۱۳۹۲ خرداد ۲۷, دوشنبه

'شکست' نامزدهای هوادار دولت در انتخابات شورای شهر تهران


آقای کولیوند فهرست منتشر شده را تایید نکرد

در حالی که بسیاری از خبرگزاری‌ها و وب‌سایت‌های خبری ایران نتایج انتخابات شورای شهر تهران را منتشر کرده‌اند، محمد جواد کولیوند، مسئول هیات نظارت بر انتخابات شوراها، این فهرست‌ها را جعلی خوانده و گفته است که فهرست نهایی و تاییدشده منتخبان شورای شهر تهران تا پایان امروز (دوشنبه، ۲۷ خرداد) اعلام خواهد شد.
براساس فهرستی که منتشر شده است، در حالی که اصلاح‌طلبان و اصولگرایان با نسبتی تقریبا برابر کرسی‌های شورای شهر را از آن خود کرده‌اند، اما نامزدهای لیست "در امتداد مهر" که از نزدیکان و حامیان محمود احمدی‌نژاد، رییس‌جمهور، به شمار می‌روند، توفیقی کسب نکرده‌اند. این ائتلاف، علی نیکزاد را به عنوان شهردار معرفی کرده بود.
طبق این فهرست، اصولگرایان ۱۸ کرسی شورای شهر تهران را به خود اختصاص داده‌اند که ۱۱ نفر از ائتلاف بزرگ اصولگرایان هستند و ائتلاف اصلاح‌طلبان ۱۳ کرسی را از آن خود کرده است.
ائتلاف اصلاح‌طلبان، محسن هاشمی را به عنوان شهردار معرفی کرده بود، البته محسن هاشمی بعدا رد صلاحیت شد.
بر طبق فهرست منتشر شده هفت نفر از اعضای فعلی شورای شهر تهران در دوره بعدی غائب خواهند بود.
بنا برگزارش‌ها پروین احمدی‌نژاد، عضو کنونی شورای شهر تهران و خواهر رئیس‌جمهوری، عبدالرضا شیخ‌الاسلامی، وزیر سابق کار و رئیس دفتر آقای احمدی‌نژاد، علی ذبیحی، مشاور ارشد محمود احمدی‌نژاد و هما فلاح تفتی، همسر سعید مرتضوی، رئیس سازمان تامین اجتماعی، از چهره‌های شناخته‌شده‌ای هستند که در انتخابات شورای شهر رأی نیاورده‌اند.
در فهرستی که منتشر شده است، نام حسین رضازاده، هادی ساعی و علیرضا دبیر، سه ورزشکار صاحب‌نام ایران نیز دیده می‌شود.
با این حال محمدجواد کولیوند، مسئول هیات نظارت بر انتخابات شوراها، امروز گفت: "اعلام این فهرست به هیچ عنوان صحت ندارد، زیرا باید در استان‌های بزرگ بعد از شمارش آراء هیئت نظارت و اجرایی تجمیع انجام دهند و پس از آن اسامی را اعلام کنند."
اما حساب کاربری توییتر آقای قالیباف، شهردار تهران و نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری نیز همین اسامی را به عنوان منتخبان انتخابات شوراها معرفی کرده است.
به گفته آقای کولیوند، فرمانداری‌ها اسامی نامزدهای شورای شهر در بیشتر شعب را "تا پایان وقت اداری امروز" اعلام می‌کنند و در تهران هم پس از "تجمیع"، اسامی تا پایان وقت روز دوشنبه اعلام خواهد شد.
رئیس هیات نظارت بر انتخابات شوراها تاکید کرد که هیچ‌گونه تخلفی در این دوره از انتخابات گزارش نشده است.





هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر