۱۳۹۲ شهریور ۲۳, شنبه

آلمان: دختران مسلمان باید در کلاسهای مختلط شنا شرکت کنند

دادگاهی در آل.مان رای خود را در خصوص لزوم شرکت دختران مسلمان در کلاس های شنا که به صورت مختلط با پسران برگزار می شود، صادر کرده است.
« محبت نیوز» سایت ایران اکونومیست به نقل از رویترز خبر داد؛ رای دادگاه عالی آلمان در خصوص شرکت دختران مسلمان در کلاس های مختلط شنا به چالش بزرگی در روابط دولت برلین با مسلمانان مهاجر آلمان تبدیل شده است.
دادگاه عالی آلمان اعلام کرده است که دختران مسلمان نباید از درس آموزش شنا مستثنا شوند و آنان اجازه دارند تا با پوشیدن لباس های مخصوص شنا که برای دختران مسلمان تهیه شده است در این کلاس های مختلط شرکت کنند.
والدین دختران مسلمانی که در مدارس آلمان مشغول به تحصیل هستند تلاش زیادی را آغاز کرده اند تا دختران خود را از حضور در کلاس های مختلط شنا معاف کنند.
مسئله شرکت دختران مسلمان در آموزش های فیزیکی و کلاس های شنا به یک چالش حقوقی در کشورهای اروپایی در سال های اخیر تبدیل شده است.
رئیس شورای مرکزی مسلمانان آلمان نیز در این باره به رادیو آلمان گفت، از نظر ما پوشیدن لباس هایی که کل بدن دختران و زنان مسلمان را می پوشاند اشکالی ندارد و این مساله مورد قبول و پذیرش اسلام است ولی به هرحال آزادی عقیده باید محترم شمرده شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر