۱۳۹۲ تیر ۶, پنجشنبه

به رغم ممنوعیت مصرف مشروبات الکلی، مراکز ترک الکل دایر می شود

چکیده :به رغم ممنوعیت خرید و فروش و مصرف مشروبات الکلی، با افزایش مصرف مشروبات الکلی، از سوی شورای اجتماعی وزارت کشور مجوز تاسیس مراکز ترک الکل صادر، و به سازمان بهزیستی این کشور ابلاغ شد. ستاد مبارزه با مواد مخدر پیشتر اعلام کرده بود که " سالانه حدود 80 میلیون لیتر مشروب الکلی به ارزش 73 میلیون دلار وارد ایران می شود. سال گذشته در خرداد ماه هفت نفر در اثر مصرف مواد الکلی کشته شدند. ...

کلمه- گروه خبر: به رغم ممنوعیت خرید و فروش و مصرف مشروبات الکلی، با افزایش مصرف مشروبات الکلی، از سوی شورای اجتماعی وزارت کشور مجوز تاسیس مراکز ترک الکل صادر، و به سازمان بهزیستی این کشور ابلاغ شد.
ستاد مبارزه با مواد مخدر پیشتر اعلام کرده بود که ” سالانه حدود ۸۰ میلیون لیتر مشروب الکلی به ارزش ۷۳ میلیون دلار وارد ایران می شود. سال گذشته در خرداد ماه هفت نفر در اثر مصرف مواد الکلی کشته شدند.
مطابق آمار رسمی فرماندهی مرزبانی کشور در سال گذشته میزان مشروبات کشف شده در کشور نسبت به سال ۸۹ افزایش ۶۹ درصدی داشته است و در این سال نیز بیش از ۹۰ تن براساس مصرف الکل جان خود را از دست دادند.
در آن سال پلیس راهنمایی و رانندگی پایتخت ۸۲۹ راننده پرخطر و حادثه‌ساز را به دلیل مثبت بودن تست اعتیاد و الکل از رانندگی محروم کرد که ۴۳ تن از آنها زن بودند.
ابراز نگرانی از بالارفتن سوءمصرف الکل و لزوم توجه به پدیده الکلیسم در حالی مطرح می‌شود که ماه گذشته صدها نفر در رفسنجان در اثر مصرف مشروبات الکلی مسموم شدند.
در همین حال یک مسئول مبارزه با اعتیاد در ایران گفته است این مجوز از سوی وزارت کشور صادر شده و قرار است پیگیری شود.
فرید براتی سده، مدیرکل پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی با اعلام این خبردر یک نشست خبری در تهران گفت : بنا برگزارش ها و تحقیقات انجام شده و نتایج به دست آمده از پایان نامه های دانشجویان به این نتیجه رسیده ایم که مصرف الکل در کشورزیاد شده است.
وی می گوید: بیشترین ماده مصرفی روانگردان در کشور الکل است. برهمین اساس با مصوبه شورای اجتماعی وزارت کشور مراکز اقامتی ترک الکل در کشور از سوی سازمان بهزیستی راه اندازی خواهد شد.
وی گفته است دربرنامه دولت برای این کار درسال گذشته سیزده میلیارد و پانصد میلیون تومان پیش بینی شده بود ولی نهایتاً فقط هفت میلیارد و پانصد میلیون تومان دراین راه هزینه شد.
از میزان دقیق شمار معتادان به الکل در ایران گزارشی در دست نیست . یک گزارش که درسال ۱۳۸۷ تهیه گردیده نشان می دهد که درآن سال در ایران شمار معتادان ۲۰۰هزار نفربوده است.
ستاد مبارزه با مواد مخدر نیز پیشتر اعلام کرده بود که ” سالانه حدود ۸۰ میلیون لیتر مشروب الکلی به ارزش ۷۳ میلیون دلار وارد ایران می شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر