۱۳۹۲ خرداد ۸, چهارشنبه

ادامه حبس فواد صادقی، سردبیر بازتاب‎، در زندان انفرادی



با گذشت ده روز از بازداشت فواد صادقی، روزنامه نگار و سردبیر سایت بازتاب وی هنوز در زندان انفرادی است.
به گزارش کلمه، به دنبال مسدود شدن سایت بازتاب و بازداشت علی غزالی مدیر مسئول این سایت، فواد صادقی روزنامه نگار و سردبیر بازتاب نیز بازداشت شده است.
طی ده روز گذشته این برادر شهید یک بار با خانواده خود تماس گرفته اما کماکان مشخص نیست در آستانه انتخابات او به چه جرمی بازداشت شده است. فواد صادقی در حالی بازداشت شد که برای دعوت از هاشمی رفسنجانی تلاش زیادی کرده بود و با همکاری علی مطهری ستاد اصولگرایان حامی هاشمی را تشکیل داده بود.
فرزند دوسال و نیمه فواد صادقی که وابستگی عاطفی زیادی به پدر خود دارد، پیش از بازداشت پدرش دچار تشنج شده بود و هنوز هم در شرایط مناسبی نیست.
فواد صادقی که سردبیری سایت بازتاب را به عهده داشت، طی ماه های های گذشته علاوه بر افشاگری در مورد رانت خواران نفتی به پوشش خبری اخبار انتخاباتی سیدمحمد خاتمی و دعوت از هاشمی رفسنجانی پرداخته بود.
این روزنامه نگار طی سال های اخیر تاکنون بارها احضار و بازداشت شده است. آخرین بار وی در زمستان سال ۸۸ در حالی که از سوی نیروهای امنیتی برای گفت و گو دعوت شده بود، بازداشت و روانه زندان شد.
فواد صادقی و سایت بازتاب بارها از سوی نیروهای افراطی مورد انتقاد قرار گرفته بود. روزنامه کیهان در یادداشت های خود بارها به سایت بازتاب حمله کرده و آنرا “سایت اجاره ای” و “قتنه گر” لقب داده بود.
در ماه های گذشته سایت بازتاب با انتشار مقالات و گزارش هایی بر لزوم برگزاری انتخابات آزاد و شرکت همه گروه ها و جریان های سیاسی تاکید کرده بود. ماه گذشته نیز بدنبال از دسترس خارج شدن سایت بازتاب، علی غزالی مدیر مسئول بازتاب بازداشت شد. وی نیز در انفرادی است. از سوی مقامات اطلاعاتی و امنیتی گفته شده است این روزنامه نگاران تا پایان زمان انتخابات در بازداشت می مانند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر