۱۳۹۲ مرداد ۴, جمعه

روایت مظلومیت پلیس سرکوب از زبان احمدی مقدم: در جریان کهریزک ما بدهکار شدیم!

کلمه – گروه خبر: فرمانده ناجا در پاسخ به انتقادها به رفتار پلیس در جریان اعتراض های پس از انتخابات سال ۸۸ گفت: یکی از ویژگی‌های ایام فتنه این است که حق و باطل به شدت با یکدیگر مخلوط می‌شوند و مانند مه‌شده و تشخیص مسیر، میسر نیست.
به گزارش کلمه، سردار اسماعیل احمدی‌مقدم در برنامه تلویزیونی “شناسنامه”، و در واقع در برنامه ای یکطرفه، در یک مظلوم نمایی تمام عیار اظهار داشت: در ماجرای کهریزک با تعویض جایگاه موضوع اصلی و فرعی، افرادی که فتنه را به راه انداخته بودند، مطالبه‌گر شده و ما بدهکار شده بودیم!
وی در عین حال افزود: من به منزل کسانی که جان خود را در کهریزک از دست داده بودند، رفته و حقایقی را نیز با آنان مطرح کردم که همین حقایق سبب شد که آنان امروز مطالبات خود را این گونه پیگیری کنند.
 وی بدون اشاره به ده ها شهید جنبش سبز که جان باختن تک تک آنها به اثبات رسیده است، به یک مورد خاص “سعیده پورآقایی” که مدتی خبر کذب کشته شدن وی منتشر شده بود اشاره کرد و گفت: پس از فتنه که مقداری آتش‌ها خوابیده بود، در ماه رمضان هر کجا که دعوت می‌شدم، همه انتقاد کرده یا سئوال می‌پرسیدند که آقا چرا خانم پورآقایی و … را کشته‌ای و آنجا بود که پرونده کشته‌سازی‌ها درست شد؛ من مانده‌ بودم که چه کنیم، چرا که روزنامه‌ها، نمایندگان مجلس و حتی دوستان نزدیک می‌گفتند که چرا کشته‌اید، این انصاف نیست.
احمدی مقدم این سخنان را به نحوی بیان کرد که گویی در جریان جنبش سبز تنها نام یک کشته به میان آمده است که با حل مساله آن، بحث شهادت ده ها معترض مسالمت جو در جریان جنبش سبز، لاپوشانی شود.
به گزارش ایسنا، وی در بخش دیگری از این مصاحبه با اشاره به دیدار اخیرش با رییس‌جمهور منتخب، گفت: در دیدار خصوصی به روحانی گفتم که با آقای احمدی‌نژاد در بحث تجهیزات دریافت از ماهواره و پوشش همیشه چالش داشتیم، چرا که به نظر بنده خوب نیست از نظام دو سه حرف بیرون بیاید، چرا که موجب تجری مجرمان می‌شود و یک حرف در این قضایا وجود داشته باشد. چرا که ما تصمیم‌گیرنده نیستیم، اما ما مجری سیاست‌ها هستیم.
فرمانده ناجا در پاسخ به سئوالی مبنی بر انتقادات مطرح شده در مورد جمع‌آوری تجهیزات دریافت از ماهواره و در پاسخ به این سئوال که آیا شما تصور می‌کنید برخورد فیزیکی در این معقوله درست است یا نه؟ گفت: طبق قانون مبارزه با تجهیزات دریافت از ماهواره‌ مصوب مجلس شورای اسلامی، به ما تکلیف شده‌ و چیز خوبی نیست که می‌گویند تکلیف را انجام نده، چرا که ناجا در برابر جرایم مشهود بدون حکم قاضی باید برخورد کند و وقتی جرم علنی و آشکار است، مداخله می‌کنیم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر