۱۳۹۲ خرداد ۱۳, دوشنبه

گفته‌ها و شنیده‌ها؛ ۱۱ روز تا انتخابات


  1. ناصر سراج، نماینده دادستان کل کشور در کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری، گفته است که سوالات "تستی و تصویری" از دو مناظره باقی‌مانده نامزدهای انتخاباتی حذف می‌شود.
    در مناظره پیشین مجری تلویزیون دولتی ایران سوالاتی چند گزینه‌ای و همچنین به صورت بله و خیر مطرح کرده بود و با نشان دادن تصاویری از نامزدها خواسته بود که نظر خود را درباره آن تصاویر بگویند.
    این شکل از برگزاری مناظره انتقادات شدید و وسیعی را برانگیخت.
  2. ستاد انتخاباتی حسن روحانی دومین اطلاعیه خود را درباره دستگیری بعضی از حامیان این ستاد منتشر کرد و ضمن درخواست از جوانان برای "دوری از افراط و تفریط"، از نیروی انتظامی خواست "با رعایت مصالح ملی، نسبت به آزادی جوانانی که در خلق حماسه سیاسی، پیشگام بوده‌اند، اقدامی عاجل به‌عمل آورند تا از خبرسازی و سوء‌ استفاده رسانه‌های خارجی جلوگیری گردد."
  3. محمدحسین صفار هرندی از این که رئیس‌جمهور سعی کند جایگاهی هم‌تراز با رهبر ایران داشته باشد انتقاد کرده است.
    آقای صفار هرندی گفته: "اگر رئیس‌جمهور بخواهد صندلیش را کنار صندلی رهبر بگذارد مشکل ایجاد می‌شود."
    او همچنین درباره نامزدهای انتخابات گفته: "اگر کسی رفته پیش رهبری و گفته من به خودم نمی‌بینم که توانایی اداره کشور در این شرایط سنی و کهولت سن داشته باشم و رهبری هم تائید می‌کند و می‌گویند من هم همین برداشت را راجع به شما دارم، این می‌شود حجت چرا باید کار متفاوت انجام شود."
    اکبر هاشمی رفسنجانی، نامزد رد صلاحیت‌شده انتخابات، گفته بود که پس از مشورت با رهبر ایران نامزد خواهد شد. هرچند دلیلی رسمی برای ردصلاحیت آقای هاشمی رفسنجانی ارائه نشده، اما بسیاری سن بالای او را بهانه‌ای برای ردصلاحیتش می‌دانند.
  4. محمدرضا عارف کاندیدای ریاست جمهوری گفته [با حسن روحانی] ائتلاف نمی کنم و تا آخر در انتخابات باقی می‌مانم.
    آقای عارف همچنین گفت: "ثبت نام هاشمی تمام فعالیت‌های ستاد انتخاباتی مرا خواباند و بعد از ۱۱ روز دوباره فعالیتمان را آغاز کردیم. با این شرایط چطور انتظار دارید که در مورد کابینه‌مان و فعالیت‌های در دست اقدام صحبت کنیم."
  5. غلامحسین محسنی اژه ای، سخنگوی قوه قضائیه ایران از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری خواست که به طرفداران خود توصیه کنند در چارچوب قانون تبلیغات را انجام دهند و برای مردم "دردسر درست نکنند".
    او گفت که قوه قضائیه "در جاهایی که لازم است تذکرات لازم را ارائه می‌دهد. اگر جرم انتخاباتی واقع شود بر حسب وظیفه قانونی رسیدگی می‌شود."

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر