۱۳۹۲ تیر ۱۵, شنبه

امام جمعه تهران: اقتصاد ما ورشکسته نیست




امام جمعه موقت تهران گفت: اقتصاد ما ورشکسته نبوده و نیست

احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران از اظهارات برخی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری اخیر در جریان مبارزات انتخاباتی انتقاد کرده و گفته واقعا ناسپاسی است که کشور را خفقانی و اقتصاد کشور را ورشکسته نشان دهیم.

آقای خاتمی گفته که "برخی از کاندیداها در اظهارنظرهای مختلفی یک جوری وانمود می‌کردند که کشور در عرصه اقتصادی ورشکسته است و کارش تمام است، در عرصه آزادی خفقان همه جای کشور را گرفته است، عرصه سیاست خارجی ما هم از دم فشل بوده است."
در جریان مبارزات انتخاباتی اخیر، نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری وضعیت اقتصادی و سیاسی ایران را نامطلوب ارزیابی کرده و وعده می دادند که در صورت به قدرت رسیدن، شرایط موجود را تغییر می دهند. به نظر برخی این نامزدها، فضای کشور امنیتی است و باید این فضا شکسته شود.
محور اصلی تبلیغات نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، وضعیت اقتصادی ایران بود زیرا به گفته آنها اقتصاد کشور به دلیل مدیریت نامطلوب در سال های اخیر و تشدید تحریم های بین المللی در وضعیت دشواری قرار گرفته و اولین گام نامزد پیروز در انتخابات باید تغییر این وضعیت باشد.
آقای خاتمی در مراسم نماز جمعه تهران گفته است که "آیا واقعا این انصاف است که به این شکل قضاوت کنند؟ اگر اقتصاد ما فشل بود ۱۱ تیرماه سال گذشته که تحریم آمریکا علیه ما شروع شد، ایران باید یک ماه دیگر بنا به گفته خودشان دست تسلیم را بلند می‌کرد."
به گفته امام جمعه موقت تهران شرایط اقتصادی نشان می دهد که "اقتصاد ما ورشکسته نبوده و نیست."
آقای خاتمی با اشاره به سفرهای نوروزی می گوید که نمی‌شود با جیب خالی به سفر رفت. در حالی که "طبق آمار، سفرهای نوروزی ۹ درصد از قبل بیشتر شده است و همه این ها نشان‌دهنده این است که اقتصاد ما مشکلی ندارد."
امام جمعه موقت تهران در عین حال از حسن روحانی رئیس جمهور منتخب خواسته که "همت خود را برای خدمت به نظام اسلامی و حل مشکلات معیشتی بگذارد."

"رئیس جمهور منتخب شعار اعتدال را تفسیر کند"

بخشی از انتقاد نامزدهای ریاست جمهوری به محدودیت های موجود در زمینه آزادی های سیاسی مربوط می شد. آقای خاتمی گفته که "حضرت عباسی ما در کشور آزادی بیان نداریم؟! آیا آزادی بیان در دانشگاه‌ها و رسانه‌های ما نیست؟ حدود ۴۰ روزنامه‌ای که صبح‌ها منتشر می‌شود به چه کسانی انتقاد می‌کنند و کسی به خاطر انتقاد به او متعرض شده است. واقعا ناسپاسی نیست که کشور را خفقانی نشان دهیم."
برخی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری سیاست خارجی ایران در سال‌های اخیر را نادرست توصیف کرده و معتقد بودند که سیاست خارجی دولت محمود احمدی نژاد خسارت هایی به کشور وارد کرده است.
آقای خاتمی گفته است: "در عرصه سیاست خارجی آیا ما وضعمان فشل است. واقعا ما تنش‌زایی کردیم یا دشمنان تنش‌زایی کردند؟ ما با هیچ کشوری در نیفتادیم، آنها با ما درافتادند."
امام جمعه موقت تهران به مجلس پیشنهاد کرده که قانونی تصویب کند که اگر نامزدهای ریاست جمهوری موضوعی را برای رای گرفتن مطرح می کنند آن مسئول مربوطه هم بتواند به آنها پاسخ بدهد.
شعار انتخاباتی حسن روحانی رئیس جمهور منتخب اعتدال بوده است و امام جمعه موقت تهران گفته است "شعار اعتدال، عقلانیت، خردورزی و اهتمام به فکر جمعی شعار درست، صحیح و ریشه در اعتقادات مکتب ما دارد. اما انتظار این است که رئیس‌جمهور منتخب این شعار (اعتدال) را تفسیر کند تا مورد سوء استفاده برخی قرار نگیرد."
از احمد خاتمی به عنوان یکی از روحانیون تندرو در جمهوری اسلامی یاد می شود که پس از اعلام نتیجه بحث برانگیز انتخابات دوره دهم ریاست جمهوری، هر گونه اعتراض به نتیجه انتخابات را مردود و معترضان را مستوجب مجازات شدید می‌دانست.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر