۱۳۹۲ مرداد ۷, دوشنبه

علی جنتی نامزد احتمالی وزارت ارشاد دولت روحانی وعده گشایش فضا داد



علی جنتی گفته در حال آماده کردن برنامه وزارت‌اش است
علی جنتی، نامزد احتمالی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت حسن روحانی وعده داده در صورت رسیدن به وزارت "فضای فرهنگی و هنری کشور تلطیف شود تا هنرمندان بتوانند بهتر تنفس کنند."
آقای جنتی، فرزند احمد جنتی دبیر شورای نگهبان است، اما از سیاستمداران نزدیک به اکبر هاشمی رفسنجانی محسوب می شود.
او با کلیکروزنامه بهار چاپ تهران گفت و گو کرده و درباره پیشینه و برنامه اش توضحیاتی داده است.

جنتی: مسائل فکری مورثی نیست

علی جنتی در پاسخ به این سئوال که "نام فامیل شما نگرانی‌هایی به‌وجود می‌آورد و در عین‌حال شما کارنامه فرهنگی شناخته شده‌ای ندارید. اگر بخواهید خودتان را برای اهالی فرهنگ توصیف یا معرفی کنید به چه نکته‌هایی اشاره می‌کنید؟" گفته "کسانی که من را می‌شناسند و سابقه کاری مرا می‌دانند هیچ‌وقت دچار این اشتباه نمی‌شوند و می‌دانند که مسائل فکری، موروثی نیست."
آقای جنتی گفته "این‌گونه نیست که افراد به صورت ژنتیک طرز فکر و اعتقاد یکسانی داشته باشند. اهالی فرهنگ و هنر و اندیشمندان نیز قطعا بر این باورند که در اندیشه و تفکر، همه افراد از یکدیگر مستقل هستند. امیدوارم با توجه به دیدگاه‌ها ی من در حوزه‌های موسیقی، هنر، سینما و... فضای فرهنگی و هنری کشور تلطیف شود تا هنرمندان بتوانند بهتر تنفس کنند."
او به روزنامه بهار که نزدیک به اصلاح طلبان ایران است گفته "از حضور و همکاری با افراد افراطی، جناحی و تندرو پرهیز می‌کنم."
آقای جنتی در این گفت و گو یادآوری کرده که سال ۱۳۷۱ تا ۱۳۷۷ در معاونت بین المللی وزارت ارشاد بوده و با علی لاریجانی، مصطفی میرسلیم و عطالله مهاجرانی وزاری ارشاد پیشین در دولت های اکبر هاشمی رفسنجانی و محمد خاتمی همکاری داشته‌ است.
علی جنتی فرزند دبیر شورای نگهبان و از سیاستمداران نزدیک به اکبر هاشمی رفسنجانی است
به گفته نامزد احتمالی وزارت ارشاد دولت آینده ایران، او سه سال به عنوان معاون امور بین‌الملل و سه سال هم به عنوان قائم‌مقام سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی فعالیت کرده است.
آقای جنتی گفته براساس پیشنهادی که به او داده‌اند، معرفی اش به مجلس به عنوان وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی "قطعی است."
او گفته "از من برای این وزارتخانه برنامه خواسته‌اند و هم‌اکنون هم مشغول نوشتن برنامه هستم."
آقای جنتی در دوره هشت ساله ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد مدت کوتاهی معاون سیاسی وزارت کشور بود و سپس دوباره به سمت سفیر ایران در کویت منصوب شد.

در پی اوج گیری تنش لفظی میان ایران و کویت، آقای جنتی به تهران فراخوانده شد. او در دوره ریاست جمهوری آقای هاشمی رفسنجانی و محمد خاتمی هم سفیر ایران در کویت بود. روابط ایران و کویت در دوره سفارت آقای جنتی گرم و دوستانه بوده است.









هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر