۱۳۹۲ مرداد ۳۱, پنجشنبه

بررسی به کارگیری سلاح های شیمیایی در سوریه در گفتگوی تلفنی ظریف و داووداغلو

چکیده :ظریف با اشاره به محکومیت این حادثه توسط دولت سوریه اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران در تماس نزدیک با دولت سوریه برای بررسی جوانب مختلف این موضوع است....

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان و احمد داووداغلو، وزیر امور خارجه ترکیه شب گذشته در گفتگوی تلفنی، موضوع به کارگیری سلاح‌های شیمیایی در سوریه را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.
به گزارش مهر، دراین تماس تلفنی، وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به موضع قاطع جمهوری اسلامی ایران در نفی به کارگیری سلاح‌های کشتار جمعی، هرگونه استفاده از سلاح‌های شیمیایی را به شدت محکوم کرد و افزود: چنانچه این موضوع صحت داشته باشد، قطعاً توسط گروه‌های تروریستی و تکفیری انجام گرفته است که در عمل نشان داده‌اند از هیچ جنایتی رویگردان نیستند.
وی درباره ادعای برخی رسانه‌های غربی مبنی بر وارد کردن اتهام به دولت سوریه برای استفاده از این سلاح‌ها، گفت: چگونه در حالی که بازرسان سازمان ملل در سوریه حضور دارند و دولت این کشور با تسلط در حال عقب راندن تروریست‌ها است، دست به چنین اقدامی می زند و لذا این عمل جنایتکارانه توسط گروه‌های تروریستی انجام گرفته که منافع آن‌ها در گرو تشدید بحران در سوریه و بین‌المللی کردن آن است.
ظریف با اشاره به محکومیت این حادثه توسط دولت سوریه اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران در تماس نزدیک با دولت سوریه برای بررسی جوانب مختلف این موضوع است.
وزیر امور خارجه ترکیه نیز در این تماس با ابراز نگرانی از به کارگیری سلاح‌های شیمیایی در سوریه، خواهان روشن شدن صحت و سقم و ابعاد این موضوع و ادامه تماس‌ها و رایزنی‌های دو کشور برای جلوگیری از گسترش بحران در سوریه شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر