۱۳۹۲ شهریور ۲۷, چهارشنبه

انتقال اکبر امینی از انفرادی ۲۴۰ به بند ۳۵۰ : وی در انفرادی ضرب و شتم شده است

چکیده :به گزارش کلمه، این زندانی سیاسی که دوباره در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال 92 بازداشت شد در زمان دوران انفرادی برای انجام مصاحبه به شدت تحت فشار بود و ماموران بند 240 او را مورد ضرب و شتم قرار داده اند....

اکبر امینی که از خرداد ماه سالجاری   مجددا در حبس به سر میبرد از بند ۲۴۰  اوین به بند عمومی ۳۵۰ منتقل شد.
به گزارش کلمه، این زندانی سیاسی که دوباره در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ بازداشت شد  در زمان  دوران انفرادی برای انجام مصاحبه به شدت تحت فشار  بود  و  ماموران بند ۲۴۰ او را مورد ضرب و شتم قرار داده اند.
ولین بار نیست که زندانیان سیاسی که بدون هیچ دلیل محکمه پسندی در زندان به سر می برند برای انجام مصاحبه های تلویزیونی و اعترافات ساختگی تحت فشار هستند.
خرداد ماه سال جاری، نیروهای امنیتی که از سوی شعبه ششم دادسرای اوین حکم داشتند با یورش به منزل این فعال سیاسی او را بازداشت و به بند امنیتی ۲۰۹ انتقال دادند.
نام اکبر امینی از ۲۵ بهمن ماه سال ۸۹ رسانه ای شد وقتی که به میرحسین موسوی و مهدی کروبی برای همبستگی با مردم کشورهای مصر و تونس دعوت به تظاهرات شد. در آن زمان بود که تصویر اکبر امینی در بسیاری از رسانه‌های دنیا منتشر شد. او، بالای یک جرثقیل و در ارتفاع ۳۵ متری چند ساعتی همه چشم‌ها را به خود خیره کرد. او در این روز با در دست داشتن روبان های سبز، مردم را به شرکت در تظاهراتی که قرار بود بعدازظهر همان روز برگزار شود، دعوت کرد.
یکی از بازجوهای پلیس امنیت تهران بعد از ظهر همان روز در حالی که او را زیر مشت و لگد و فحش و دشنام گرفته بود، به او گفت: «ما برای هر کاری آماده بودیم، حتی اگر ۱۰ میلیون نفر هم می‌آمدند توی خیابان سرکوبتان می‌کردیم، اما تو ما را غافلگیر کردی و برنامه هایمان را به هم ریختی.» وی بلافاصله بعد از پایین آمدن از جرثقیل دستگیر و راهی زندان اوین شد. عکس وی خیلی زود در بسیاری از سایت های خبری دنیا منتشر و به عنوان قهرمانی که مبارزه بدون خشونت را تبلیغ کرده است، معروف شد.
او پس از دو ماه زندانی بودن در بازداشتگاه ۲۰۹ وزارت اطلاعات به بند ۳۵۰ زندان اوین منتقل شد. امینی به مدت شش ماه در بندهای ۲۰۹ و ۳۵۰ زندان اوین در بازداشت به سر می برد. سرانجام و در زمانی که او به قید وثیقه آزاد شده بود در دادگاهی در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی پیرعباسی از اتهامات خود تبرئه شد.
وی پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ تاکنون چندین بار بازداشت شده است.
توضیح و تصحیح:   در خبر ابتدایی به اشتباه  انتقال از بند ۳۵۰ به انفرادی درج شده بود که  خبر صحیح انتقال از انفرادی به بند ۳۵۰ است که بدین وسیله  تصحیح  می شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر