۱۳۹۱ آبان ۱۶, سه‌شنبه

هفت ژنرال سوریه به ترکیه گریختند



طلاس و اسد
 طلاس از جمله نظامیان ارشد سوریه که به خارج پناهنده شده است 

هفت ژنرال ارتش سوریه به ترکیه گریخته‌اند و نماینده سازمان ملل در مورد وخامت شرایط سوریه هشدار داده است.
روز سه شنبه، ۱۶ آبان (۶ نوامبر)، هفت ژنرال ارتش سوریه، که ترک خدمت کرده بودند با مراجعه به پاسگاه مرزی ترکیه در نزدیکی شهر ریحانلی، استان ختای، از ترکیه درخواست پناهندگی کردند.

خبرگزاری آناتولی ترکیه گفته است که به این افراد اجازه ورود به ترکیه داده شد و آنان تحت حفاظت امنیتی شدید به اردوگاه پناهجویان اعزام شدند.
از آغاز ناآرامی در سوریه، شماری از مقامات ارشد و فرماندهان نظامی آن کشور به خارج گریخته‌اند که از آن جمله می‌توان از سرتیپ مناف طلاس نام برد که از افراد نزدیک به بشار اسد، رئیس جمهوری، محسوب می شد.
در ماه ژوئیه نیز، ریاض حجاب، نخست وزیر سوریه، به خارج پناهنده شد.

همزمان، خبرگزاری دولتی سوریه - سانا - گزارش کرده است که محمد اسامه اللحام، برادر رئیس مجلس خلق - پارلمان سوریه - ترور شده است.
براساس این گزارش، هنگامی که محمد اللحام با اتومبیل عازم محل کار خود بود، هدف تیراندازی "تروریست ها" قرار گرفت و در جا کشته شد. مقامات و رسانه های دولتی سوریه از مخالفان مسلح با عنوان "تروریست" نام می‌برند.
این خبرگزاری افزوده است که "ترور اللحام، که دارای دکترا در رشته کشاورزی بود، بخشی از اقدامات گروه‌های تروریستی برای نابودی افراد دارای تخصص و مهارت های عالی در کشور است."


هشدار ابراهیمی، وعده کامرون

همزمان، اخضر ابراهیمی، نماینده ویژه سازمان ملل و اتحادیه عرب در امور سوریه، هشدار داده است که در صورت ادامه بحران کنونی در سوریه، ممکن است این کشور به سومالی دیگری تبدیل شود.
ابراهیمی
اخضر ابراهیمی در مورد هرج و مرج و تبدیل سوریه به سومالی دیگری هشدار داده است

آقای ابراهیمی در مصاحبه با روزنامه عرب زبان الحیات، چاپ لندن، گفته است اگر سقوط رژیم سوریه به خلاء سیاسی در این کشور منجر شود، آنگاه این خطر وجود دارد که "جنگ سالاران" و شبه نظامیان محلی از این فرصت استفاده کنند و سوریه را به هرج و مرج بکشانند.

اخضر ابراهیمی دومین نماینده ویژه سازمان ملل و اتحادیه عرب برای حل و فصل بحران سیاسی سوریه است.
ماه گذشته، وی کوشید به مناسب عید قربان بین ارتش سوریه و مخالفان مسلح آتش بس برقرار کند اما این آتش بس تقریبا بلافاصله شکسته شد.
بحران سیاسی سوریه از حدود نوزده ماه پیش با درخواست از رئیس جمهوری برای انجام اصلاحات سیاسی و مبارزه با فساد آغاز شد اما به رویارویی ارتش با تظاهرکنندگان و فرار تعدادی از نظامیان منجر شد.
نظامیان فراری که با تشکیل "ارتش ملی سوریه" هدف خود را حمایت از تظاهرکنندگان در برابر حملات ارتش عنوان کرده بودند، بعدا با نیروهای دولتی درگیر شدند.
مخالفان حکومت سوریه گفته اند که تا کنون بیش از سی هزار نفر در جریان تحولات سیاسی این کشور کشته شده اند و منابع دولتی هم از کشته شدن صدها تن از نیروهای دولتی به دست مخالفان مسلح خبر داده اند.
در خبری دیگر در مورد سوریه، دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا که به منطقه خلیج فارس سفر کرده، در آستانه بازدید از عربستان سعودی گفت که موضوع سوریه در دستور مذاکرات او و مقامات سعودی قرار دارد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، آقای کامرون گفته است که برای انتقال مسالمت آمیز قدرت در سوریه و پایان دادن به خونریزی در آن کشور از هر اقدامی حتی خروج و پناهندگی بشار اسد به خارج حمایت می‌کند









                                                                                                                                                                            

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر