نام برده و گفته بود: این امواج سلول های جنسی مردان را تحت تاثیر قرار می دهد و نقص سلول های جنسی و ناباروری را در مردان به دنبال دارد. همچنین این امواج بر کیفیت تخمک و اسپرم نیز آثار منفی بر جای می گذارد.
وی توضیح داده: امواج الکترومغناطیسی که مردم آن را حس نمی کنند، عوارض متعددی روی آنان داشته، سبب سردرد، بی حوصلگی، عصبانیت، بی قراری و افسردگی می شود. از سوی دیگر این امواج با اثر گذاشتن روی سلول های DNA انسان در روند تکثیر سلولی اختلال ایجاد کرده که در نسل های بعد شاهد پیامدهای منفی آن خواهیم بود.
عضو کمیسیون بهداشت نیز با هشدار به مسوولان اعلام کرده است که پارازیت‌ها موضوعی شوخ برانگیز نیست و اثرات منفی این امواج نه در زمان ارسال بلکه بعد از ۱۵ سال بر انسان نمایان می‌شود.
او اعلام کرده است: تاثیر منفی پارازیت‌ها در افزایش تومورهای مغزی، میگرن و بیماری‌های عصبی شناخته شده است اما این‌که با چه دلایل علمی همراه است هنوز تحقیقاتی نشده است و تنها دلیل آن این موضوع است که هنوز کشوری از آن به اندازه کشور ما احساس خطر نکرده است تا در اثبات آن دلایل علمی جهانی عنوان شود.
اینها همه در حالی است که اصل موضوع ارسال پارازیت‌ها از سوی مسئولان تایید شده است اما هنوز هیچ نهادی مسئولیت آن را به عهده نگرفته است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر