۱۳۹۲ شهریور ۲۶, سه‌شنبه

رهبر کاتولیکهای جهان می گوید که بی ایمانان نیز بخشیده خواهند شد


پاپ فرانسیس در نامه سرگشاده به یک روشنفکر بی ایمان نوشت؛ دانستن این نکته بنیادی مهم است که خداوند هیچ محدودیتی برای بخشش گناهان قائل نیست. حتی کسی که ایمان ندارد مشمول عفو خداوند قرار می گیرد به شرطی که .......
به گزارش شبکه خبر مسیحیان فارسی زبان به نقل از ایندپندنت، در یکی از آخرین اظهار نظرهائی که باعث تداوم شهرت روامداری مترقی و متفاوت پاپ به عنوان یک رهبر محافظه کار مذهبی می شود، رهبر جدید  کاتولیکهای جهان در یک نامه بلند بالا و سرگشاده خطاب به "ایوژنی اسکالفاری" بنیانگذار روزنامه مهم ایتالیائی جمهوریت (لارپابلیکا)، نظریه بخشش انسان توسط خداوند را به شکل کم سابقه ای در مذهب کاتولیک رومی، توسعه داد. او تصریح کرد که بی ایمانان نیز اگر از وجدان خود پیروی کنند توسط خداوند بخشیده می شوند.
پاپ فرانسیس این نظر مهم را طی جواب به مجموعه سوالاتی مطرح کرده که آقای اسکالفاری آنها را نوشته و در روزنامه خود منتشر کرده بود. ایوژنی اسکالفاری همواره تاکید می کند که یک کاتولیک نیست و به اصول مسیحی اعتقادی ندارد. رهبر واتیکان در نامه خود نوشته است:
«شما از من سوال می کنید که آیا خدای مسیحیان کسانی را که به او ایمان ندارند و او را نمی پرستند خواهد بخشید؟ در پاسخ من به شما این نکته بنیادی و اصل اساسی را می گویم که اگر شما با قلبی صاف و بدون ریا، نادم و پشیمان از گناه نزد او بروید، خداوند بخشنده و فیاض هیچ محدودیتی برای بخشش خود قائل نیست. تنها نکته برای آنانی که به خدا ایمان ندارند این است که باید از "وجدان" درونی خود پیروی کنند.»
فرانسیس در ادامه می نویسد: «گناه، وقتی که انسانها  از وجدانشان تبعیت نمی کنند  در درونشان وجود دارد. حتی برای کسانی که ایمان ندارند.»
روبرت مایکنز یک گزارشگر و تحلیل گر ارشد نشریه "تبلت" واتیکان می گوید که این نظر جدید کشیش اعظم کاتولیکها دلیل بیشتری است که نشان می دهد او قصد تکان دادن و ایجاد تغییر در برخی تصورات قدیمی و پوسیده باقی مانده در کلیسای روم را دارد. مایکنز اضافه می کند که فرانسیس مانند سلف خود بندیکت همچنان یک محافظه کار است، اما او به شدت در تلاش است تا بتواند یک گفتمان معنا دار با جها ن مدرن داشته باشد.
خود اسکالفاری نیز که نامه سرگشاده پاپ خطاب به اوست، در استقبال از آن  گفته است  که نظر پاپ در مورد بخشیده شدن بی ایمانان، دلیل دیگری برای اثبات توانائی و علاقه رهبر کلیسای کاتولیک برای شکستن موانع و سدهای گفتگو با جهان امروز می باشد.
پیش از این پاپ فرانسیس در ماه ژوئیه گذشته در پی سفر به برزیل طی یک  مصاحبه گفته بود که اگر یک همجنس گرا در پی خداوند باشد من کیستم که او را قضاوت کنم. بسیاری این حرف رهبر کلیسای رم در مورد همجنس گرایان را بسیار ملایم تر از سخنان رهبران قبلی آن کلیسا درباره دگرباشان جنسی  ارزیابی نموده اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر