۱۳۹۲ تیر ۲۷, پنجشنبه

میراث احمدی نژاد برای ایرانیان: هر شهروند، ۹۶۰ هزار تومان بدهی

چکیده :معیت ایران 77 میلیون نفر است. سهم هر یک از ایرانی ها از این مبلغ نه میلیون و ششصد هزار ریال است. در واقع دولت احمدی نژاد در شرایطی با ایرانی ها خداحافظی می کند که دولتش هر یک از آنان را بدهکار سیستم بانکی کرده است.قبلا برخی معتقد بودند عدالت بدون توسعه، به معنای تقسیم کردن فقر بین مردم است. حالا هم در واقع او به جای توزیع عادلانه ثروت، فقر را بین مردم به تساوی توزیع کرده است. ...

در حالی دولت احمدی نژاد سکان امور را تا ۱۲ مرداد ۱۳۹۲ به دولت منتخب تحویل می دهد که دولتش ۷۴۰ هزار میلیارد ریال بدهی به بانک مرکزی بر جا گذاشته است.
به نوشته آینده نیوز، جمعیت ایران ۷۷ میلیون نفر است. سهم هر یک از ایرانی ها از این مبلغ نه میلیون و ششصد هزار ریال است. در واقع دولت احمدی نژاد در شرایطی با ایرانی ها خداحافظی می کند که دولتش هر یک از آنان را بدهکار سیستم بانکی کرده است.
قبلا برخی معتقد بودند عدالت بدون توسعه، به معنای تقسیم کردن فقر بین مردم است. حالا هم در واقع او به جای توزیع عادلانه ثروت، فقر را بین مردم به تساوی توزیع کرده است.
جالب اینکه در ۳۱ ماه اجرای طرح هدفمندی یارانه ها، هر ایرانی تا کنون جمعاً حدود چهارده میلیون ریال دریافت کرده است و با توجه به این بدهی مبلغ ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار ریال به سیستم بانکی بدهکار است.
بدهی شرکتها و موسسات دولتی و بانکهای دولتی به بانک مرکزی به شرح زیر است:
۱٫ بدهی دولت ۱۱۰ هزارمیلیارد ریال
۲٫ بدهی سازمان هدفمندی یارانه­ها ۵۷ هزارمیلیارد ریال
۳٫ بدهی شرکت بازرگانی دولتی ۵۳ هزارمیلیارد ریال
۴٫ بدهی شرکت پشتیبانی اموردام ۳۱ هزارمیلیارد ریال
۵٫ بدهی شرکتهای تابعه وزارت نفت، نیرو و سایردستگاههای اجرایی ۶۵ هزارمیلیارد ریال
۶٫ بدهی بانکهای دولتی ۳۸۰ هزارمیلیارد ریال …

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر