۱۳۹۲ تیر ۲۷, پنجشنبه

احمدی‌نژاد در سالگرد پذیرش قطعنامه ۵۹۸، به عراق رفت




محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهوری ایران، در آخرین سفر خارجی‌اش در مقام رئیس جمهوری ایران امروز پنج‌شنبه ۲۷ تیرماه همزمان با سالگرد پذیرش قطعنامه ۵۹۸ به دعوت همتای عراقی‌اش به این کشور سفر کرد.
به گزارش خبرگزاری فارس، علی اکبر صالحی، وزیر امور خارجه ایران در حاشیه جلسه روز گذشته هیات دولت با اشاره به سفر آقای احمدی نژاد گفت: "مقدمات این سفر از سال پیش فراهم شده بود اما به دلیل بیماری آقای طالبانی به تعویق افتاد."
اگر چه این سفر به دعوت رسمی رئیس جمهور عراق است، اما بر اساس گزارش رسانه های ایران، میزبان رسمی آقای احمدی نژاد در عراق، خضیر خزاعی، معاون رئیس‌جمهور خواهد بود.
قرار است در این سفر، آقای احمدی نژاد با نوری المالکی، نخست وزیر و هوشیار زیباری وزیر امورخارجه عراق دیدار و گفت و گو کند.
علی سعیدلو، معاون امور بین الملل رئیس جمهور ایران دیروز گفت که توسعه روابط دوجانبه اقتصادی از دلایل این سفر است و "امسال با تلاش‌هایی که شده تراز اقتصادی ایران با عراق بالا رفته است."
دیدار از شهرهای نجف و کربلا با هدف زیارت اماکن مذهبی شیعیان، از دیگر برنامه های آقای احمدی نژاد در سفر به عراق است.
سفر رئیس جمهور ایران همزمان با بیست و پنجمین سالگرد پذیرش قطعنامه ۵۹۸ از سوی ایران و آغاز آتش‌بس میان دو کشور پس از هشت سال جنگ است.
این جنگ در سال ۱۳۵۹ با حمله عراق به ایران آغاز شد و در ۲۷ تیر ماه سال ۱۳۶۷ با پذیرش آتش‌بس از سوی ایران پایان یافت.












هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر