۱۳۹۲ شهریور ۲۶, سه‌شنبه

راز ویدیوهای دخالت مستقیم سپاه در سوریه

انتشار ویدیوهای غیر قابل انکار از دخالت نظامی جمهوری اسلامی در کشتار مردم سوریه در یوتیوب و انعکاس وسیع آن در تلویزیونهای اروپائی چرا در این زمان انجام شد و رابطه آن با مکاتبات روسای جمهور ایران و آمریکا چیست؟
به گزارش شبکه خبر مسیحیان فارسی زبان، به دنبال انصراف موقت آمریکا از حمله نظامی به رژیم بعث سوریه، چند ویدیوی کامل و غیر قابل انکار از سوی مخالفان بشار اسد در سوریه منتشر شده که نشانه های مستند و قابل باوری از دخالت نظامی مستقیم جمهوری اسلامی در سوریه را نشان می دهد.
اما جمعه هفته گذشته (22 شهریور) شبکه تلویزیونی ان او اس هلند ویدیویی را نمایش داد که می گفت ارتش آزاد سوریه در اختیارش گذاشته است. در این ویدیو جزئیات بیشتری از دخالتهای نظامی جمهوری اسلامی آشکار شده است.
ارتش آزاد می گوید این ویدیوها را از یک مرکز منهدم شده نیروهای ایرانی در سوریه به دست آورده است. از شواهد چنین بر می آید که این ویدیوها را یک مستند ساز صدا و سیمای جمهوری اسلامی ساخته است که دو هفته پیش خبر کشته شدن او در ایران رسما اعلام شد.
چنانکه در این ویدیو   و بقیه ویدیوهای منتشر شده دیده می شود فرمانده سپاهی که او نیز کشته شده می گوید که مهمترین علت آمدنش به سوریه خواسته رهبر جمهوری اسلامی برای حفظ حکومت بشار اسد می باشد.
با توجه به سخنان روز دوشنبه 25 شهریور رئیس جمهور آمریکا مبنی بر تبادل نامه بین او و روحانی در مورد سوریه، محافل مطبوعاتی اروپا درباره محتوای انتشار نیافته این نامه ها گمانه زنی های قابل توجهی دارند. آنها معتقدند که طی این مکاتبات رئیس جمهور ایران به کاخ سفید اطمینان داده است که در صورت عدم حمله به نیروهای بشار اسد از فعالیتهای نظامی جمهوری اسلامی  در سوریه کاساه خواهد شد.
تحلیل گران اروپائی معتقدند که انتشار ویدیوهای دخالت نظامی آشکار جمهوری اسلامی در سوریه نیز برای آن است که به حکومت اسلامی تهران نشان داده شود که دنیا  با جزئیات می داند آنها در سوریه در حال ایفای چه نقشی هستند.
از سوی دیگر آن را اخطاری برای رهبر روسیه می دانند که چرا از ایران نمی پرسد که آیا از سازمان ملل یا جامعه جهانی اجازه  دخالت نظامی در سوریه را گرفته است؟ هفته قبل ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه  طی نامه ای مستقیم به مردم آمریکا نوشته  بود که هیچکس نباید بدون مجوز سازمان ملل در سوریه دخالت نظامی بکند.
در مجموع به نظر می رسد ارتش آزاد سوریه با انتشار این ویدیوهای شگفت انگیز و غیر قابل انکار تلاش موفقی برای کوتاه کردن هرچه  بیشتر دست جمهوری اسلامی از سوریه انجام داده است. حالا افکار عمومی جهان آشکارا دست سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را درارتکاب  جنایات سوریه می بیند.  
این اقدام همراه با تضمینهای گرفته شده احتمالی از سوی دولت آمریکا باعث بسته تر شدن دست سپاه پاسداران در سوریه ای خواهد شد که چندی قبل طائب یک آخوند تندروی وابسته به دفتر رهبر جمهوری اسلامی آن را مهم تر از خوزستان برای رهبران حکومت اسلامی خوانده بود.
برای دیدن ویدیو به این آدرس بروید:http://www.fcnn.net/index.php/fa/khabarha/rooydadha/278-razvideoydekhalatsepahdarsyria

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر