۱۳۹۲ مهر ۸, دوشنبه

رعب و وحشت برای پرستاری مسیحی که حاظر به ازدواج با مرد مسلمان نیست

.خواستگار مسلمان به پرستار مسیحی  پیشنهاد داد که به اسلام بگرود تا با وی ازدواج کند اما پس از دریافت جواب رد از طرف این دوشیزه مسیحی وی را تهدید کرد که او را خواهد ربایید و صورتش را با اسید خواهد سوزانید. 
به گزارش سرویس ترجمه «محبت نیوز» انجمن کوچک مسیحیان پاکستان با خبر جدید دیگری در شوک فرو رفت. به نقل از آسیا نیوز، کل ماجرا از آنجا آغاز شد که "غلام محمد" تصمیم گرفت با "نازیا مسیح"- دوشیزه مسیحی که اهل "پادری-یو-گوت" از ناحیه " سنگر" بوده و در بیمارستان کاتولیک شاغل است- ازدواج کند.
اول بار"محمد" به وی پیشنهاد داد که به اسلام بگرود و با وی ازدواج کند. پس از دریافت جواب رد از طرف "نازیا" او را تهدید کرد که وی را خواهد ربایید و صورتش را با اسید خواهد سوزانید.
متاسفانه "محمد" در انجام اعمالی نظیر آدم ربائی و تجاوز زنان هندو محلی و اجبار آنان به گرائش به "اسلام" شهره است. و از این قربانیان ،آنانی که جرات به ارائه شکایت از این شخص بوده اند به لحاظ قضائی دستشان به جائی بند نشده است.
گفته می شود که "نازیا مسیح" در مسیر بازگشت به خانه با چهار مرد مسلح مواجه شد که ایشان وی را تهدید کردند که باید پیشنهاد "محمد" را قبول کند وگرنه عواقبش نصیب او خواهد شد. پس از ارعاب "نازیا" آنان محل را ترک گفتند. "نازیا" که بسیار وحشت کرده بود به محل کارش بازگشت تا از مسئولان حفاظتی بیمارستان کمک بگیرد ولی آنان قبول نکردند.
در پی این اتفاقات، پس از چند روز از گشت این تهدیدات خانواده این دختر تصمیم گرفتند وی را به عقد یکی از مسیحیان منطقه به نام "اعجاز یوسف" در آورند. این درحالی بود که "غلام محمد" با کمک نیروهای پلیس از این مراسم جلوگیری کرده و بدون دردست داشتن حکم جلب سعی کرد این زوج را بازداشت کند.
اما خوشبختانه با مداخله بزرگان محل آنان پدر و برادر "نازیا" را با خود بردند که چند ساعت بعد آنان را نیز رها کردند. در نهایت این اشرار با تغییر استراتژی خود اقدام به تهدید جدی "یوسف" برای ترک دختر پرستار کردند.خانواده این دختر در ادامه سعی در فشار آوردن به مقامات مسئول کردند و شکایتی را به پلیس منطقه "سنگر" ارائه دادند. که "محمد" با نفوذ خویش از ارائه بازرسی پلیس ممانعت بعمل آورد.
در واقع پلیس به "نازیا" ابلاغ کرد که این مزاحم ادعا میکند که همسر اسبق شما میباشد ،لذا موضوع را باید دادگاه مسائل خانواده پیگیری کند. این مساله نگرانی و توجه ویژه جامعه مسیحی و حتی مسلمانان میانه رو را به خود جلب کرد. لذا دادگاه نیز نهایتن قادر به اثبات ادعای واهی این شخص مبنی بر تائید ازدواج قبلی آنان نگردید.
"غلام محمد" همچنان به تهدیدات خویش علیه زنان مسیحی ادامه می دهد . چنانچه وی خواهر "ماریا خورشید"- راهبه ارشد "بیمارستان سنت ترزا" در "میر پورخاص" و دوست صمیمی "نازیا"- را مورد تهدید جدی قرارداده است.
"نازیا مسیح" در مصاحبه با "آسیا نیوز" گفت: من به هیچ وجه احساس امنیت نمیکنم و خودم را با مشکلات بسیاری رودررو میبینم. ضمنن بسیار عصبانی هستم، زیراکه خانواده ام نیز به خاطر اعمال این فرد جانی در خطر هستند. ما مسیحی هستیم و فقیر، و این علت تمام مشکلاتی است که ما را در پاکستان در بر میگیرد و هیچ چیز حتی خانه هایمان نیز از دست اینگونه افراد سرور در امان نیست.
پدر "جان جیمز" از اسقف نشین کراچی میگوید: این وقایع کاملن شرم آور هستند. چنین وقایعی میبایست شدیدن از سوی جامعه محکوم شود. تعداد بیشمار از دختران مسیحی و هندو همه ساله در استان "سند" پاکستان ربوده شده و مورد آزار قرار میگیرند ولی مقامات دولتی در این خصوص بی تفاوت هستند. آنان باید فکری به حال این افراد بی پناه کنند. ما در تلاش هستیم تا حمایت و محافظت دولت را برای "نازیا مسیح" جلب کنیم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر