۱۳۹۱ آبان ۱۰, چهارشنبه

هراس کودتاگران از ضد کودتا؛ عده ای در صدد کودتا علیه دولت هستند. چه کسی کودتا خواهد کرد؟





در حالی که پیش از این هاشمی رفسنجانی از احتمال خطر کودتا سخن گفته بود، اینک مدیرکل سیاسی نهاد ریاست جمهوری ادعا می کند که عده ای در صدد کودتا علیه دولت هستند.
هر چند استفاده از واژه کودتای انتخاباتی پس از انتخابات مهندسی شده برای خیلی ها خوشایند نبود، اما این روزها همه طرف های درگیر در مسایل سیاسی از احتمال بروز یک کودتا خبر می دهند.
به گزارش کلمه، تنها چند روز پس از انتخابات بیست و دو خرداد بود که سیدمحمد خاتمی رییس جمهور سابق گفت که اگر این فضای مسموم تبلیغاتی و امنیتی ادامه پیدا کند با توجه به آنچه انجام گرفت و یک طرفه اعلام شد باید بگوییم کودتای مخملین علیه مردم و جمهوریت نظام صورت گرفته‌است.
هشداری که جدی گرفته نشد و هر روز به بهانه ای تشدید فضای امنیتی افزایش یافت تا جایی که نخست وزیر هشت سال دفاع مقدس و نماینده سابق امام در بنیاد شهید را هم در خانه هایشان حبس کردند.
اینک که حلقه نزدیکان به کودتاگران انتخاباتی آنقدر تنگ شده که حتی رییس دولت منتصب خود را هم تاب نمی آورند، مدیرکل سیاسی نهاد ریاست جمهوری از کودتا علیه دولت احمدی نژاد خبر می دهد.
وی در سخنانی با اشاره به سخنان رهبری مبنی بر این که یکی از استراتژی‌های دشمن این است که مردم را نسبت به حکومت بدبین کند اشاره می‌کند و می‌گوید: هر کسی که در این راه قدم بردارد قطعاً در مسیر دشمن و عداوت با مردم قدم برداشته است. متأسفانه امروز ما می‌بینیم که رسانه‌های داخلی تنها به دنبال سیاه‌نمایی علیه دولت و ترویج ناامیدی هستند.
مدیرکل سیاسی نهاد ریاست جمهوری می افزاید: هر روز با راه انداختن یک جنگ روانی به دنبال کودتا علیه دولت هستند! وی با بیان این که گاهی اوقات حرف‌های دشمنان ما از زبان دوستان گفته می‌شود، تصریح می‌کند: آن موقع است که تشخیص سره از ناسره خیلی مشکل می‌شود.
وی با انتقاد از برخی گروه ها و جریانات داخلی اظهار کرده است که امروز عده‌ای به جای همدلی برای حل مشکلات به دنبال عقده‌گشایی از مسائل گذشته هستند که روی هم تلنبار شده است و در این راه دولت را مانع به قدرت رسیدن‌شان در آینده می‌دانند چرا که با رصد و نظرسنجی‌هایی که انجام می دهند، می‌بینند هنوز نتوانسته اند دولت را از چشم مردم بیندازند و مقبولیت آن را از بین ببرند.
چندی پیش محمد نوری زاد در یکی از نامه هایش به رهبری، به دیدارش با هاشمی رفسنجانی پرداخته و به نقل از او نوشته بود: برداشت من از وضع کلی کشور این است که نباید کاری کرد که وزنِ آقای خامنه ای پایین بیاید. اگر وزن آقای خامنه ای پایین بیاید معلوم نیست بعدش چه می شود. من هیچ گزینه ای بهتر از آقای خامنه ای برای وضعیت فعلی کشور سراغ ندارم. با همه ی تجربه و سن و سالی که دارم نمی توانم فردای بعد از آقای خامنه ای را پیش بینی کنم. کشور افتاده دست طائب ها و نقدی ها. هیچ بعید نیست اینها فردا حتی به کودتای نظامی دست ببرند.
احتمال خطر کودتای نظامی در حالی عنوان می شود که طی سال های اخیر با ورود سپاه به عرصه مناسبات سیاسی عملا این نهاد به یکی از ارکان تصمیم گیری در کشور تبدیل شده است.
بعد از انتخابات مهندسی شده ریاست جمهوری هر چند بطور رسمی حکومت نظامی عنوان نشد، اما تا مدت ها فضای شهرهای بزرگ کاملا امنیتی و نظامی بود.
با گذشت سه سال از انتخابات نیز هنوز برای برپایی مراسم ختم و بزرگداشت نیز نیروهای اصلاح طلب و منتقد با مشکل رو به رو هستند.
بسیاری از کارشناسان بر این باورند که طی سال های اخیر همه ویژگی های یک کودتای تمام عیار نظامی در جامعه مشهود است. کودتایی که نه به رسانه ها اجازه فعالیت آزادانه می دهد و نه به فعالان سیاسی و مدنی و تمام جامعه را تحت کنترل خود در آورده بود.
قطع سرویس پیام کوتاه و اختلال در شبکه تلفنی و اینترنت، دستگیری و بازداشت صدها فعال سیاسی و مدنی و شهروند، حمله به ستادهای انتخاباتی، سرکوب شدید تجمعات مردمی، حمله شبانه به خانه فعالان انتخابات، قتل و شکنجه و ده ها اقدام دیگر از نشانه های بارز یک کودتای تمام عیار علیه مردم بود که در آن زمان توسط اقتدارگرایان انکار می شد.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر