۱۳۹۲ شهریور ۱۴, پنجشنبه

مشاور اسد: خشونت در سوریه به لندن و نیویورک می‌رسد



بثینه شعبان، از مشاوران بشار اسد، می‌گوید تشدید خشونت‌ها در سوریه ممکن است دامن شهروندان بریتانیایی و آمریکایی را در لندن و نیویورک بگیرد.

خانم شعبان، که با یک شبکه خبری بریتانیایی سخن می‌گفت، خطاب به دیوید کامرون، نخست‌وزیر بریتانیا گفت: "جنگ تنها خشونت و درگیری می‌آفریند. ما در یک جامعه جهانی مشترک زندگی می‌کنیم و خشونتی که امروز در سوریه شروع شود ممکن است فردا به لندن و نیویورک برسد."

او با تشکر از پارلمان بریتانیا برای مخالفت با حمله به سوریه گفته: "همان‌ آدم‌هایی که در متروی لندن مردم بریتانیا را کشتند، همان‌هایی که در ۱۱ سپتامبر در نیویورک آمریکایی‌ها را کشتند، همان‌ها که در مالی و لیبی و عراق هستند، همان آدم‌ها هم در سوریه‌اند."

مشاور بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه، انجام حمله شیمیایی توسط نیروهای حکومتی را رد کرده و گفته است کسانی که چنین ادعایی مطرح می‌کنند باید شواهد آن را به جهانیان نشان دهند.

حکومت سوریه حمله شیمیایی احتمالی در حومه دمشق را به مخالفان نسبت می‌دهد.

خانم شعبان گفته: "کسانی که مردم سوریه را می‌کشند، به زنان تجاوز می‌کنند و کشیش‌های مسیحی را گروگان می‌گیرند مخالفان سیاسی نیستند، آنها القاعده‌اند."

'جنگ جهانی سوم'


فیصل مقداد، معاون وزیر خارجه سوریه نیز به خبرگزاری فرانسه گفته است که حکومت سوریه با تمام توان از خود دفاع خواهد کرد، حتی اگر این امر به آغاز "جنگ جهانی سوم" منجر شود.

آقای مقداد هشدار داده که اگر کشورهای همسایه سوریه در حمله به این کشور مشارکت کنند، سوریه علیه آنها اقدام خواهد کرد.

او گفته که اگر ترکیه، اسرائیل و اردن در حمله آمریکا و متحدانش به سوریه همکاری کنند، سوریه نیز به آنها حمله خواهد کرد.

ترکیه پیش از این اعلام کرده است که در هر ائتلاف بین‌المللی که علیه سوریه وارد عمل شود مشارکت خواهد کرد.
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر