۱۳۹۲ شهریور ۱۹, سه‌شنبه

» تعیین سه قاضی برای رسیدگی به تصادف دو اتوبوس دستور روحانی به دو وزیر برای رسیدگی به تصادف جاده قم/ اعلام عزای عمومی در یزد

چکیده :از وزیر بهداشت و درمان می خواهم در مورد درمان آسیب دیدگان حادثه شخصاً مراقبت و اقدام کنند و از وزیر راه و شهرسازی و وزیر کشور می خواهم ضمن بررسی دقیق عوامل حادثه، تدابیر لازم را برای جلوگیری از تکرار اینگونه وقایع اتخاذ نموده و گزارش اقدامات را به اینجانب ارائه نمایند....

کلمه- گروه خبر: حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در پیامی کشته و زخمی شدن جمعی از هموطنانمان در حادثه تصادف اتوبوس در آزاد راه قم – تهران را تسلیت گفت و خواستار رسیدگی به این موضوع شد. این در حالی است که در یزد عزای عمومی اعلام شده است.
در همین حال، دادستان کشور در برنامه خبری امروز در مورد پیگیری حادثه تصادف در جاده قم خبر داد که سه قاضی اختصاصی برای این پرونده تعیین شده است. همچنین رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت کمیته‌ای ویژه برای پیگیری حادثه رانندگی در جاده قم از سوی کمیسیون عمران امروز به محل حادثه اعزام می‌شود.
شب گذشته در ساعت ۱۱:۳۰ دقیقه، در محدوده پاسگاه کوشک نصرت اتوبان قم و برخورد در اثر ترکیدگی لاستیک یک دستگاه اتوبوس اسکانیا که از مسیر اصفهان به سمت تهران در حال حرکت بود موجب شد تا اتوبوس مذکور پس از مسیر خود منحرف و وارد لاین مقابل شده و با اتوبوس اسکانیا متعلق به تعاونی ۱۳ که از ترمینال جنوب تهران به مقصد کاشان در حال حرکت بود برخورد کند و پس از آن به علت شدت برخورد دو اتوبوس دچار آتش‌سوزی شدند.
مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان یزد گفت: متاسفانه در حادثه ای که شب گذشته در اتوبان تهران – قم رخ داد، همه مسافران اتوبوس یزد جان خود را از دست دادند.
به گزارش یزدی نیوز،محمدرضا بشیری اظهار داشت: این اتوبوس متعلق به تعاونی ۱۳ پایانه های حمل و نقل یزد بوده است و ساعت ۹:۳۰ دقیقه از تهران به مقصد یزد حرکت کرده است.
وی افزود: در این حادثه همه مسافران و راننده این اتوبوس جان خود را از دست داده اند.
بشیری تاکید کرد: مقصر ۱۰۰ درصد این حادثه اتوبوس اصفهان است که از طی بروز نقص فنی از گارد ریل عبور کرده و به لاین مقابل خود وارد شده و سبب به وجود آمدن این مصیبت دلخراش شده است.
متن پیام رییس جمهور بدین شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
خبر ناگوار سانحه تصادف اتوبوس در آزادراه قم – تهران که باعث درگذشت ۴۴ تن و زخمی شدن ۳۹ نفراز هموطنان عزیزمان شد مایه تأثر و تأسف عمیق اینجانب و همکاران در دولت گردید.
این ضایعه دردناک را به همه خانواده های داغدار تسلیت می گویم و برای همه جانباختگان از درگاه خداوند متعال رحمت و مغفرت طلب می نمایم.
از وزیر بهداشت و درمان می خواهم در مورد درمان آسیب دیدگان حادثه شخصاً مراقبت و اقدام کنند و از وزیر راه و شهرسازی و وزیر کشور می خواهم ضمن بررسی دقیق عوامل حادثه، تدابیر لازم را برای جلوگیری از تکرار اینگونه وقایع اتخاذ نموده و گزارش اقدامات را به اینجانب ارائه نمایند.
حسن روحانی
رییس جمهوری اسلامی ایران

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر