۱۳۹۲ خرداد ۱۲, یکشنبه

کمبود نان در نقده آذربایجان غربی بحرانی شد

چکیده :مشکل کمبود نان در چند روز گذشته مردم برخی شهرهای آذربایجان غربی را درگیر کرده است به طوری که این موضوع در شهرستان نقده شدت بیش‌تری به خود گرفته و سبب اعتراض مردم از وضعیت موجود شده است. ...

مشکل کمبود نان در چند روز گذشته مردم برخی شهرهای آذربایجان غربی را درگیر کرده است به طوری که این موضوع در شهرستان نقده شدت بیش‌تری به خود گرفته و سبب اعتراض مردم از وضعیت موجود شده است.
به گزارش فارس، در ماه‌های گذشته در برخی از شهرستان‌های دیگر این استان از جمله اشنویه، پیرانشهر، تکاب و بوکان نیز مشکل کمبود نان گزارش شده بود که این امر لزوم توجه و نظارت بیشتر مسئولان استانی را می‌طلبید و انتظار می‌رفت با وعده‌های صورت گرفته دیگر شاهد مشکلاتی از این دست در استان نباشیم.
مدیر عامل منطقه هشت شرکت غله و خدمات بازرگانی آذربایجان غربی در رابطه با این مسئله گفت: در پی اعلام نرخ خرید و فروش آرد و گندم در سال جاری به علت ایجاد رانت دولتی بالای ۳۰۰ تومان در این میان، میل به تقاضای آرد و گندم از شرکت غله بیش‌تر شد که به سبب مدیریت شرایط، پاسخگویی به تقاضاها به صورت حساب شده دنبال شد تا با مشکلی از بابت کمبود آرد و گندم مواجه نشویم.
هوشمند جوادی ضمن ابراز خرسندی از کاهش سرانه گندم از ۱۳ کیلوگرم تا قبل از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها به ۹ کیلوگرم در زمان کنونی، اعلام کرد: در شش ماه گذشته به هیچ وجه مشکلی به نام کمبود نان ناشی از کمبود آرد و گندم در استان وجود نداشته، تا جایی که حتی در فروشگاه‌های عرضه محصولات غذایی سطح استان نیز بسته‌های نان به وفور یافت می‌شود.
فرماندار نقده در چند روز گذشته به دنبال انتشار این خبر به بازدید و نظارت از نانوایی‌ها پرداخت و اظهار داشت: برخورد با نانوایی‌های متخلف و کم‌کار امری ضروری است و باید نانوایی‌های متخلف پس از شناسایی پلمب شوند.
مجید هاشمی از توزیع ۱۰۰ تن آرد در بین نانوایی‌های شهرستان نقده برای رفع مشکلات پیش آمده خبر داد و گفت: امید می‌رود در چند روز آینده این مشکلات هر چند کوچک رفع شود چرا که مشکل حادی در این زمینه گزارش نشده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر