۱۳۹۱ مهر ۱۲, چهارشنبه

پاسخ های بجای احمدی نژاد به هفت سال حمایت های بیجا





کلمه: احمدی نژاد در نشست خبری امروز خود، هیچ یک از حامیان سابق را بی نصیب نگذاشت. آنها که بیش از هفت سال او را در یکه تازی ها و قانون شکنی ها و صرف بودجه های میلیاردی و اجرا کردن طرح های مختلف بی حاصل و … بی قید و شرط حمایت کرده بودند، اکنون پاسخ این حمایت های فراقانونی بی حد و حصر را گرفتند و شاهدند که رئیس دولت حق آنها را کف دستشان گذاشت.
به گزارش کلمه، امروز سه شنبه ۱۱ مهرماه ۱۳۹۱ در خاطر حاکمان مدعی اصول خواهد ماند؛ چرا که هزینه کردن تمام سرمایه های اجتماعی و اقتصادی نظام و انقلاب و کشور در هفت سال گذشته برای حمایت از دولت، نتیجه اش جز شمشیر در هوا چرخاندن و و به همه نزدیکان زخمی وارد کردن و در برابر همه حامیان سابق جبهه گیری کردن، نبود.
از رهبری که نظرش را به او نزدیک کرد تا لاریجانی که بارها در مسیر حمایت از احمدی نژاد و دولتش قانون را هم زیر پا گذاشت، و ولایتی که بارها در دفاع از سخن گفت، و دستگاه قضایی که خیلی ها را به خاطر روی کار نگه داشتن او قربانی کرد، و خبرگزاری فارس و حامیان نظامی و امنیتی آن که دهها و صدها بار صداقت و حقیقت را به پای این رئیس دولت ذبح کردند، و سازمان تبلیغات و خبرگزاری مهر و دیگران؛ هیچ یک از تعرض احمدی نژاد در مصاحبه مطبوعاتی امروز بی نصیب نماندند؛ تا اکنون پس از این همه هزینه کردن برای او، نه رویی برای عزل و برکناری او داشته باشند و نه چاره ای برای بدگویی و بدکاری او که خود از سالیان قبل برای دفع دیگران اینجا کاشته بودند و حالا گریبانگیر خودشان شده.
به همین خاطر است که می توان با قاطعیت گفت این روز و این سخنان در خاطره همه متحدان و حامیان رئیس دولت در این سالها خواهد ماند.
*       *       *
رئیس دولت عصر امروز در یک نشست خبری با اشاره به نوسانات شدید قیمت ارز، بار دیگر به عوامل داخلی در ایجاد اخلال در بازار ارز پرداخت و مدعی شد کسانی که تصمیمات را بر دولتش تحمیل کرده اند، حالا منتقد شده اند.
وی بدون اشاره به نام رییس مجلس در خصوص علل افزایش قیمت ارز گفت: وقتی تحریم‌ها اثر ندارد بر نوسانات ارز پس لابد تصمیمات ایشان تاثیرگذاربوده است.
رئیس مجلس شورای اسلامی امروز در گفت و گو با خبرگزاری فارس، با بیان اینکه ۸۰ درصد مشکلات کشور ما مدیریتی است و تأثیر تحریم‌ها بیشتر از ۲۰ درصد نیست، گفت که روش‌های «رابین‌هودی در اقتصاد» هیچ‌وقت جواب نمی‌دهد.
احمدی نژاد با وابسته خواندن خبرگزاری فارس به نیروهای امنیتی نظامی ابراز تاسف کرد که این مصاحبه با یک خبرگزاری وابسته به نهاد نظامی-امنیتی (فارس) بوده است و این چنین خبرگزاری‌ای تنها به دولت انتقاد دارد.
وی خطاب به خبرگزاری فارس گفت که بعنوان رییس هیات دولت که بودجه این خبرگزاری ها را تامین می کند، می گویم که اینقدر سیاسی عمل نکنید!
وی با اشاره به تحریم به عنوان عامل بیرونی به کاهش فروش نفت و تحریم مبادلات نفتی پرداخت.
رییس هیات دولت عملکرد شش ماهه خبرگزاری فارس را یک جنگ روانی علیه دولت خواند و گفت: کسی نباید روی شاخه بنشیند و آن را ببرد.
احمدی نژاد از این تحریم بعنوان جنگ پنهان نام برد و گفت: دشمن تصور می کند با این فشارها می توانند با ملت مقابله کنند.
وی توضیحات بیشتر را به زمان بعد موکول کرد.
رییس هیات دولت از عوامل داخلی بعنوان همراهان دشمن خارجی یاد کرد و گفت تجارت خارجی سهم بالایی در کشور ندارد، اما آثار روانی زیادی در بازار دارد.
او معتقد است که همیشه عده ای واردات را به قیمت کالاهای داخلی گره می زنند.
احمدی نژاد می گوید: بانک مرکزی به اندازه کافی ارز وارد بازار کرده است و ارز مورد نیاز را برای صادرات تامین کرده است.
وی با بیان اینکه “بانک مرکزی ارز کالاهای وارد شده را با توجه به شرایط موجود تامین کرده است”، گفت: پرسش این است که آیا نوسانات به خاطر مشکلات اقتصادی است؟ در حالی که پاسخ “خیر” است. به خاطر سیاست های اقتصادی دولت است که این‌ها علم کرده اند؟ خیر! کی از نهادهای اطلاعاتی گزارش آورده و گفته ۲۲ نفر سرحلقه هستند و آنها بازار را آشفته می کنند.ایستاده اند و موبایل دستشان است می گویند ۲۰۰ تا بنداز بالا،۵۰۰ تا بنداز بالا.
احمدی نژاد با انتقاد از کسانی که دولت را سیبل قرار داده اند ادعا کرد که این حلقه های یک برنامه است. مصاحبه می کنند و تمام برنامه های دولت را زیر سوال می برند . می گویند که دولت باعث این است. وقتی یک مسابقه ورزشی برنده می شیم همه هستند اما وقتی یک مشکلی ایجاد می شود فقط دولت است.
وی مدعی شد: برخی می آیند تصمیم گیری می کنند و تحمیل شده بر دولت اما آثار و تبعات آن که می آید نیستند.
احمدی نژاد با تاکید بر اینکه کسی در ایران توهین به رهبری را نمی پذیرد، در مورد بازداشت جوانفکر گفت از کسانی که جوانفکر را بازداشت کرده‌اند باید دلیل کارشان را پرسید‬‫. قطعا این کار درستی نبود‬.
وی گفت که رایزنی های لازم را برای مشاور خود انجام خواهد داد. احمدی نژاد مدعی شد که حق جوانفکر آن نبوده است.
احمدی نژاد احتمال مذاکره مستقیم با امریکا را غیرممکن ندانست و مدعی شد در روابط بین الملل اصل بر مذاکره است، اما در حال حاضر شرایط آن مهیا نیست.
رییس هیات دولت در مورد مساله هسته ای نامی از رهبری نبرد و مدعی شد ملت و احمدی نژاد عقب نشینی نمی کند.
او امریکاییان در خارج کردن مجاهدین خلق از لیست تروریست ها را مانند ” برخی ا ز دوستان داخلی” دانست که قدرت تحلیل خود را از دست داده اند.
احمدی نژاد واکنش وزیر ارشاد نسبت به کاریکاتور هادی حیدری را اشتباه دانست و بار دیگر ادعا کرد در ایران میزان آزادی نزدیک به مطلق است.
او گفت که این تصمیم در غیابش گرفته شده است.
احمدی نژاد در پاسخ به سوال خبرنگار فارس، با ادعای اینکه کار این رسانه جنگ روانی است، اظهار نظر کرد که من تنها کسی هستم که جرات می کنید اینگونه در برابرش سخن بگویید. قوه قضاییه، مجلس، شهرداری تهران و .. هیچ کدام جای سوال ندارند؟
او از انتقادات رهبری در حوزه فرهنگی نیز با طعنه یاد کرد و گفت همه در انتقاد آزادند و خود ما هم منتقدیم!
رئیس دولت همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری که می گفت احمدی نژاد قبلا قیمت واقعی دلار را ۷۰۰ تومان اعلام کرده، گفت: شرایط اقتصادی ما الان واقعی نیست بنابراین اعداد موجود واقعی نیست. در شرایط درست اقتصادی باید قیمت واقعی را دربیاوریم که همان عددهایی است که قبلا گفته ام.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر