۱۳۹۲ شهریور ۱, جمعه

اتحادیه اروپا ارسال جنگ‌افزار به مصر را متوقف کرد

چکیده :نیروهای امنیتی مصر علی احمد عارف، سخنگوی اخوان المسلمین در این کشور را بعد از گذشت یک روز از بازداشت محمد بدیع، رهبر اخوان المسلمین در این کشور دستگیر کردند. همزمان با توافق وزیران خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا صادرات جنگ‌افزار به مصر متوقف شد. این تصمیم شامل جنگ‌افزارهایی می‌شود که می‌توانند علیه غیرنظامیان به کار گرفته شوند....

نیروهای امنیتی مصر علی احمد عارف، سخنگوی اخوان المسلمین در این کشور را بعد از گذشت یک روز از بازداشت محمد بدیع، رهبر اخوان المسلمین در این کشور دستگیر کردند. همزمان با توافق وزیران خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا صادرات جنگ‌افزار به مصر متوقف شد. این تصمیم شامل جنگ‌افزارهایی می‌شود که می‌توانند علیه غیرنظامیان به کار گرفته شوند.
به گزارش ایسنا به نقل از اسکای نیوز، نیروهای امنیتی مصر علی احمد عارف، سخنگوی اخوان المسلمین در این کشور را بعد از گذشت یک روز از بازداشت محمد بدیع، رهبر اخوان المسلمین در این کشور دستگیر کردند.
بدیع به اتهام تحریک برای کشتن تظاهرکنندگان به ۱۵ روز بازداشت محکوم شده است.
پیشتر نیز صفوت حجازی، یکی از رهبران اسلام گرای نزدیک به اخوان المسلمین مصر توسط نیروهای امنیتی این کشور بازداشت شده و به ۳۰ روز حبس برای انجام تحقیقات در خصوص اتهاماتش مبنی بر تحریک برای اقدامات خشونت آمیز محکوم شد.
نیروهای امنیتی مصر از چندی قبل با حمله به منازل رهبران اخوان المسلمین در شهر الاسیوط روند بازداشت این رهبران را آغاز کرده‌اند.
اتحادیه اروپا ارسال جنگ‌افزار به مصر را متوقف کرد
به گزارش خبرگزاری آلمان، وزیران خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا پس از یک نشست اضطراری در بروکسل، پایتخت بلژیک در بیانیه‌ی مشترکی اعمال خشونت از سوی تمام طرف‌های درگیر در بحران مصر را محکوم کردند.
اروپا فرستادن جنگ‌افزار را به مناطقی که احتمال استفاده از آن برای سرکوب شهروندان وجود دارد ممنوع کرده است. این ممنوعیت شامل کشورهایی که آشکارا حقوق بشر را نقض می‌کنند نیز می‌شود.
برابر توافق کشورهای اروپایی تجهیزات نظامی تولید شده در کشورهای عضو اتحادیه نباید وسیله دامن‌زدن به یک مناقشه نظامی در کشور دریافت‌کننده یا ادامه درگیری‌های خشونت‌آمیز داخلی در این کشورها شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر