۱۳۹۲ مرداد ۷, دوشنبه

نامه پدر حسین رونقی به دادستانی: جان فرزندم در خطر است

چکیده : کلیه‌های فرزندم و جانش در خطر خواهد افتاد. مجدداً از دادستان محترم و مسئولین محترم زندان اوین و کارشناس محترم سید حسین رونقی تقاضای فوری و اقدام قانونی را خواستارم. کلیۀ مدارک پزشکی در سازمان پزشک قانونی کشور در خیابان بهشتی و پزشکی قانونی‌های دیگر تهران و دادستانی محترم و بهداری زندان اوین موجود است....

پدر سیدحسین رونقی، زندانی سیاسی محبوس در بند ۳۵۰ زندان اوین در نامه ای به دادستان پیرامون وضعیت جسمی فرزندش با تشریح وضعیت وی نوشته است: به استحضارتان می‌رسانم کلیه‌های فرزندم و جانش در خطر خواهد افتاد. مجدداً از دادستان محترم و مسئولین محترم زندان اوین و کارشناس محترم سید حسین رونقی تقاضای فوری و اقدام قانونی را خواستارم. کلیۀ مدارک پزشکی در سازمان پزشک قانونی کشور در خیابان بهشتی و پزشکی قانونی‌های دیگر تهران و دادستانی محترم و بهداری زندان اوین موجود است.
به گزارش کلمه، این فعال حقوق بشر طی روزهای اخیر بدلیل نبود امکانات تخصصی و دسنرسی نداشتن به پزشک معالج خود و نبود غذای سالم در زندان با مشکل خونریزی گوارشی نیز مواجه شده بود که به همین دلیل از مصرف داروهای خود برای درمان بیماری کلیوی و پروستات نیز منع شده است.
بر اساس گزارشهای که پیش از این منتشر شده است دادستانی تهران در دوران مرخصی درمانیش با وجود اینکه وی از بیماری و کم کاری کلیوی و همچنین از وجود التهاب پروستات و مثانه رنج می برد اعلام کرده بود بخاطر برگزاری انتخابات ریاست جمهوری باید به زندان برگردد.
حسین رونقی ملکی از بازداشت شده های پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ است که توسط اطلاعات سپاه بازداشت شد و در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی پیرعباسی به ۱۵ سال حبس محکوم شد.
این فعال حقوق بشر شهریور ماه سال گذشته در حالی که در مرخصی درمانی اول خود به سر می برد، به همراه پدر و برادرش (احمد و حسن رونقی ملکی) و۳۳ تن دیگر از امدادگران و فعالان مدنی در کمپ کمک رسانی در سرند واقع در مناطق زلزله زده آذربایجان بازداشت شدند.
متن این نامه که در اختیار کلمه قرار گرفته به شرح زیر است:
باسمه‌ای تعالی
تاریخ ۳۱/۲/۹۲
دادستان محترم دادسرای عمومی و انقلاب کل تهران جناب آقای جعفری دولت آبادی
سلام علیکم
احتراماً به استحضار عالی می‌رساند در موقع عمل جراحی فرزندم مامورین محترم سپاه و مسئولین و کارشناسان زندان در بیمارستان شهید هاشمی نژاد حضور داشتند. چندین ساعت عمل جراحی کلیه‌هایش کشید. بعد از عمل نیز به حالت کما رفت و به هوش نمی‌آمد که بعد از چند روز به هوش آمد. من از حضرتعالی و کسانیکه برای مرخصی درمانی فرزندم کمک کرده‌اند نهایت تقدیر و تشکر را دارم. جناب آقای دادستان آخرین درخواستی که به حضورتان فاکس نمودم در مورخۀ ۲۴/۲/۹۲ بوده. برای پیگیری تمدید مرخصی فرزندم تماس گرفتم گفتند تمدید نشده باید به زندان مراجعه نماید. مقرر شد فرزندم در تاریخ ۳۱/۲/۹۲ به زندان مراجعه نماید.
جناب آقای دادستان فرزندم کلیه‌هایش با مشکل مواجه می‌باشد. جهت حفظ و نگهداری کلیه راست مدام نیاز به مراجعه به متخصص دارد. لذا از حضرتعالی و مسئولین محترم جمهوری اسلامی و کارشناس محترم سید حسین رونقی ملکی برای نجات جان فرزندم تمدید مرخصی و آزادی آن را خواستارم. به طوریکه دادستان محترم و مقامات محترم جمهوری اسلامی ایران مستحضر هستند قانون الهی و قانون جمهوری اسلامی ایران برای سلامتی جان انسان ارزش زیادی قائل است.
جناب آقای دادستان اگر فرزندم در زندان بماند به استحضارتان می‌رسانم کلیه‌های فرزندم و جانش در خطر خواهد افتاد. مجدداً از دادستان محترم و مسئولین محترم زندان اوین و کارشناس محترم سید حسین رونقی تقاضای فوری و اقدام قانونی را خواستارم. کلیۀ مدارک پزشکی در سازمان پزشک قانونی کشور در خیابان بهشتی و پزشکی قانونی‌های دیگر تهران و دادستانی محترم و بهداری زندان اوین موجود است.
با تقدیم احترام
سید احمد رونقی ملکی پدر سید حسین رونقی ملکی- ۳۱/۲/۹۱
رونوشت:
۱- دادگاه انقلاب شعبۀ ۲۶ جناب آقای پیرعباسی جهت استحضار و اقدام قانونی
۲- ریاست محترم دادورز اجرای احکام زندان اوین جهت استحضار و اقدام قانونی
۳- کارشناس محترم سید حسین رونقی درزندان اوین جهت استحضار و اقدام قانونی
۴- ریاست محترم بهداری اوین جهت استحضار و اقدام قانونی
۵- ریاست محترم کمیسیون حقوق بشر قوۀ قضائیه جناب آقای لاریجانی جهت استحضار و اقدام قانونی
۶- ریاست محترم کمیسیون حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران جهت استحضار و اقدام قانونی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر