۱۳۹۲ مهر ۳, چهارشنبه

گدایی موجب توقف صدور ویزای توریستی عمان برای ایرانی‌ها شد !

.
گفته شده علت این اقدام ورود برخی از اتباع ایرانی به این کشور با ویزای توریستی و سپس اقدام به "گدایی" در شهر مسقط پایتخت عمان علت اصلی آن بوده است !
 به گزارش « محبت نیوز» به نقل از روزنامه شرق، سلطان قابوس پادشاه عمان سوم شهریور برای دیدار با حسن روحانی به ایران آمد. او اولین مقام بلندپایه یک دولت خارجی بود که در دوره ریاست‌جمهوری جدید ایران به تهران سفر کرد، به همین دلیل نیز بسیاری از کارشناسان این سفر را نشانه‌ای از عمق روابط دوستانه ایران و این کشور پادشاهی در جنوب ایران تحلیل می‌کردند.
با این حال کمتر از 15روز قبل از این سفر وزارت خارجه عمان صدور ویزای توریستی برای اتباع ایران را که پیش از آن به‌راحتی صادر می‌شد، برای مدتی نامعلوم متوقف کرد.
«شرق» برای پیگیری علت این موضوع اقدام کرد با این حال اگرچه مسوولان سفارت عمان در تهران علت خاصی برای این کار اعلام نمی‌کنند اما آنگونه که برخی منابع خبری نزدیک به این سفارتخانه گفته‌اند، علت این اقدام ورود برخی از اتباع ایرانی به این کشور با ویزای توریستی و سپس اقدام به گدایی در شهر مسقط پایتخت عمان علت اصلی آن بوده است.
این ممنوعیت همچنان ادامه دارد و هنوز هم اگر کسی از اتباع ایران برای دریافت ویزای توریستی عمان اقدام کند، پاسخی که از سفارت این کشور در تهران می‌شنود منفی خواهد بود. لغو صدور ویزای عمان برای اتباع ایرانی فقط به ویزای توریستی خلاصه نمی‌شود، اخبار حکایت از آن دارد سفارت این کشور حتی صدور دیگر انواع ویزا برای اتباع ایران را به‌نسبت قبل به‌شدت سخت‌تر کرده است. این اقدام سفر به این کشور را برای افرادی که به منظوری غیر از گردشگری قصد سفر به عمان دارند را هم مشکل کرده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر