۱۳۹۲ شهریور ۲۳, شنبه

بیرون آوردن زن از خانه بزرگ‌ترین خیانت ها به جامعه بشری بود!

.

حضور اجتماعی زن در جامعه در حال گذار ایران به سوی مدرنیته، به یکی از دغدغه های اصلی بنیادگرایان اسلامی در ایران تبدیل شده است.
عکس: اراکی، دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب
« محبت نیوز» - به گزارش تسنیم، «آیت الله اراکی»، دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب، در «همایش بین‌المللی اتحادیه جهانی زن مسلمان» که روز 16 شهریور با حضور بیش از 120 میهمان داخلی و خارجی در هتل آزادی تهران آغاز به کار کرده، گفته است که در اندیشه سکولار غرب، جامعه عبارت از مجموعه‌ای از افراد است و نه مجموعه‌ای ازخانواده‌ها؛ و از همین روست که زنان نیمی از جامعه بشر محسوب می‌شوند. امروز مشکل اصلی جامعه بشری متلاشی کردن خانواده و محروم ساختن بشر از دامن‌های پاک است و از بزرگترین فجایع جهان امروز نابود کردن خانواده در جوامع بشری است.
وی افزود که زن را از خانه بیرون آوردند، خانه را زندان زن برشمردند و زنی که در خانه بماند و انسان پاک بپروراند، به عنوان زن خانه‌دار معطل بیکار معرفی کردند و این یکی از بزرگترین خیانت‌هایی بود که بر جامعه بشری روا شد. امروز جنایت، جنگ‌ها و بیماری‌های روانی و جسمی عمدتن از یک منشاء سرچشمه گرفته است.
به گزارش شهرزاد، از سوی دیگر، احمد علم الهدی، عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مشهد نیز از انتخاب یک زن به عنوان سخنگوی وزارت خارجه انتقاد کرده و گفته است که در خصوص این موضوع با رئیس جمهور در حاشیه اجلاس خبرگان صحبت کرده و با اشاره به «آیه هجده سوره زخرف» در قرآن، اظهار داشته که انتخاب یک زن به عنوان سخنگوی سیاست خارجی یک دولت اسلامی و دینی خلاف آیه قرآ ن است.
در آیه مزبور آمده است: آیا آنکه در پیرایه زیور و پرورش می‌یابد و در مجادله و حجت آوردن و بیان روشن و رسا ندارد- یعنی دختر- شایسته فرزندان خداست؟
در این میان سایت الف با انتشار مقاله‌ای در باره «علت بی‌اعتنایی نسل جدید به هنجارها، از جمله نوشته است که متولیان مذهبی از زمان عقب هستند.


در بخشی از این مقاله از جمله آمده است که جامعه ایرانی در حال پیشرفت است (کشور در حال توسعه) و این پیشرفت در هر زمینه‌ای صورت می‌گیرد ... مشکل در اینجاست که قشر سنتی، به‌خصوص روحانیت حاضر به قبول برخی پیشرفت‌ها نشده و نسبت به سایر مردم دیرتر به این پیشرفت‌ها اعتنا می کنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر