۱۳۹۲ مهر ۳, چهارشنبه

انتقاد تند رسانه های امنیتی و مذهبی ازانتشارتصاویر بانوان «بی‌حجاب» ارامنه

سایت های امنیتی و مذهبی وابسته به حاکمیت در واکنش به انتشار این تصاویر نوشته اند « مایه تاسف است که اکثر زنان شرکت کننده در مراسم افتتاحیه بازي های المپيك ارامنه ايران "بدون حجاب" رایج جامعه اسلامی ظاهر شده‌اند.»
 « محبت نیوز» -  انتشار تصاویر بانوان ورزشکار در مراسم افتتاحیه چهل و پنجمين دوره بازي هاي المپيك ارامنه ايران که روز 20 شهریور در باشگاه آرارات تهران واقع در خیابان سئول برگزار شد با واکنش برخی رسانه‌های تندرو ایران از جمله سایت‌ «قم فردا»، «پارسینه» و چند سایت خبری دیگر وابسته به نهادهای امنیتی و مذهبی رو به رو شد.
این تصاویر ابتدا 21 شهریور بر روی خروجی خبرگزاری مهر وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی قرار گرفت که انتقادات زیادی را متوجه این خبرگزاری نیمه دولتی کرد.
در مراسم افتتاحيه چهل و پنجمين دوره بازي هاي المپيك ارامنه ايران ابتدا تيم هاي شركت كننده از شهرهاي مختلف ايران و همچنين ورزشكاران حاضر در بازي ها از كشور ارمنستان رژه رفتند و سپس مشعل بازي ها كه از سوي خليفه ارامنه تهران متبرك شده بود، توسط «ماركار آقاجانيان» از بازيكنان سابق فوتبال ايران و از اعضای فعلی کادر فنی تیم ملی روشن شد. بعد از آن پيام سوگند ورزشكاران توسط «آني خچوميان» و «آرگينه پطروسيان» از بازيكنان تيم واليبال بانوان و پيام سوگند داوران توسط خانم «تالين طهماسيان» از داوران فدراسيون جهاني واليبال خوانده شد.
در اين دوره از بازي هاي ارامنه ايران ۹۰۰ ورزشكار از شهرهاي تهران، تبريز، اصفهان، شاهين شهر، رشت، اروميه، روستاي گردآباد و كشور ارمنستان به مدت ۱۰ روز در ۹ رشته ورزشي به رقابت پرداختند.
انتقاد سایت های محافظه کار به این بود که چرا زنان و دختران ورزشکار بدون حجاب اسلامی در این مراسم حاضر شدند، اما این درحالیست که این باشگاه تحت اختیار ارامنه و منطقه‌ جهت ورزش مسیحیان است و طبق قانون اساسی آنها مختار هستند که طبق آداب خود در اماکن تحت پوشش عمل کنند.
حضور زنان و دختران ورزشکار بدون حجاب اسلامی و انتشار تصاویر آن در برخی از رسانه های دولتی  واکنش هایی را نیز به ویژه دربین کاربران اینترنتی در پی داشت.
ورزشگاه آرارات تهران از سال 1971 و با تلاش های مرحوم واچیک قرابکگیان Vachik Gharabegian بنیان نهاده شد. پس از انقلاب، باشگاه آرارات بر اساس حقوقی که از سوی دولت به اقلیت ها اعطا شد و البته علاوه بر فعالیت های ورزشی با تاکید بر فعالیتهای فرهنگی به عنوان باشگاه فرهنگی و ورزشی مختص ارامنه به فعالیت خود ادامه داد و به همین منظور هم آئین نامهء داخلی خود را اصلاح نمود توسعهء حیطهء فعالیت های این باشگاه باعث شد که مشارکت و فعالیتهای ارامنه در این مجتمع افزایش یابد. علاوه بر این در این مجتمع فرهنگی ورزشی، جشنهای بزرگ ارامنه، سمینارها، کنفرانسها و گردهماییهای بزرگ و جلسات گوناگونی برگزار می گردد.

.

.


.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر