۱۳۹۲ مهر ۸, دوشنبه

۳ میلیون دانش‌آموز درمعرض خطرآتش‌سوزی

چکیده : بخاری‌های نفتی، چکه‌ای در داخل کلاس‌ها و گالون‌ها و بشکه‌های بزرگ نفت پشت در کلاس‌ها کمین کرده تا باز هم جان دانش‌آموزانی مثل سارینا رسول‌زاده و سیران یگانه را بگیرد و بقیه را هم به سوختگی، درد و مرض دچار کند. گویا آموزش‌وپرورش پایانی برای این قصه تلخ در نظر نگرفته و هر سال همچون رمانی دنباله‌دار برای آن فصل جدیدی باز می‌کند....

در حالی که ۲۶‌هزارمدرسه کشور به اصطلاح هوشمند شده است، ۱۵۰‌هزارکلاس درس در زمستان امسال با بخاری نفتی گرم می‌شوند تا باز هم شعله‌های آتش در کمین جان دانش‌آموزان زیر خاکستر پنهان بماند.
خبر به همین سادگی است. بخاری‌های نفتی، چکه‌ای در داخل کلاس‌ها و گالون‌ها و بشکه‌های بزرگ نفت پشت در کلاس‌ها کمین کرده تا باز هم جان دانش‌آموزانی مثل سارینا رسول‌زاده و سیران یگانه را بگیرد و بقیه را هم به سوختگی، درد و مرض دچار کند. گویا آموزش‌وپرورش پایانی برای این قصه تلخ در نظر نگرفته و هر سال همچون رمانی دنباله‌دار برای آن فصل جدیدی باز می‌کند.
به نوشته شرق، یک سال دانش‌آموزان مدرسه درودزن فارس، سال دیگر دانش‌آموزان مدرسه جندق‌آباد و سال بعد هم دانش‌آموزان مدرسه شین‌آباد، شخصیت‌های اصلی داستان هیجان‌انگیز و البته تلخ بخاری‌های نفتی می‌شوند تا سال دیگر و سال‌های بعد. گواه این ماجرا عبدالوحید فیاضی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی است که از وجود ۱۵۰هزارکلاس درس با بخاری نفتی خبر داده و گفته مجهزکردن این کلاس‌ها به سیستم حرارت مرکزی یا پکیج به اعتبار یک‌هزارمیلیاردتومانی نیاز دارد اما در لایحه بودجه امسال اعتبار ۲۰۰میلیاردی توسط مجلس مصوب شد و با این رقم تنها می‌توان یک‌پنجم کلاس‌های درس را به سیستم گرمایشی استاندارد تجهیز کرد. مرتضی رییسی، معاون عمرانی وزیر آموزش‌وپرورش هم این خبر را تایید کرده و گفته است بسیاری از مدارس امسال هم با بخاری نفتی گرم می‌شوند چرا که اعتبار ۲۰۰میلیاردی تنها می‌تواند مشکل سیستم گرمایشی یک‌پنجم مدارس ما را حل کند. البته رییسی تنها بخاری‌های نفتی را ناایمن ندانسته و گفته است: بخاری گازی می‌تواند بسیار خطرناک‌‌تر از بخاری نفتی باشد و استفاده مستقیم از گاز در مدارس ممنوع است چرا که این نوع از بخاری علاوه بر خطر آتش‌سوزی خطر گازگرفتگی را به‌همراه دارد که برای جمع‌آوری تمام این بخاری‌ها از سطح مدارس کشور و تجهیز آنها به سامانه حرارتی استاندارد نیازمند اعتبار یک‌هزارمیلیاردتومانی هستیم.
وجود بخاری‌های ناایمن نفتی و گازی در مدارس و بسیاری از مسایل ابتدایی و سطحی دیگر همچون استهلاک امکانات مدارس در حالی است که مسوولان آموزش‌وپرورش از هوشمندشدن ۲۶‌هزارمدرسه خبر می‌دهند؛ اقدامی که اهداف آن هنوز به درستی روشن نشده است. فیاضی با بیان اینکه هم‌اکنون هوشمندسازی مدارس نباید در اولویت فعالیت‌های آموزش‌وپرورش باشد، اظهار کرد: در دوران جدید آموزش‌وپرورش باید به نوسازی مدارس فرسوده و اولویت‌های مدنظر مدارس روستایی و عشایری پرداخت و توجه داشت چرا که اولویت نخست این مدارس هوشمندسازی نیست بلکه تامین امنیت و امکانات آموزشی است. از سوی دیگر مشخص نیست که چرا معاون عمرانی وزیر و رییس سازمان نوسازی مدارس، اعتبار مورد نیاز خود را برای ایمن‌سازی بخاری‌های مدارس در بودجه امسال پیشنهاد نداده تا دیگر شاهد چنین اتفاقات تلخی در مدارس نباشیم به عبارت دیگر اگر جمع آوری بخاری‌های نفتی و ایمن‌سازی سایر بخاری‌ها نیاز به اعتبار یک‌هزارمیلیاردتومانی دارد، چرا معاونت عمرانی آموزش‌وپرورش اعتبار ۲۰۰‌میلیاردتومانی را برای این امر به مجلس پیشنهاد داده است؟
نورالله عبدالکبری، یک متخصص تجهیزات گرمایشی در این‌باره به «شرق» گفت: بخاری‌های نفتی هیچ‌گونه استاندارد بین‌المللی ندارد و مورد تایید هیچ سازمان استاندارد‌سازی نیست. ضمن اینکه این نسل از بخاری‌ها سالیان درازی است که منسوخ شده و مشخص نیست که چرا آموزش‌وپرورش باز هم از این بخاری‌ها تهیه می‌کند.
وی ادامه داد: هم‌اکنون انواع بخاری‌ها در بازار موجود است که می‌تواند جایگزین بخاری نفتی‌ای شود که حداقل خطر آنها کمتر است. تاکنون ۳۷دانش‌آموز در آتش بخاری‌های نفتی سوخته‌اند؛ هشت‌نفر در مدرسه درودزن شیراز آن‌هم هفت‌سال پیش، ۲۹نفر در مدرسه شین‌آباد در سال گذشته که ۳۵نفر از آنها دختر بوده‌اند. پاییز از راه رسیده، زمستان سرد نیز در راه است و خطر آتش‌سوزی در کمین ۱۵۰هزار کلاس درس شهری و روستایی کمین کرده است. همچنین نمایندگان مجلس در لایحه بودجه سال ۹۲، برای ایمن‌سازی سیستم گرمایشی مدارس تصویب کردند که شرکت گاز ایران از مشترکین خود به ازای هر مترمکعب مصرف، ۱۰تومان عوارض بگیرند و سرجمع آن را در اختیار سازمان نوسازی مدارس قرار دهند. اما آن‌طور که جبار کوچکی‌نژاد، نماینده مجلس به تسنیم گفته شرکت گاز ایران هم‌اکنون این مبلغ را از مردم دریافت می‌کند اما اعتباری به سازمان نوسازی پرداخت نمی‌کند. تاکنون ۳۹دانش‌آموز در آتش بخاری‌های نفتی سوخته‌اند که هشت‌نفر در مدرسه درودزن شیراز در سال ۸۷ و ۳۱ نفر در مدرسه شین‌آباد در سال گذشته که دونفر از آنها کشته شدند. حالا هم ۱۵۰‌هزار کلاس درس که اگر تنها در هر کلاس ۲۰دانش‌آموز حضور داشته باشند سه‌میلیون دانش‌آموز در معرض خطر هستند.

صدور قرار مجرمیت برای فاطمه هاشمی

چکیده :علیزاده طباطبایی از صدور قرار مجرمیت برای فاطمه هاشمی خبر داد. محمود علیزاده طباطبایی با اعلام این خبر، گفت: رسیدگی به اتهام نشر اکاذیب نیاز به شاکی خصوصی دارد اما متأسفانه دادستان بدون شاکی خصوصی قرار مجرمیت را برای فاطمه هاشمی صادر کرده است. به گزارش فارس، وی افزود: در حال حاضر قرار مجرمیت برای...

علیزاده طباطبایی از صدور قرار مجرمیت برای فاطمه هاشمی خبر داد.
محمود علیزاده طباطبایی با اعلام این خبر، گفت: رسیدگی به اتهام نشر اکاذیب نیاز به شاکی خصوصی دارد اما متأسفانه دادستان بدون شاکی خصوصی قرار مجرمیت را برای فاطمه هاشمی صادر کرده است.
به گزارش فارس، وی افزود: در حال حاضر قرار مجرمیت برای وی صادر شده و پرونده برای صدور کیفر خواست روی میز دادستان قرار دارد.
چندی پیش برخی از رسانه ها خبر از احضار فاطمه هاشمی به دادسرای فرهنگ و رسانه را منتشر کردند.
وی به دلیل انتقاد از تفاوت موضعگیری علی لاریجانی در برابر اتهام به فاضل لاریجانی و مهدی هاشمی مورد شکایت دادستان تهران قرار گرفته بود.

آذر ماه؛ زمان برگزاری دادگاه احمدی‌نژاد

چکیده :موضوع تخلف در این پرونده، دستور برداشت مبلغ ۲۰ میلیارد تومان بود که البته از این مبلغ میزان ۱۶ میلیارد تومان آن برداشت شد....

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با بیان اینکه پرونده تخلف دانشگاه ایرانیان در کمیسیون متبوعش در دست بررسی است، گفت: این تخلف احمدی‌نژاد، آذرماه وی را به دادگاه می‌کشاند.
مصطفی افضلی فرد درباره بررسی پرونده تخلف دانشگاه ایرانیان در این کمیسیون، گفت: دادستان دیوان محاسبات به استناد ماده ۵۹۸ قانون مجازات اسلامی که مربوط به صرف هزینه برای موارد غیرمعین می‌شود، این پرونده را به دادستانی عمومی انقلاب تهران فرستاده و علاوه بر این با آقای لاریجانی رئیس مجلس نیز در این زمینه مکاتبه‌ای داشته است.
نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پس از این مکاتبه، آقای لاریجانی پرونده این تخلف را برای بررسی بیشتر به کمیسیون آموزش، تحقیقات و کمیسیون اصل ۹۰ ارجاع دادند.ه کمیسیون اصل ۹۰ نیز متعاقب آن به پرونده دانشگاه ایرانیان ورود کرد و در حال حاضر این پرونده در دست بررسی است.
وی با بیان اینکه پس از اتمام بررسی‌ها، کمیسیون اصل ۹۰، نظر تخصصی و تکمیلی خودش را به قوه قضاییه ارجاع می‌دهد تا تصمیم نهایی از سوی دادستان عمومی انقلاب تهران اتخاذ شود، گفت: موضوع تخلف در این پرونده، دستور برداشت مبلغ ۲۰ میلیارد تومان بود که البته از این مبلغ میزان ۱۶ میلیارد تومان آن برداشت شد.
این نماینده مردم اردبیل در مجلس با اعلام این خبر که مبلغ برداشت شده ۱۶ میلیارد تومان پس از مدت چند روز به خزانه بازگردانده شد، تأکید کرد: این عمل یعنی برگرداندن وجوه نیز نافی رسیدگی قضایی به این امر نیست و همین برداشت وجوه یک تخلف به شمار می‌آید که باید به آن رسیدگی شود.

ابتکار عمل جدید نیروی انتظامی در برخورد با ماهواره ها + عکس

در شیراز نی.روی انتظامی و مسئولین مبارزه با ماهواره ابتکار جدیدی به خرج دادند و برای نابودی تجهیزات ماهواره، دیش‌ها و رسیور‌ها با تانک و غلطک از روی آنها رد شدند.  .

 به گزارش «محبت نیوز» به نقل از خبرگزاری مهر، مراسم نابودسازی 800  دستگاه تجهیزات ماهواره ای عصر دیروز شنبه، در شیراز  برگزار شد. در این مراسم که در خیابان هم جوار حرم سیدعلاءالدین حسین با حضور جمعی از مسئولین استان و شهر شیراز برگزار شد، 800 دستگاه تجهیزات ماهواره ای جمع آوری شده از شهر شیراز، با تانک و غلطک  نابود شد.

.

.

.

.

.

.

.


.

رعب و وحشت برای پرستاری مسیحی که حاظر به ازدواج با مرد مسلمان نیست

.خواستگار مسلمان به پرستار مسیحی  پیشنهاد داد که به اسلام بگرود تا با وی ازدواج کند اما پس از دریافت جواب رد از طرف این دوشیزه مسیحی وی را تهدید کرد که او را خواهد ربایید و صورتش را با اسید خواهد سوزانید. 
به گزارش سرویس ترجمه «محبت نیوز» انجمن کوچک مسیحیان پاکستان با خبر جدید دیگری در شوک فرو رفت. به نقل از آسیا نیوز، کل ماجرا از آنجا آغاز شد که "غلام محمد" تصمیم گرفت با "نازیا مسیح"- دوشیزه مسیحی که اهل "پادری-یو-گوت" از ناحیه " سنگر" بوده و در بیمارستان کاتولیک شاغل است- ازدواج کند.
اول بار"محمد" به وی پیشنهاد داد که به اسلام بگرود و با وی ازدواج کند. پس از دریافت جواب رد از طرف "نازیا" او را تهدید کرد که وی را خواهد ربایید و صورتش را با اسید خواهد سوزانید.
متاسفانه "محمد" در انجام اعمالی نظیر آدم ربائی و تجاوز زنان هندو محلی و اجبار آنان به گرائش به "اسلام" شهره است. و از این قربانیان ،آنانی که جرات به ارائه شکایت از این شخص بوده اند به لحاظ قضائی دستشان به جائی بند نشده است.
گفته می شود که "نازیا مسیح" در مسیر بازگشت به خانه با چهار مرد مسلح مواجه شد که ایشان وی را تهدید کردند که باید پیشنهاد "محمد" را قبول کند وگرنه عواقبش نصیب او خواهد شد. پس از ارعاب "نازیا" آنان محل را ترک گفتند. "نازیا" که بسیار وحشت کرده بود به محل کارش بازگشت تا از مسئولان حفاظتی بیمارستان کمک بگیرد ولی آنان قبول نکردند.
در پی این اتفاقات، پس از چند روز از گشت این تهدیدات خانواده این دختر تصمیم گرفتند وی را به عقد یکی از مسیحیان منطقه به نام "اعجاز یوسف" در آورند. این درحالی بود که "غلام محمد" با کمک نیروهای پلیس از این مراسم جلوگیری کرده و بدون دردست داشتن حکم جلب سعی کرد این زوج را بازداشت کند.
اما خوشبختانه با مداخله بزرگان محل آنان پدر و برادر "نازیا" را با خود بردند که چند ساعت بعد آنان را نیز رها کردند. در نهایت این اشرار با تغییر استراتژی خود اقدام به تهدید جدی "یوسف" برای ترک دختر پرستار کردند.خانواده این دختر در ادامه سعی در فشار آوردن به مقامات مسئول کردند و شکایتی را به پلیس منطقه "سنگر" ارائه دادند. که "محمد" با نفوذ خویش از ارائه بازرسی پلیس ممانعت بعمل آورد.
در واقع پلیس به "نازیا" ابلاغ کرد که این مزاحم ادعا میکند که همسر اسبق شما میباشد ،لذا موضوع را باید دادگاه مسائل خانواده پیگیری کند. این مساله نگرانی و توجه ویژه جامعه مسیحی و حتی مسلمانان میانه رو را به خود جلب کرد. لذا دادگاه نیز نهایتن قادر به اثبات ادعای واهی این شخص مبنی بر تائید ازدواج قبلی آنان نگردید.
"غلام محمد" همچنان به تهدیدات خویش علیه زنان مسیحی ادامه می دهد . چنانچه وی خواهر "ماریا خورشید"- راهبه ارشد "بیمارستان سنت ترزا" در "میر پورخاص" و دوست صمیمی "نازیا"- را مورد تهدید جدی قرارداده است.
"نازیا مسیح" در مصاحبه با "آسیا نیوز" گفت: من به هیچ وجه احساس امنیت نمیکنم و خودم را با مشکلات بسیاری رودررو میبینم. ضمنن بسیار عصبانی هستم، زیراکه خانواده ام نیز به خاطر اعمال این فرد جانی در خطر هستند. ما مسیحی هستیم و فقیر، و این علت تمام مشکلاتی است که ما را در پاکستان در بر میگیرد و هیچ چیز حتی خانه هایمان نیز از دست اینگونه افراد سرور در امان نیست.
پدر "جان جیمز" از اسقف نشین کراچی میگوید: این وقایع کاملن شرم آور هستند. چنین وقایعی میبایست شدیدن از سوی جامعه محکوم شود. تعداد بیشمار از دختران مسیحی و هندو همه ساله در استان "سند" پاکستان ربوده شده و مورد آزار قرار میگیرند ولی مقامات دولتی در این خصوص بی تفاوت هستند. آنان باید فکری به حال این افراد بی پناه کنند. ما در تلاش هستیم تا حمایت و محافظت دولت را برای "نازیا مسیح" جلب کنیم.

ممانعت پليس شريعت عربستان از برگزاری مراسم پرستشی مسيحيان

.
مردان، زنان و كودكان يك گروه بزرگ از آسيايی‌های مسيحی مقيم «أبها» در عربستان هر سال دوبار گردهم می‌آيند و آئين‌های دينی خود را برپا می‌كنند.

به گزارش « محبت نیوز» بر اساس اين گزارش، پلیس مذهبی و هيات امر به معروف عربستان سعودی با هماهنگی نيروهای امنيتی و بعد از تحقيق و جستجويی كه تا نخستين ساعات صبح روز جمعه، به طول انجاميد و بعد از آن كه متوجه ورود دستجات بزرگ مسيحيان به مكان مورد نظر شدند، ضمن بازداشت مسئولان اين گردهمايی، ابزار و ادوات مربوط به مراسم پرستشی آنان را نيز مصادره كردند.
بازداشت‌شدگان پس از انتقال به اداره پليس شرق ابها اين‌گونه تفهيم اتهام شدند كه اين تجمع‌ها و برگزاری مراسم دينی به صورت دسته‌جمعی از نظر حكومت ممنوع است و در پايان نيز از آنان تعهد گرفته شد.
پیش تر یک کشیش مبشر مسیحی، در پی بازدید خویش از انجمن های کلیسایی در کشورهای عربستان سعودی، کویت، قطر و بحرین متذکر شد که مسیحیان این مناطق در عین نیازمندی برای درک متقابل از سوی دیگران همچنین محتاج به مکانی برای نیایش هستند.
کشیش " کامیلو بالین" که تبعه کشور ایتالیا است گفت؛ در این مناطق جمعیت مسیحی  بالغ بر دو و نیم میلیون نفر را تشکیل میدهند که از زمانی قبل تر از ظهور اسلام در آنجا ساکن بوده اند اما اکنون خواهان راه حلی مناسب هستند.


همچنین در ماههای گذشته نیز خبرهایی از عربستان سعودی مبنی بر برافراشتن پرچم قرمز برای مسیحیان رسیده است !سخن گوی موسسه صدا شهدای مسیحی ، پیش از این در خبرها گفته بود مفتی اعظم عربستان سعودی تخریب تمامی کلیساهای منطقه را واجب اعلام کرد." عالیترین مفتی سعودی در عربستان مدعی شده بود که شبه جزیره عربستان فقط متعلق به دین اسلام است، و وجود کلیسا در برخی کشورهای این منطقه اعتراف به درستی این ادیان است !"

ممنوعیت ورود مسیحیان فارسی زبان به کلیسای کاتولیک لاتین تهران

در راستا.ی تداوم مسیحیت ستیزی حکومت مذهبی جمهوری اسلامی و تهدید اسقف کلیسای کاتولیک لاتین توسط عوامل امنیتی، ورود مسیحیان فارسی زبان به کلیسای "کاتولیک حضرت ابراهیم" در تهران نیز ممنوع اعلام شد.

« محبت نیوز » - از روز یکشنبه 27 مرداد ماه 1392 برابر با ( 18 اگوست 2013) ورود مسیحیان فارسی زبان و یا افرادی که هنوز تعمید نگرفته اند به کلیسای کاتولیک لاتین "حضرت ابراهیم" در تهران به دستور مقامات امنیتی جمهوری اسلامی ممنوع اعلام شد.
بنا بر گزارشات رسیده ، تنی چند از نیروهای امنیتی و اطلاعات از اسقف "ایگناتسیوس بدینی" (Ignazio Bedini) و کشیش کلیسا خواسته اند تا از این پس مانع از ورود مسیحیان فارسی زبان به این کلیسا شوند.
گفته می شود؛ "ماموران امنیتی اسقف کلیسای لاتین، ایگناتسیوس بدینی را تهدیدکرده اند که در صورت ادامه حضور مسیحیان فارسی زبان در این کلیسا، ویزای کار ایشان تمدید نخواهد شد و وی سریعن از ایران اخراج می گردد. و همچنین پس از وی کشیش کلیسای "حضرت ابراهیم" نیز به سرنوشت وی دچار خواهد شد. این تهدید می تواند در صورت عملی شدن منجر به تعطیلی کلیسا شود. با وجود اینکه کلیسای "حضرت ابراهیم" اعضای اندکی داشته ممنوعیت های ایجاد شده از سوی وزارت اطلاعات و دیگر سرویس های امنیتی حکومت باعث شگفتی اعضا و مسئولین آن شده است.
این گزارش حاکی است پس از این رویداد، در اولین روز از جلسه کلیسایی در روز یکشنبه 27 مرداد ماه سال جاری ( 18 اگوست 2013 ) کشیش کلیسا " پدر پل لالر (paul lawlor ) با کسب اجازه از اسقف "ایگناتسیوس بدینی" ممنوعیت ورود مسیحیان فارسی زبان و دیگر اعضایی که هنوز تعمید نیافتند را به کلیه اعضا، که آن روز را برای پرستش و عبادت به کلیسا آمده بودند اعلام کرد. آن عده از جمعیت مسیحی فارسی زبان در حالی که از شنیدن این مطلب حیران و بهت زده بودند با قلبی شکسته یکی پس از دیگری کلیسا را ترک کردند. هر چند که کشیش این امید را به همه ی آنها می داد که « هر گاه تو نمی توانی به کلیسا نزد "مسیح" بیایی، این بار عیسی مسیح است که به سمتت خواهد آمد».
ممانعت از ورود مسیحیان فارسی زبان و یا افراد تعمید نگرفته به کلیسای "حضرت ابراهیم" باعث سرگردانی اعضایی شده که سالها به آن کلیسا می آمدند. از طرفی این موضوع نیز اعضای سایر کلیساهای بسته شده در تهران را که گاهن برای شرکت در مراسم کلیسایی به این مکان می آمدند را نیز با مشکل روبه رو کرده است.
بنا به گزارش دریافتی ، حدود دو ماه پیش نیز مقامات امنیتی از مسئولان کلیسای "حضرت ابراهیم" تقاضای کپی کارت ملی کلیه اعضا را داشتند، ولی مسئولان کلیسای کاتولیک از انجام این کار خودداری کردند.
.
نمای داخلی کلیسای حضرت ابراهیم - تهران
این شیوه پیش از این نیز از سوی وزارت اطلاعات سپاه به منظور فشار و ایجاد ترس و تهدید بر ایمانداران مسیحی به ویژه نوکیشان مسیحی در برخی دیگر از کلیساهای فارسی زبان منجمله کلیسای جماعت ربانی مرکز در تهران نیز اعمال شده بود که در نهایت منجر به بازداشت یکی از کشیشان ارشد و سپس به تعطیلی این کلیسا انجامید.
کلیسای کاتولیک لاتین از محدود کلیساهایی است که اعضا آن مجبور به دادن کپی کارت ملی برای ارائه به سازمانهای امنیتی نبودند. حال که دولت جدید آقای روحانی که به نوعی شعار و وعده ی اعتدال را در انتخابات ریاست جمهوری خود داده، به سنتی ترین کلیسا نیز رحم نکرده است! این در حالی است که تا چند ماه قبل تمامی اعضای عادی کلیسای کاتولیک لاتین تصورشان بر این بود که جمهوری اسلامی با کلیساهای سنتی ( کاتولیک) خصومتی ندارد.
- جلسات هفتگی کلیسا
مراسم کلیسای حضرت ابراهیم سه روز در هفته در روزهای یکشنبه، چهارشبه و جمعه برگزار می شود و درب کلیسا نیز از ساعت 4 عصر به روی هموطنان مسیحی باز می شود. افراد 2 ساعت برای عبادت و پرستش فرصت دارند و سپس مراسم قربانی مقدس ( ویژه کاتولیک ها ) در ساعت 6 عصر آغاز می شود.در روزهای چهارشنبه و جمعه هر هفته مراسم به زبان انگلیسی و بخشهایی از نماز به زبان فارسی میباشد.
در روزهای یکشنبه موعظه، سرودها، قرائت کتاب مقدس و بخش اصلی نمازنامه به زبان فارسی است. تمامی افراد با قومیتها و ملیتهای مختلف همگی در یک زمان و در یک مراسم قربانی مقدس مشترک شرکت میکنند. گفته می شود دلیل اصلی برگزاری مراسم ها به زبان انگلیسی بدلیل محدودیت ها و فشارهایی است که از سوی مقامات امنیتی و یا بعضن به دلیل مصلحت کلیسایی انجام می گیرد.
- اعضای فعلی کلیسا چه کسانی هستند؟
اعضای این کلیسا تشکیل شده است از جماعت کوچکی از فیلیپینی های مقیم ایران ، ایرانیانی که مادران فیلیپینی و پدران مسلمان دارند، گروهی از هندی ها، لبنانی ها و تمام اروپاییان کاتولیکی که برای بازدید در ایران به سر می برند و همچنین فارسی زبانانی که از دین و آئین دیگری به مسیحیت گرویدند تشکیل می دهند. می توان گفت به نوعی کلیسای حضرت ابراهیم به معنای واقعی کاتولیک (جامع،عمومی) است.
- تاریخچه مختصری از کلیسای حضرت ابراهیم
این کلیسا در 23 می 1966 میلادی در تهران میدان انقلاب، خیابان جمالزاده شمالی بازگشایی شد و توسط دومینیکن های ایرلندی اداره می شود. تمامی هزینه های ساخت آن توسط یک موسسه خیریه ایرلندی با نام "خیریه حضرت مارتین" مهیا شد.
"دومینیکن ها" گروهی از برادران راهب هستند که در قرن 13 میلادی توسط {حضرت دومینیک پایه گذاری شد]. (دومینیکنها اولین بار در اواخر قرن 13 میلادی وارد ایران شدند.) پدر "ویلیام باردن" (William Barden) اولین دومینیکن ی بود که پس از چند دهه عدم حضور در ایران به درخواست واتیکان در سال 1961 میلادی به ایران آمد و در سال 1962 به همراه برادر دیگری خانه ای در نزدیکی میدان انقلاب خیابان پروفسور ادوارد براون کرایه کردند تا در آنجا به مطالعه و عبادت بپردازند. از این خانه که به نام رزاری هاوس شناخته میشد استقبال چشمگیری توسط خارجی ها و ایرانی ها صورت گرفت (رزاری هاوس در اصل نوعی کلیسای خانگی بود که توسط کشیشان رسمی کلیسای کاتولیک اداره می شد ) و این امر باعث ایده ای شد که چند سال بعد تبدیل به کلیسای "حضرت ابراهیم" گردید.
پس از انقلاب اسلامی که اکثر آمریکایی ها و اروپایی ها ،ایران را ترک کردند کلیسا نیز اعضایش را به نوعی از دست داد. تعدادی از ایرانی ها نیز که در مراسم ها حاضر بودند، به دلیل مسائل بحرانی مجبور به ترک کشورشان شدند. و تعداد فیلیپینی ها که در آن روزها اندک بود کم کم در کلیسا افزایش یافت ، فارسی زبانان نیز در مراسم های کلیسایی حاضر بودند ولی نه به اندازه استقبالی که از کلیساهای انجیلی پروتستان در ایران پس از انقلاب شاهد بودیم.


 درب کلیسا پس از انقلاب اسلامی درسال 1357 فقط در روزهای خاص و ساعتهای مشخص باز میشود و آزادی عمل از کلیسا گرفته شد. ولی محدودیت به این نقطه ختم نشد پس از شهادت " "بهرام ويليام دهقانی تفتي" فرزند اسقف "دهقاني تفتی" بدست عوامل خودسر و افراطی در مي سال 1980 برابر با ( 1359خورشیدی)، که از وی بعنوان جوا نترين شهيد شناخته شده كليساي ایران نام برده می شود مراسم ختمی برگزار شد که اسقف باردن و برادران دومینیکن از کلیسای کاتولیک در آن حاضر شدند. دولت جمهوری اسلامی اما این ماجرا را تاب نیاورد و اقدام به اخراج اسقف ویلیام باردن و برادران دومینیکن نمود، و برای مدتی کلیسای حضرت ابراهیم به "سالیزین های ایتالیایی" سپرده شد. سپس مدتی بعد کلیسا دوباره به پدران روحانی دومینیکن بازگشت که تاکنون نیز این حضور ادامه دارد.

۱۳۹۲ مهر ۵, جمعه

ارائه گزارش وضعیت "مسیحیان ایران" در بیست و چهارمین نشست شورای حقوق بشر در ژنو

ششمین رویداد مو.ازی کارزار افشای نقض حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران، در حاشیه بیست و چهارمین اجلاس شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در ژنو، با موضوع "اقلیتهای مذهبی در جمهوری اسلامی ایران" برگزار شد.
« محبت نیوز» - از روز دوشنبه ۹ سپتامبر ۲۰۱۳ (۱۸ شهریور ۱۳۹۲) بیست و چهارمین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در شهر ژنو آغاز  و تا ۲۷ سپتامبر ۲۰۱۳ (۵ مهر ۱۳۹۲) ادامه خواهد يافت.
در چهارچوب بيست و چهارمين کنفرانس شوراي حقوق بشر سازمان ملل متحد٬ خانم عطیه فرد در روز سه شنبه 24 سپتامبر 2013، یکی از سخنرانان این نشست بودند که در ارتباط با موضوع " جفا بر مسیحیان  ایران"، صحبت کردند.
خانم عطیه فرد در این گزارش ضمن انتقاد از سیستم قضایی جمهوری اسلامی در برخورد با "حقوق مسیحیان در ایران"، عنوان نمود که دولت جمهوری اسلامی ایران تاکنون بر خلاف تعهدات قانونی ملی و بین‌المللیشان حقوق مسیحیان در ایران را طی سالهای گذشته همواره نقض کرده است.
مسیحیان ، انجمن ها و مجامع مسیحی که دولت به آن‌ها لقب کلیسای خانگی داده است و  کلیساهای ساختمانی عمده مواردی است که وی در بیست و چهارمین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در ژنو به آن پرداخت است . ( ویدیوی این گزارش به زبان انگلیسی را می توانید مشاهده کنید )
-  مسیحیان
در طی چند سال اخیر صدها مسیحی در ایران دستگیر و زندانی شده اند. بر اساس اطلاعاتی که ما در دست داریم هم‌اکنون ۴۲ زندانی مسیحی وجود دارند که ۱۰ نفر از آن‌ها خانم میباشند. همچنین ۴۵ مسیحی به قید وثیقه آزاد هستند و منتظر حکم دادگاه میباشند. البته این ارقام میتوانند بیشتر باشند چرا که مسیحیانی هستند که به خاطر تهدیدهایی که دولت یا نسبت به جان آن‌ها و یا خانواده‌هایشان کرده است حاضر به دادن اطلاعات راجع به دستگیری و زندانی شدنشان نیستند. اکثر این مسیحیانی که دستگیر و یا زندانی شده‌اند عضو مجامع مسیحی هستند که دولت به آن‌ها لقب کلیسای خانگی داده است البته برخی از آن‌ها اعضا و یا رهبران کلیساهای ساختمانی نیز میباشند. برخی از آن‌ها از یک تا ده سال محکوم به زندان شده‌اند. برخی از جرمهای مسیحیان اقدام علیه امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام است. در صدور چنین جرمها و احکامی دولت و قضات هم مرتکب اشتباه حقوقی شده‌اند و هم اشتباه حقیقی چرا که مجامع و انجمنهای مسیحی برای براندازی نظام برقرار نمیشوند بلکه آن‌ها صرفاً جلساتی هستند که طی آن مسیحیان کتاب مقدس را با یکدیگر خوانده و خدا را عبادت میکنند:‌چنین گردهماییها طبق ماده ۲۶ قانون اساسی ایران مجاز است.
برخی از مسیحیانی که آزاد می‌شوند در‌واقع در خانه هایشان حبس می‌شوند چراکه ۲۴ ساعت تحت مراقبت اطلاعات بوده و اجازه برقراری ارتباط با هیچ مسیحی دیگری را ندارند مانند کشیش روبرت آسریان که چندی پیش دستگیر و آزاد شدند ولی بعد از آزادیشان حق ارتباط با کسی را نداشته اند.
برخی از رهبران مسیحی تهدید شده‌اند که اگر به فعالیتهای مسیحی خود ادامه داده و به جلسات کلیسایی بروند یا بطور غیر رسمی کشته شده و یا مورد تجاوز و ضربت قرار خوهند گرفت.
حقوق اجتماعی مسیحیان نیز در سالهای گذشته مکررن نقض شده است. برخلاف اظهارات اخیر دولت نسبت به متعهد ماندن آن به میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی و ماده ۱۸ آن میثاق بسیاری از مسیحیانی که از اسلام به مسیحیت گرویده اند و از پیش‌زمینه مسیحیت ارتدوکس ارمنی و یا آشوری نسیتند حقوقشان نقض شده است. بطور مثال برخی از آن‌ها شغلشان را بخاطر ایمان مسیحیشان حتی پس از ۳۰ سال خدمت از دست داده‌اند حقوق بازنشستگی برخی لغو شده و اموالشان توقیف شده است. برخی نیز برخلاف ماده ۱۳ بیانیه جهانی حقوق بشر از ایران ممنوع الخروج شده اند. مسیحیان فارس زبان مجبورند که ازدواج به سبک اسلامی ا انجام دهند و همچنین برخی از مسیحیان فارس زبان مراسم کفن و دفنشان به اجبار دولت به سبک اسلامی برقرار شده است.
اخبار ضد مسیحی و اهانت آمیز نسبت به مسیحیان رو به گسترش در ایران بوده و باعث ترویج نفرت عمومی و عداوت نسبت به مسیحیان در ایران می‌شود و برخلاف ماده ۱۴ قانون اساسی ایران است.
اقدام اخیر دولت را جهت آزادی دو خانم مسیحی(Maryam Jalili and Mitra Rahmati ) قابل تحسین است ولی از دولت خواهانیم که تمامی زندانیان مسیحی و مذاهب دیگر مانند بهایی یا دراویش را آزاد کند و حقوق مدنی آن‌ها را در ایران تضمین کنند.
- مجامع مسیحی یا به بیان دولت کلیساهای خانگی
ماده ۲۶ قانون اساسی ایران به اقلیتهای شناخته شده مذهبی در ماده ۱۳ حق قانونی برای برقراری و شرکت در انجمنها و یا مجامع مذهبی میدهد. طبق ماده ۲۶ هیچ‌کس را نمیتوان از شرکت در این محافل منع کرد. مسیحیان بسیاری در ایران مجامع مذهبی برقرار کرده‌اند و غالبن در خانه هایشان گرد هم می‌آیند تا کتاب مقدس را خوانده و خدا را با یکدیگر عبادت کنند. اما با وجود چنین حق قانونی دولت و قوه قضاییه این انجمنها را بسته و مسیحیانی را که یا چنین محافلی را برقرار میکنند و یا در آن‌ها شرکت میکنند را مورد محاکمه قرار داده اند. برخی از آن‌ها به بیش از یک سال محکومیت در زندان محکوم شده‌اند و برخی شغل و یا تحصیل خود را از دست داده اند. از آنجاییکه وزیران دولت پیشین و همچنین آقای خامنه ای چنین محافلی را تهدیدی برای اسلام دانسته اند اتهامات وارده به مسیحیان به غلط اقدام علیه امنیت ملی و همچنین تبلیغ علیه نظام بوده است. همانطوری که پیشتر اشاره کرده‌ام قضات به اشتباه چنین محافلی را غیر قانونی و بر ضد امنیت ملی اعلان کرده اند. بی شک کسانیکه قانون اساسی را نوشته بودند و آنرا به تأیید آیت الله خمینی رسانیده بودند به این نتیجه رسیده بودند که برگزاری چنین محافل مذهبی اقدام علیه امنیت ملی نیستند و هیچ دلیلی وجود ندارد که رهبر کنونی ایران و همچنین ارگانهای دولتی و قضات انجمنهای مسیحی که در خانه‌ها و یا اماکن دیگر برقرار می‌شوند را تهدیدی بر علیه نظام بپندارند.
آقای لاریجانی در یکی از بیانیه هایشان در شورای حقوق بشر سازمان ملل فرمودند که یکی از رهبران کلیساهای خانگی اجازه نامه برای پایه گذاری کلیسا در خانه‌اش دریافت نکرده بو و در نتیجه محاکمه شد. این گفته از لحاظ قانونی اشتباه بود چرا که همانطوری که پیشتر گفتم کلیساهای خانگی انجمنهای مسیحی هستند که عمومن در خانه‌ها برقرار می‌شوند و کلیسای ساختمانی نیستند که احتیاج به پروانه ساخت داشته باشند. مسلمانان شیعه نیز در ایران گردهماییهای مشابهی به نام جلسه قرآن دارند که در آن قرآن را با یکدیگر خوانده و خدا را عبادت میکنند . هیچکدام از این جلسات قرآن احتیاج به اجازه نامه دولت ندارند و برای گردهماییهای مشابه مسیحیان در کلیساهای خانگی نیز چنین اجازه نامه‌ای نباید احتیاچ باشد.
- کلیساهای ساختمانی
دولت همچنین دسترسی مسیحیان و عموم مردم به کلیساهای ساختمانی را محدود کرده است برای مثال برخی از کلیساهایی که به زبان فارسی جلسه دارند را بسته و شرکت در مجالس کلیساهایی که باز هستند را محدود به اعضای آن کرده است. چنین اقدامی نسبت به هیچ مسجدی در ایران انجام نشده است. برخی از کلیساهای ایران پروانه ثبت شان را پیش از انقلاب دریافت کرده بودند اما دولت با وجود تلاشهای رهبران این کلیساها این پروانه ها را تمدید نکرده است خصوصن کلیساهایی که مراسمشان به زبان فارسی برقرار میشود.
چندی پیش دولت با تحت فشار گذاشتن کلیساها برای دادن اطلاعات کارت ملی اعضایشان و کسانیکه به جلساتشان می‌روند تلاش کرد تا مسیحیان و عموم مردم کمتر به کلیساها بروند. همچنین دولت در برخی از کلیساها دوربین های مدار بسته نصب کرد تا بتواند افرادی را که در کلیسا رفت و آمد دارند را شناسایی کند. چنین اقداماتی بر خلاف ماده ۲۳ قانون اساسی است چرا که در جهت تفتیش عقاید مذهبی کسانی است که به کلیسا میروند. برخی از اعضای کلیساها با وجود چنین فشارهایی به شرکت در مراسم کلیسایی ادامه دادند ولی دولت قدم دیگری برداشت و کلیساهایی مانند جماعت ربانی در تهران را بست. کلیسای عمانوییل در تهران نیز با وجود اینکه باز است باید از پذیرش هر کسی غیر از عضوهای قدیمی خود ممانعت بکند. دفتر رسمی این کلیسا که مراسم رسمی عقد و ازدواج مسیحی را انجام میداد نیز بیش از یکسال پیش بسته شد. در نتیجه مسیحیان غیر ارتدوکس ارمنی و آشوری دیگر نمیتوانند ازدواجشان را به سبک مسیحی ثبت کنند.
واضح است که دولت نظام جمهوری اسلامی ایران اقداماتی انجام داده است تا دسترسی مردم و مسیحیان به کلیساها و انجمنهای مسیحی ملقب به کلیساهای خانگی و همچنین دسترسی به ادبیات مسیحی مذهب آن و زندگی مسیحی در ایران را برخلاف قوانین ملی و بین‌المللی را محدود کند.
از دولت ایران خواهان هستیم که اقدام‌ات ا لازم را جهت خاتمه دادن به اظهارات ضد مسیحی در ایران انجام داده و مسیحیان و دیگر اعضای اقلیتهای مذهبی را آزاد کنند و آزادی لازم به مسیحیان برای بنای کلیسا و شرکت در مراسم کلیسایی به زبان فارسی محافل و انجمنهای مسیحی ملقب به کلیساهای خانگی انتشار فروش تعلیم و تدریس کتاب مقدس و انجام مراسم خاص مانند ازدواج و تدفین بر اساس ایمان مسیحی را بدهند.

لوازم خانگی؛ افزایش ۴۰۰ درصدی قیمت در یکسال

چکیده :پیش از اولویت بندی کالاها لوازم خانگی با ارز مرجع وارد می‌شد. اگر اکنون این کالاها با ارز مبادله‌ای نیز وارد شود قیمت یخچال دو میلیون تومانی باید حداکثر تا چهار میلیون تومان افزایش می‌یافت ولی عده‌ای از واردکنندگان این کالا باید پاسخگو باشند که چرا قیمت این کالا در بازار تا 10 میلیون تومان افزایش یافته است!...


در حالی که رییس مجمع واردات دلیل ادامه توزیع لوازم خانگی با برندهای خارجی را راه‌اندازی خطوط تولید آنها در ایران اعلام کرده‌ است، رییس کمیسون واردات اتاق بازرگانی ایران تاکید می‌کند که هیچ کارخانه‌ ساخت برندهای خارجی لوازم خانگی در ایران وجود ندارد.

به گزارش ایسنا، درحال حاضر مقادیر زیادی از کالاهایی که در اولویت ۱۰ قرار دارند و ثبت سفارش آنها ممنوع است در بازار با قیمت‌هایی عرضه می‌شوند که محاسبه آنها با هیچ کدام از نرخ‌های مبادله‌ای و بازار آزاد همخوانی ندارد.

در مورد برخی از کالاهای موجود در اولویت ۱۰ نظیر لوازم خانگی‌های معروف کره‌یی که کماکان به گفته رییس سازمان توسعه تجارت ثبت سفارش آنها ممنوع و فعلا برنامه‌ریزی جدیدی برای واردات مجدد آنها انجام نشده ‌است، این سوال پیش می‌آید که چه طور کماکان پس از گذشت بیش از ۱۲ ماه از ممنوعیت واردات، این کالاها همچنان به وفور در بازار یافت می‌شود و اعلام عدم ثبت سفارش این کالاها باعث افزایش بیش از ۱۰۰ درصدی قیمت آنها در بازار شده‌است؟!

زمانی که این سوال را از رییس مجمع واردات پرسیدیم پاسخ داد که نمایندگی‌های لوازم خانگی خارجی مدعی شده‌اند که به اندازه کافی ثبت سفارش لوازم خانگی انجام و این کالاها به کشور وارد شده‌اند. همچنین برخی از نمایندگی‌های این شرکت‌ها نیز اعلام کرده‌اند که به تولید داخل روی آورده و کمبود ناشی از واردات این کالاها را از طریق تولید آن‌ها در داخل کشور برطرف می کنند.

به گفته وی، همان طور که تلویزیون‌ها و ال.سی.دی‌ها با برندهای خارجی در ایران تولید می‌شوند لوازم خانگی نیز به این طریق تولید و در بازار عرضه می‌شوند. از سوی دیگر ذخیره سازی این کالاها در انبارها نیز به نحو مطلوب انجام شده است.

رییس مجمع واردات با تاکید بر این‌که یکی از مزایای توقف ثبت سفارش کالاهای اولویت ۱۰ این بود که تولید در ایران رونق پیدا کند، تصریح کرد: ما لوازم خانگی ساخت داخل زیاد داریم و اکنون روی همین برندهای خارجی سرمایه‌گذاری زیاد کرده و کالا تولید می‌کنند.

برخوردار گفت: به طور مثال یک برند خارجی موتور کالا و قطعات الکتریکی آن را به ایران وارد می‌کند و فولاد مبارکه بدنه این کالا را آماده و به همین ترتیب یک کالا در ایران تولید می‌شود.

اما در مقابل اظهارات رییس مجمع واردات مبنی بر راه‌اندازی خط تولید لوازم خانگی در ایران، رییس کمیسون واردات اتاق بازرگانی ایران این موضوع را رد کرده و اعلام می‌کند اگر کسی مدعی راه‌اندازی خط تولید در ایران است باید ادعای خود را ثابت کند.

مجیدرضا حریری درباره ادعاهای مطرح شده در رابطه با ایجاد خط تولید لوازم خانگی با برندهای خارجی در ایران به ایسنا گفت: تا آنجایی که ما می دانیم و آمار گمرک نشان می‌دهد به جز ماژول تصویری که با آن تلویزیون‌های ال.ای.دی و ال.سی.دی را می سازند قطعه‌ دیگری از سایر لوازم خانگی‌ وارد کشور نمی‌شود.

وی ادامه داد: در آمار گمرک واردات قطعات منفصله یخچال‌های ساید بای ساید دیده نمی‌شود که بخواهد درایران مونتاژ شود.

وی با بیان این‌که اگر ادعایی مبنی بر ساخت یخچال‌های خارجی در ایران وجود دارد تولیدکنندگان آن‌ها باید ادعای خود را ثابت کنند، خاطرنشان کرد: این کالاها مدل‌های بسیار جدید و مربوط به سال ۲۰۱۳ است و به تازگی به بازارهای بین المللی عرضه شده است بنابراین نمی تواند ساخت داخل باشد مگر این که کسی خلاف این موضوع را ثابت کند.

به گفته حریری، به هیچ عنوان کارخانه‌های ساخت برندهای خارجی لوازم خانگی در ایران وجود ندارد و در آمار گمرک نیز اطلاعاتی مبنی بر واردات قطعات منفصله این کالاها در این حجم از عرضه در بازار وجود ندارد.

وی با تاکید بر این‌که تنها قطعه‌ای که به طور انبوه از طریق گمرک وارد می‌شود مربوط به صفحه نمایشگر ال.سی.دی‌های کامپیوتر و تلویزیون است گفت: وجود لوازم خانگی با برندهای خارجی در بازار از سه حالت خارج نیست؛ یا به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود، یا از قبل در انبارها ذخیره شده که دراین شرایط عرضه‌کنندگان باید پاسخگو باشند که چرا قیمت این کالاها با این شدت افزایش یافته یا در نهایت این احتمال وجود دارد که این کالاها از قبل ثبت سفارش شده که باز هم با دلیل نمی‌شود که قیمت این کالاها در بازار تا این مقدار افزایش پیدا کند.

به گفته وی، قیمت لوازم خانگی در بازار از سال گذشته تاکنون بیش از ۴۰۰ درصد افزایش داشته که حتی قیمت ارز آزاد نسبت به ارز مرجع نیز تا ۳۰۰ درصد افزایش پیدا نکرده است.

حریری بیان کرد: سود هنگفت در روند واردات این کالاها در جابه‌جایی آنهاست و مشخص نیست که این سود را واردکنندگان می برند یا توزیع کنندگان.

وی با بیان این‌که به کسانی که مدعی هستند که این کالاها در داخل تولید می‌شوند باید گوشزد کرد که باز هم تولید داخل باعث نمی‌شود که قیمت این کالا تا این حد افزایش یابد گفت: این افراد اگر مدعی هستند که قطعات این کالاها وارد کشور می‌شود باید گفت با فرض این موضوع قطعات با دلار مبادله‌ای وارد می شود پس نباید قیمت تمام شده آن تا این حد افزایش یابد.

به گفته او پیش از اولویت بندی کالاها لوازم خانگی با ارز مرجع وارد می‌شد. اگر اکنون این کالاها با ارز مبادله‌ای نیز وارد شود قیمت یخچال دو میلیون تومانی باید حداکثر تا چهار میلیون تومان افزایش می‌یافت ولی عده‌ای از واردکنندگان این کالا باید پاسخگو باشند که چرا قیمت این کالا در بازار تا ۱۰ میلیون تومان افزایش یافته است!

وی با بیان این‌که مصرف کننده هزینه‌هایی را به خاطر سود برخی از افراد پرداخت می‌کند گفت: ما در کمیسیون واردات معتقد به مدیریت واردات به کشور هستیم. در مدیریت واردات نیز در نهایت باید منفعت مصرف‌کننده در نظر گرفته شود.

او با تاکید بر این‌که تمام سیاست‌های اعمال شده در سال گذشته ضد رفاه مصرف کننده بوده است گفت: دلار که هیچ وقت ۱۰ هزار تومان نبوده است که قیمت لوازم خانگی تا این حد افزایش یافته است. این که چرا قیمت این کالاها تا این حد افزایش یافته را باید تولیدکنندگان، توزیع کنندگان و واردکنندگان این کالاها پاسخگو باشند.

حریری تاکید کرد: هر سه گروه فوق اتحادیه و تشکل داشته و گردانندگان این اتحادیه ها و تشکل ها افراد اسمی هستند. رییس اتحادیه لوازم خانگی و واردکنندگان این کالاها باید نسبت به این سوالات پاسخگو باشند.

وی با بیان این‌که تحریم‌ها و سوء مدیریت‌ها و توقف ثبت سفارش باعث شده عده‌ای کاسبی کنند، گفت: همین افراد هستند که نمی خواهند تحریم‌ها برداشته شود و بر سر راه مدیریت جدید سنگ می‌اندازند. این افراد با لباس بخش خصوصی یا لباس مدیریتی از تحریم‌ها و سفره تنگ مردم سوء‌ استفاده می‌کنند.

وزیر راه و شهرسازی: اکثر بانک‌ها در وضعیت قرمز هستند

چکیده :وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: اکثر بانک‌ها در وضعیت قرمز هستند که یکی از راه حل‌های این موضوع تامین مستقیم منابع مالی از بازار سرمایه...

عباس آخوندی در حاشیه مراسم روز جهانی دریانوردی در جمع خبرنگاران با بیان این‌که خودمان را آماده می کنیم که روزهای پر رونقی را پیش رو داشته باشیم، اظهار کرد: توسعه رقابت در حوزه بنادر و دریانوردی یکی از موضوعات مهم و مورد توجه ماست که در این زمینه بحث حمل و نقل ترکیبی را ترغیب می‌کنیم.
وزیر راه و شهرسازی با مثبت ارزیابی کردن فضای عمومی کشور گفت: فضای عمومی کشور در حال بهبود است و به واسطه آن سرمایه‌گذاری و تمایل شرکت‌های مختلف کشتیرانی‌ برای رفت و آمد به ایران افزایش می‌یابد.
وی ادامه داد: می‌توانیم از ظرفیت بنادر استفاده کنیم و حمل و نقل ترکیبی داشته باشیم تا حمل و نقل دریایی به حمل و نقل زمینی متصل شود که لازمه این کار بازنگری در فرآیندها، روش‌های کنترل و ایجاد امکانات در پس کرانه‌ها است.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به جلسه‌ای که در ابتدای هفته با فعالان حمل و نقل برگزار شد، افزود: در آن جلسه از فعالان بخش حمل و نقل خواهش کردم که در این حوزه حضور یابند و ما نیز همکاری‌های لازم را انجام و امکاناتی در اختیارشان قرار دهیم تا فعالیت‌ها و سرمایه‌گذاری‌هایی در پس کرانه‌های بنادر داشته باشند و سهم‌مان را از حمل و نقل جهانی افزایش دهیم.
آخوندی درباره توسعه گردشگری دریایی نیز اظهار کرد: خوشبختانه در سازمان بنادر و دریانوردی به بحث مسافرت دریایی توجه شده است و امیدواریم بتوانیم از این ظرفیت استفاده کنیم اما هنوز مردم با این ظرفیت آشنایی زیادی ندارند و ما باید یک فعالیت تبلیغاتی گسترده‌ انجام دهیم تا مردم با این ظرفیت آشنا شوند و از آن استفاده کنند.
همچنین وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بازدید از بندر امام خمینی (ره) در جمع فعالان حوزه حمل و نقلی گفت: برای افزایش سهم ایران در اقتصاد جهانی باید شرکت‌های بزرگ مقیاس حمل و نقلی تشکیل شوند که وزارت راه و شهرسازی از تشکیل شرکت‌های سهامی عام در حوزه‌های حمل و نقلی حمایت می‌کند.
عباس آخوندی با بیان این‌که حاضریم به بخش خصوصی برای ایده‌ها و فعالیت‌هایی که می‌خواهد انجام دهد کمک کنیم، اظهارکرد: بخش خصوصی باید ارتباطش را با ما حفظ کند.
وی افزود: بحث رقابت در حوزه حمل و نقل بسیار جدی است و از نظر توسعه، سلامت، ارتقای کیفیت و رضایتمندی مشتریان مهم محسوب می‌شود و بنده تلاش می کنم در حوزه راه و شهرسازی بحث رقابت را سرلوحه فعالیت‌ها قرار دهم و مشکلات را برطرف کنم.
وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: اکثر بانک‌ها در وضعیت قرمز هستند که یکی از راه حل‌های این موضوع تامین مستقیم منابع مالی از بازار سرمایه است.
با بیان این‌که بخش خصوصی سرمایه‌گذاری‌هایی را در پسکرانه‌ها داشته و فعالیت‌های خوبی انجام داده است، گفت: پیشنهاد من این است که مدیران مربوطه و کسانی که در بخش خصوصی فعالیت می‌کنند در انجام اقدامات و فعالیت‌های خود حس تعلق به زندگی درون شهری نشان دهند و در واقع به بهبود چهره شهرها کمک کنند.
آخوندی با بیان این‌که حمایت اجتماعی از سرمایه‌گذاری‌ها باید مورد توجه قرار گیرد، اظهار کرد: بدون حمایت اجتماعی امکان توسعه سرمایه‌گذاری وجود ندارد. ما نیز حمایت‌های لازم را انجام می‌دهیم و وزارت راه و شهرسازی در این زمینه همکاری و همراهی خواهد کرد.
وی با ابراز خشنودی از استقبال بخش خصوصی از حمل و نقل ترکیبی، گفت: رصد کردن اتفاقات و آشنایی با تکنولوژی‌های روز نقش بسیار مهمی دراین حوزه دارد و همه این فعالیت‌ها سهم ایران را از اقتصاد جهانی افزایش می‌دهد. اعلام می‌کنم که به پیشنهادات بخش خصوصی توجه لازم را خواهیم کرد و اگر مسائلی را برای مطرح کردن در مذاکرات بین‌المللی عنوان کنند نیز استقبال می کنیم و پذیرای این پیشنهادات خواهیم بود.
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه برای انجام کارهای بزرگ نیاز به تشکیل شرکت‌های بزرگ مقیاس داریم، گفت: قاعدتا ما در دولت از تشکیل شرکت‌های سهامی عام در حوزه‌های حمل و نقلی حمایت می‌کنیم.
عباس آخوندی در مراسم روز جهانی دریانوردی هم تاکید کرد: علیرغم این که حدود یک سوم مرزهای ایران دریایی است، هنوز دریا و دریانوردی برای مردم کمتر شناخته شده و ما نیز از ظرفیت عظیمی که دریا دارد به طور شایسته استفاده نکرده‌ایم.
او با بیان این‌که اهمیت دریانوردی در توسعه ملی ایران نقشی غیر قابل انکار دارد، گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی مناسب کشورمان باید در جهت روان‌سازی مبادلات حرکت کنیم.

زلزله ۴٫۶ ریشتری در آذربایجان غربی

چکیده :زلزله‌ای به بزرگی ۴٫۶ در مقیاس امواج درونی زمین «سیلوانه» در استان آذربایجان غربی را لرزاند. سال گذشته دو زمین‌لرزهٔ شدید مناطقی از استان آذربایجان شرقی را لرزاندند به گزارش ایسنا، شبکه‌های لرزه‌نگاری مرکز لرزه‌نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران در ساعت ۱۳ و ۳۲ دقیقه و ۴۴ ثانیه روز جمعه، پنجم مهرماه، رخداد این...

زلزله‌ای به بزرگی ۴٫۶ در مقیاس امواج درونی زمین «سیلوانه» در استان آذربایجان غربی را لرزاند.
سال گذشته دو زمین‌لرزهٔ شدید مناطقی از استان آذربایجان شرقی را لرزاندند
به گزارش ایسنا، شبکه‌های لرزه‌نگاری مرکز لرزه‌نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران در ساعت ۱۳ و ۳۲ دقیقه و ۴۴ ثانیه روز جمعه، پنجم مهرماه، رخداد این زلزله را ثبت کردند.
مختصات کانون این زمین‌لرزه ۳۷٫۳۴ درجه عرض شمالی و ۴۵٫۱۰ درجه طول شرقی ثبت شده است.
دکتر مهدی زارع، معاون پژوهش و فناوری پژوهشگاه زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله، گسل احتمالی مسبب این زلزله را گسل سرو با روند شمال غربی – جنوب شرقی عنوان و خاطرنشان کرد: آذربایجان غربی از مناطق لرزه خیز کشور است که زلزله های بزرگی مثل زلزله ۷٫۲ ریشتری سال ۱۳۰۹ سلماس و زلزله ۷٫۳ ریشتری سوم آذرماه ۱۳۵۵ چالدران ترکیه در این منطقه تلفات و خسارات سنگینی را به همراه داشته است.
وی خاطرنشان کرد: در زلزله سلماس، این شهر به کلی تخریب شد و در کنار ویرانه های آن که هنوز برجاست، شهر شاهپور به عنوان نخستین شهر ایران با طراحی جامع شهری احداث شد که این شهر پس از انقلاب اسلامی به سلماس تغییر نام داد.

۱۳۹۲ مهر ۳, چهارشنبه

انتقاد تند رسانه های امنیتی و مذهبی ازانتشارتصاویر بانوان «بی‌حجاب» ارامنه

سایت های امنیتی و مذهبی وابسته به حاکمیت در واکنش به انتشار این تصاویر نوشته اند « مایه تاسف است که اکثر زنان شرکت کننده در مراسم افتتاحیه بازي های المپيك ارامنه ايران "بدون حجاب" رایج جامعه اسلامی ظاهر شده‌اند.»
 « محبت نیوز» -  انتشار تصاویر بانوان ورزشکار در مراسم افتتاحیه چهل و پنجمين دوره بازي هاي المپيك ارامنه ايران که روز 20 شهریور در باشگاه آرارات تهران واقع در خیابان سئول برگزار شد با واکنش برخی رسانه‌های تندرو ایران از جمله سایت‌ «قم فردا»، «پارسینه» و چند سایت خبری دیگر وابسته به نهادهای امنیتی و مذهبی رو به رو شد.
این تصاویر ابتدا 21 شهریور بر روی خروجی خبرگزاری مهر وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی قرار گرفت که انتقادات زیادی را متوجه این خبرگزاری نیمه دولتی کرد.
در مراسم افتتاحيه چهل و پنجمين دوره بازي هاي المپيك ارامنه ايران ابتدا تيم هاي شركت كننده از شهرهاي مختلف ايران و همچنين ورزشكاران حاضر در بازي ها از كشور ارمنستان رژه رفتند و سپس مشعل بازي ها كه از سوي خليفه ارامنه تهران متبرك شده بود، توسط «ماركار آقاجانيان» از بازيكنان سابق فوتبال ايران و از اعضای فعلی کادر فنی تیم ملی روشن شد. بعد از آن پيام سوگند ورزشكاران توسط «آني خچوميان» و «آرگينه پطروسيان» از بازيكنان تيم واليبال بانوان و پيام سوگند داوران توسط خانم «تالين طهماسيان» از داوران فدراسيون جهاني واليبال خوانده شد.
در اين دوره از بازي هاي ارامنه ايران ۹۰۰ ورزشكار از شهرهاي تهران، تبريز، اصفهان، شاهين شهر، رشت، اروميه، روستاي گردآباد و كشور ارمنستان به مدت ۱۰ روز در ۹ رشته ورزشي به رقابت پرداختند.
انتقاد سایت های محافظه کار به این بود که چرا زنان و دختران ورزشکار بدون حجاب اسلامی در این مراسم حاضر شدند، اما این درحالیست که این باشگاه تحت اختیار ارامنه و منطقه‌ جهت ورزش مسیحیان است و طبق قانون اساسی آنها مختار هستند که طبق آداب خود در اماکن تحت پوشش عمل کنند.
حضور زنان و دختران ورزشکار بدون حجاب اسلامی و انتشار تصاویر آن در برخی از رسانه های دولتی  واکنش هایی را نیز به ویژه دربین کاربران اینترنتی در پی داشت.
ورزشگاه آرارات تهران از سال 1971 و با تلاش های مرحوم واچیک قرابکگیان Vachik Gharabegian بنیان نهاده شد. پس از انقلاب، باشگاه آرارات بر اساس حقوقی که از سوی دولت به اقلیت ها اعطا شد و البته علاوه بر فعالیت های ورزشی با تاکید بر فعالیتهای فرهنگی به عنوان باشگاه فرهنگی و ورزشی مختص ارامنه به فعالیت خود ادامه داد و به همین منظور هم آئین نامهء داخلی خود را اصلاح نمود توسعهء حیطهء فعالیت های این باشگاه باعث شد که مشارکت و فعالیتهای ارامنه در این مجتمع افزایش یابد. علاوه بر این در این مجتمع فرهنگی ورزشی، جشنهای بزرگ ارامنه، سمینارها، کنفرانسها و گردهماییهای بزرگ و جلسات گوناگونی برگزار می گردد.

.

.


.

روند فروپاشی بدن انسان در هنگام مرگ چگونه است؟

.
 نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد، روند مرگ در موجودات زنده از جمله انسان بسیار کند بوده و از سلولی به سلول دیگر گسترش پیدا کرده و سرانجام تمام بدن را در بر می‌گیرد.
« محبت نیوز» - مطالعه مرگ بر روی موجودات زنده بسیار دشوار است و هیچ انسانی حاضر به داوطلب شدن در آزمایشی که سرانجامی جز پایان حیات و مرگ ندارد، نیست.
به گزارش ایسنا، در حال حاضر بیشتر تحقیقات در حوزه مرگ بر روی کرم‌ها متمرکز شده است، چراکه مکانیسم مرگ این موجودات بطور شگفت‌انگیزی با مکانیسم مرگ پستانداران شباهت دارد.
زمانی که کرم می‌میرد، گسترش مرگ در تمام بدن موجود به شکل نور آبی فلورسانت ناشی از نکروز یا مسیر مرگ سلولی در زیر میکروسکوپ براحتی قابل مشاهده است و این مسأله یکی از ویژگی‌های قابل توجه کرم‌ها محسوب می شود.
منبع این رنگ آبی، مولکولی به نام آنترانیلیک اسید (anthranillic acid) است.
«دیوید جمز» سرپرست تیم تحقیقاتی موسسه بهداشت پیری در کالج لندن تأکید می کند: یک مسیر شیمیایی خود تخریبی کشف کردیم که باعث انتشار مرگ سلولی در کرم‌ها می شود؛ این گسترش (مرگ) به شکل رنگ فلورسانت درخشانی که در تمام بدن پخش می شود، دیده می‌شود.
بطور مثال، فردی که در بیابان دچار دهیدراتاسیون یا کاهش آب بدن شده است، استرس و تنش ناشی از این مسأله منجر به شوک و آسیب سلولی و در نهایت مرگ فرد می‌شود.
کل ارگانیسم در یک لحظه جان خود را از دست نمی‌دهند، بلکه مرگ هر سلول باعث یک واکنش شیمیایی شده و در نهایت منجر به فروپاشی اجزای سلولی می‌شود.
«جمز» خاطرنشان می‌کند: با مسدود کردن این مسیر شیمیایی، امکان به تأخیر انداختن مرگ ناشی از عفونت وجود خواهد داشت؛ اما امکان کند کردن روند مرگ ناشی از افزایش سن وجود ندارد، چراکه پیری باعث مرگ ناشی از تعداد زیادی فرآیندهای عملکردی به صورت موازی می شود.
محققان امیدوارند که در آینده قادر به متوقف کردن فرآیندهای بیوشیمیایی دخیل در گسترش موج مرگ سلول ها و در نتیجه نجات جان فرد باشند.
نتایج این مطالعه در مجله PloS Biology منتشر شده است.

گدایی موجب توقف صدور ویزای توریستی عمان برای ایرانی‌ها شد !

.
گفته شده علت این اقدام ورود برخی از اتباع ایرانی به این کشور با ویزای توریستی و سپس اقدام به "گدایی" در شهر مسقط پایتخت عمان علت اصلی آن بوده است !
 به گزارش « محبت نیوز» به نقل از روزنامه شرق، سلطان قابوس پادشاه عمان سوم شهریور برای دیدار با حسن روحانی به ایران آمد. او اولین مقام بلندپایه یک دولت خارجی بود که در دوره ریاست‌جمهوری جدید ایران به تهران سفر کرد، به همین دلیل نیز بسیاری از کارشناسان این سفر را نشانه‌ای از عمق روابط دوستانه ایران و این کشور پادشاهی در جنوب ایران تحلیل می‌کردند.
با این حال کمتر از 15روز قبل از این سفر وزارت خارجه عمان صدور ویزای توریستی برای اتباع ایران را که پیش از آن به‌راحتی صادر می‌شد، برای مدتی نامعلوم متوقف کرد.
«شرق» برای پیگیری علت این موضوع اقدام کرد با این حال اگرچه مسوولان سفارت عمان در تهران علت خاصی برای این کار اعلام نمی‌کنند اما آنگونه که برخی منابع خبری نزدیک به این سفارتخانه گفته‌اند، علت این اقدام ورود برخی از اتباع ایرانی به این کشور با ویزای توریستی و سپس اقدام به گدایی در شهر مسقط پایتخت عمان علت اصلی آن بوده است.
این ممنوعیت همچنان ادامه دارد و هنوز هم اگر کسی از اتباع ایران برای دریافت ویزای توریستی عمان اقدام کند، پاسخی که از سفارت این کشور در تهران می‌شنود منفی خواهد بود. لغو صدور ویزای عمان برای اتباع ایرانی فقط به ویزای توریستی خلاصه نمی‌شود، اخبار حکایت از آن دارد سفارت این کشور حتی صدور دیگر انواع ویزا برای اتباع ایران را به‌نسبت قبل به‌شدت سخت‌تر کرده است. این اقدام سفر به این کشور را برای افرادی که به منظوری غیر از گردشگری قصد سفر به عمان دارند را هم مشکل کرده است.

اتهام تازه به " تبلیغ مسیحیت " در پوشش انجمن های NA

.
ادعاهای واهی جمهوری اسلامی در اتهام به مسیحیت هر روز رنگ و بویی تازه می‌گیرد و هر شخصی بدون دادشتن دلیل و برهان انگشت اتهامی را در راستای سیاست های نظام به افرادی که عقیده خود را بر اساس خواست قلبی انتخاب کرده اند نه جبر حاکمیت نشانه می گیرند.
« محبت نیوز» - پس از آنکه حجت الاسلام محمدتقی فعالی، مؤلف کتاب «سبک زندگی توحیدی و موفقیتهای الهی» و از پژوهشگران جنبش های نوپدید دینی بدون انتشار دلیل و مدرک ادعا کرد که در برخی از مراکز خدماتی و انجمن های کمپ های ترک اعتیاد (NA) تبلیغ عرفانهای کاذب و مسیحیت تبشیری می شود، گروهی تحت عنوان" انجمن معتادان گمنام ایران" با ارسال نامه ای به خبرگزاری مهر، مطالب عنوان شده از سوی وی را تکذیب کردند.
محمد تقی فعالی که خود را بعنوان کارشناس در حوزه عرفان تطبیقی معرفی می کند پیش تر در این خصوص گفته بود: " مسیحیت سالیان و حتی قرونی است که تلاش بسیار برای معرفی خود کرد اما مسیحیت جدید به صورت مستقیم وارد نمی شود بلکه با روشهای متنوع و وسیع به صحنه می آید و با پوششهایی که نیاز امروز بشر را شکل می دهد، وارد می شود. وی همچنین  افزود؛ تمام گامهای دوازده گانه انجمن NA مبتنی بر عهدین و انجیل یعنی مسیحیت امروزی است که انجمن معتادان گمنام(NA) انجمن معتادان جنسی گمنام(SA)، انجمن چاقهای گمنام(OA) و غیره که حدود 280 انجمن را تشکیل می دهند طی تحقیقاتی که انجام شده است بدون شک اینها تبلیغات مسیحیت است ."
طبق اعلام خبرگزاری مهر این ادعا توسط محمدتقی فعالی در اردیبهشت ماه سال جاری و در مراسم رونمایی از مجموعه کتابهای سازمان فعالیتهای قرآنی دانشگاهیان کشور مطرح شد. اما با چهار ماه تاخیر طی نامه ای از سوی انجمن معتادین تکذیب شده است.
طبق آنچه در متن نامه آمده است «معتادان گمنام» انجمنی است برخاسته از بطن اجتماع که در ایران از سال ۱۳۶۹ فعالیت خود را با هدف کمک به درمان معتادان در عذاب از اعتیاد آغاز کرد و با حمایت های بی دریغ مسئولین  کشور مجوز فعالیت رسمی انجمن معتادان گمنام از طریق نیروی انتظامی (پلیس امنیت عمومی ناجا) صادر شد و تحت شماره ۲۱۰۶۵ در اداره ثبت شرکت ها و مؤسسات غیر تجاری به ثبت رسیده است.
جای تعجب است که این پژوهشگر و دین پژوه با چه استدلالی از تبلیغ مسیحیت در بین معتادان خبر داده و چرا این انجمن با چهارماه تاخیر این ادعا را تکذیب کرده است و خبرگزاری ها و سایت های رسمی همچون مهر و الف به پوشش آن پرداخته اند.

آیت‌اله سیستانی ختنه دختران را حرام ندانست

 .در حالی که ختنه دختران یکی از اعمالی است که به دلیل پیامدهای منفی بهداشتی و روانی آن بر روی قربانیان، به ناقص‌سازی زنان تعبیر شده، «علی سیستانی» مرجع تقلید شیعه ساکن نجف در پاسخ به استفتایی درباره مساله ختنه دختران که مردادماه گذشته انجام شد، این امر را از نظر شرعی حرام ندانست.
به گزارش « محبت نیوز» به نقل از رادیو کوچه، «وب‌سایت شفقنا» پایگاه بین‌المللی هم‌کاری‌های خبری شیعه ، متن استفتا و پاسخ به آن را به این صورت منتشر کرده است:
«در برخی نقاط جهان، عمل ختنه دختران مرسوم است. آیا این عمل وجه شرعی دارد؟ برخی جوامع پزشکی معتقدند در اثر این عمل به  زن لطمه جسمی یا روحی وارد می‌شود و یا احتمال خطر برای آن متصور است، در این صورت حکم چیست؟ آیا اجبار زن به ختنه  جایز است و ولی دختر می‌تواند او را وادار به این عمل کند؟».
آیت‌اله سیستانی در پاسخ نوشته است: «بسمه تعالی، حرام نیست».
ختنه دختران یکی از اعمالی است که به دلیل پیامدهای منفی بهداشتی و روانی آن بر روی قربانیان، به ناقص‌سازی زنان تعبیر شده و گروه‌های مدافع حقوق بشر در سراسر جهان تلاش دارند تا مانع ادامه یافتن این سنت که هم‌اکنون در بسیاری از کشورهای مسلمان آفریقایی، کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس، بخش‌هایی از ایران و برخی نقاط دیگر دنیا رواج دارد، شوند.
ختنه زنان در بسیاری از نقاط دنیا ممنوع بوده و مرتکبین آن مشمول مجازات می‌شوند.

خطرناک ترین زن مسلمان جهان، رهبر عملیات تروریستی نایروبی

و.ی در 15 سالگی مسلمان شد و زندگی خود را وقف خدای اسلام نموده است، آنچه بیش از هر چیز باعث شهرت سامانتا به عنوان بی رحم ترین و خطرناک ترین زن جهان شده، عضویت وی در تشکیلات القاعده و ازواجش با افراد تروریست است.
« محبت نیوز» - گزارش هایی که شامگاه روز گذشته به ویژه با استفاده از منابع اطلاعاتی و جاسوسی بریتانیایی، آمریکایی و غربی منتشره شده با استناد به قراین و شواهد نشان می دهد که یک زن بریتانیایی سفید پوست معروف به "بیوه بلوند" یا "بیوه سفید" هجوم تروریستی علیه مرکز خرید "وست گیت" در نایروبی پایتخت کنیا را رهبری می کند.
به گزارش العربیه، این عملیات که از روز شنبه گذشته آغاز شده و تا کنون ادامه دارد منجر به کشته شدن 68 تن و زخمی شدن 200 تن دیگر گردیده که وضعیت 13 تن از آنها وخیم گزارش شده است.
سامانتا لوتوآیث در صدر لیست زنان تحت تعقیب جهان است که سازمان سیا 5 میلیون دلار برای دستگیری وی جایزه تعین کرده و اسکاتنلدیارد، اینترپل و سازمان های اطلاعاتی کینا و سومالی در جستجوی وی هستند .
بر اساس اطلاعات جمع آوری شده توسط العربیه.نت، با استناد به مطبوعات غربی، بویژه گزارش ماه مه روزنامه بریتانیایی "سان آن سادنی"، به نقل از منابع اطلاعاتی، این زن بریتانیایی با تغییر قیافه به زندگی زیر زمینی خود در کنیا و یا سومالی داده و طرحی برای حمله انفجاری به جهانگردان بریتانیایی در دست دارد. سالانه حدود 200 هزار نفر از شهروندان بریتانیایی از کنیا دیدن می کنند.
چات اینترنتی خانواده ای تروریستی بوجود آورد
سامانتای 29 ساله، دختر یک سرباز سابق بریتانیا و اهل "باکینگهام شایر" است که در سن 15 سالگی به اسلام گروید و نام "شریفه" را برای خود برگزید.
به گزارش سازمان های اطلاعاتی غربی و آفریقایی، وی مغز متفکر و برنامه ریز حملات تروریستی است. حملاتی که با حمله شوهرش "جرمی لیندسی"، یکی از سه عامل انفجار 7 ژوئیه سال 2005 میلادی متروی لندن، به آن دست زد، شباهت دارد. در آن حمله 52 تن کشته و بیش از 700 نفر دیگر زخمی شدند.
سامانتا در سال 2002 از طریق چات با جرمی آشنا شد و اینک دو فرزند از او دارد . پس از کشته شدن جرمی، سامانتا با یک تروریست متخصص در زمینه مواد منفجره به نام "حبیب صالح الغنی" که اسم مستعار "اسامه" را برگزیده ازدواج کرد و در سال 2009 برای زندگی کردن با او به کنیا رفت و صاحب فرزند سوم خود از او شد. تماس های معمولی وی با خانواده اش در بریتانیا تا سال 2011 ادامه داشت اما پس آن زندگی کاملن مخفی خود را آغاز کرد و با آنها کاملن قطع رابطه کرد .
نفرت سامانتا از غیر مسلمانان
.
سامانتا با نخستین شوهرش جرمی
بر اساس اطلاعاتی که دستگاه اطلاعاتی بریتانیا در اختیار دارد، سامانتا در خانه بزرگی در حومه ثروتمندنشین شهر مومباسای کنیا زندگی می کرد و از همانجا حملات تروریستی علیه جهانگردان بریتانیایی را طراحی می کرد. به گواهی همسایگان سامانتا، آنها زن محجبه ای با چشمان آبی را در آن خانه مشاهده کرده اند . اما هنگامیکه این خانه مورد حمله نیروهای امنیتی قرار گرفت کسی در آنجا یافته نشد. پلیس تنها یک دستگاه لپ تاپ را پیدا کرد که اطلاعات موجود در آن نشان می داد که سامانتا طرح هایی برای انجام حملات تروریستی دارد و نیز فرزندان خود را بگونه ای تربیت می کند که در آینده "مجاهد" شوند.


منبعی که این اطلاعات را در اختیار "سان آن ساندی" گذاشته، می افزاید که منابع اطلاعاتی معتقدند که سامانتا آمیزه ای از افکار القاعده و جنبش الشباب سومالی را در پیش گرفته و به شدت از غیر مسلمانان نفرت دارد و تلاش می کند در حملاتی که انجام می دهد، میزان تخریب بالا باشد.
اطلاعات مخابره شده در دو ماه گذشته نشان می دهد که "بیوه بلوند" در حال فعالیت تروریستی در کنیا است و حتی در کشور یمن نیز نسبت به فعالیت هایش نگرانی وجود دارد. دستگاه اطلاعاتی بریتانیا در ماه اوت گذشته نیز نگرانی خود نسبت به احتمال نقش داشتن سامانتا در "یک توطئه تروریستی علیه اهداف غربی در شهر صنعا" با همکاری القاعده را ابراز داشت که در اثر آن سفارت بریتانیا در یمن به مدت چند روز بسته شد.
" زندگی خود را وقف خدا کرده است"
آنچه بیش از هر چیز باعث شهرت سامانتا به عنوان بی رحم ترین و خطرناک ترین زن جهان شده، عضویت وی در تشکیلات القاعده و ازواجش با افراد تروریست است . بیوه بلوند همچنین یک شبکه گسترده برای جمع آوری کمک های مالی در بریتانیا، آفریقای جنوبی، پاکستان و سومالی به منظور آموزش زنان انتحاری وابسته به القاعده در شرق آفریقا تشکیل داده است.
یک سایت الکترونیکی سمپات القاعده از سامانتا یا شریفه به عنوان "زنی که زندگی خود را وقف خداوند کرده" نام می برد . و می افزاید که وی هم اکنون "به عنوان یک سرباز در سومالی خدمت می کند" . در یک سایت دیگر آمده است هنگامیکه پدر و مادر سامانتا از یکدیگر جدا شدند، سامانتا تنها 11 سال داشت، اما با مشاهده همبستگی خانوادهای مسلمان در همسایگی خود به شدت تحت تاثیر آنها قرار گرفت .
"بیوه بلوند" در رابطه با حمله تروریستی سال گذشته به یک بار در نزدیکی نایروبی پایتخت کنیا که محل تجمع شهروندان انگلیسی و ایتالیایی برای مشاهده بازی نهایی جام ملت های اروپا بودند در مظان اتهام قرار دارد. در اثر آن حمله 3 نفر کشته و 30 نفر دیگر زخمی شدند.
"جهاد در کنیا و در درون من زنده است"
به گفته شاهدان عینی که توانسته اند از حمله تروریستی شنبه گذشته در نایروبی از ساختمان مرکز خرید "وست گیت" فرار کنند، آنها "یک یا دو زن سفید پوست مسلسل به دست را به همراه مهاجمین مشاهده کرده اند."
به گزارش سایت خبریNairobiXposed که روز گذشته منتشر شد، گزارش های سازمان سیا و موساد اسرائیل اشاره دارند که سامانتا "مسئول قتل یک مامور پلیس در مرکز خرید وست گیت می باشد". چنین گزارشی بیانگر نقش داشتن "بیوه بلوند" در عملیات تروریستی پایتخت کنیا است .
به گزارش این سایت، سامانتا که به زبان های عربی و سواحلی آشنا است، مدتی پیش، قبل از شرکت در عملیات تروریستی "وست گیت" گفته بود :" چه بسا فردا بهشت را خواهم دید . من به اطراف خودم نگاه می کنم و می بینم که جهاد چقدر زیباست. جهاد در کنیا و در درون من زنده است . من با جهاد نفس می کشم . وقت من رسیده است."


اما با مراجعه العربیه.نت به این خبر و به نقل قول منتسب به سامانتا مشاهده شد که هیچ منبع موثقی برای آن ارائه نشده است . بویژه اینکه حساب "بیوه بلوند" روی توئیتر از یک سال پیش بسته شده است.