۱۳۹۲ خرداد ۹, پنجشنبه

روزشمار انتخابات ۹ خرداد ۱۳۸۸/ خاتمی در اهواز: رای من موسوی است



روزشمار تاریخ؛ انتخابات دهم
خاتمی در اهواز: کروبی مجاهد اصلاحات و رضایی سردار رشید کشور است/ رای من موسوی است
۹ خرداد ۱۳۸۸

سرخط خبرها
- سید علی خمینی: انتخابات باید مظهر اعتماد ملی باشد نه محلی برای ایجاد کینه و اختلاف (ایسنا)
- خاتمی در اهواز: کروبی مجاهد اصلاحات و رضایی سردار رشید کشور است، رای من موسوی است (مهر)
- صفایی فراهانی: مدیری می خواهیم که بتواند در شرایط بحران مدیریت کند (ایسنا)
- میرحسین موسوی: برطرف کردن مشکلات زنان بدون حضور آنها در صحنه ممکن نیست (فارس)
- زهرا رهنورد: بسترسازی فرهنگی و سیاسی برای پاسخ به نیاز زنان ضروری است (مهر)
- خالق “دوئل” برای میرحسین موسوی فیلم تبلیغاتی می‌سازد (مهر)
- محمود احمدی نژاد: امکانات مالی برای هزینه های تبلیغات انتخاباتی ندارم (مهر)
- تعرض به حامیان موسوی در حاشیه نماز جمعه تهران (آفتاب نیوز)
- ادعای یک روزنامه دولتی: کمیته X به میرحسین کمک می‌کند! (آفتاب نیوز)
- حمایت پرشور امام جمعه موقت اهواز از یک کاندیدای خاص (آفتاب نیوز)
- عزت‌الله سحابی: به مهندس موسوی رأی می‌دهم (آفتاب نیوز)
- آیت‌الله یزدی تشکیل کمیته صیانت از آراء‌ را خلاف شرع دانست (آفتاب نیوز)
- فاطمه رجبی طرفداران میرحسین را وهابی خواند (فرارو)
- حمایت موکد خانواده شهید همت از میرحسین (قلم نیوز)

فراتر از خبر
سید محمد خاتمی بعدازظهر شنبه در جمع هزاران نفر از حامیان میرحسین موسوی در اهواز گفت: آقای کروبی مجاهدتهای فراوانی برای کشور چه قبل از انقلاب و چه بعد از انقلاب از خود نشان داد و در دوران اصلاحات تلاشهای فراوانی برای به ثمر رسیدن آن کرد به همین دلیل وی مورد احترام و عنایت خاص من است.
وی افزود: محسن رضایی این سردار رشید کشور که در ۸ سال دفاع مقدس مظهر قدرت و تدبیر ملت ایران بود قابل احترام است ولی برای رئیس جمهور شدن تنها یکنفر را باید انتخاب کرد و رای من به میرحسین موسوی است.
وی افزود: میرحسین موسوی مدیری است که در سخت ترین دوران کشور توانست تدبیر خود را نشان دهد و در حالی که به شدت درگیر جنگ بودیم توانست به بهترین شکل ممکن ایران اسلامی را اداره کند.
سید محمد خاتمی تاکید کرد: میرحسین موسوی کسی است که از حقوق همه ملت ایران دفاع خواهد کرد و حق شهروندی و حرمت آزادی را پاس خواهد داشت.

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: در همایش مدیران کاروان‌ها و کارگزاران عتبات که روز چهارشنبه از طرف سازمان حج و زیارت خوزستان در تالار فردوسی اهواز تشکیل گردید حجت الاسلام حیدری مسئول امور روحانیون حج و بعثه رهبری در خوزستان و امام جمعه موقت اهواز در سخنانی انتخاباتی و توام باعصبانیت به صورت آشکار از یکی از کاندیداها حمایت نموده و با حمله غیرمستقیم به سایر کاندیداها و دولتهای گذشته به حاضران توصیه کرد با رای دادن به … نگذارید قطار اسلام از ریل خارج شود!!
جمهوری اسلامی در شماره روز شنبه خود با انتشار این خبر افزوده است: «برخی از مدیران کاروان‌ها که در اعتراض به این سخنان جلسه را ترک کرده بودند این سخنان را شایسته این مراسم نمی‌دانستند. نوار این سخنان برای رسیدگی مسئولین بعثه مقام معظم رهبری در اداره حج و زیارت خوزستان موجود می‌باشد».

برگزیده ها
خبر روز/ قلم نیوز
حمایت موکد خانواده شهید همت از میرحسین
ژیلا بدیهیان (همسر سردار شهید حاج محمد ابراهیم همت) و مهدی همت (فرزند آن عزیز) مجددا بر حمایت خود از میر حسین موسوی تاکید کردند.
به گزارش قلم نیوز، پیش از این نیز خانواده ی شهید همت به همراه خانواده های شهیدان باکری و زین الدین با صدور بیانیه ای حمایت خود را از «میر حسین موسوی» اعلام کرده بودند؛ اما به دنبال انتشار اخباری با عنوان «پشتیبانی اعضای خانواده شهید همت از احمدی‌نژاد» در سایت خبری فارس، خانواده ی آن شهید بزرگوار مجددا حمایت خود را از نخست وزیر دوران دفاع مقدس اعلام کردند.
در متن جدیدی که خانواده ی شهید همت در اختیار قلم نیوز قرار داده اند، آمده است:
به نام خداوند راستی
یک آمار ساده ـ یک ننگ تاریخی
درآمد نفتی آقای هاشمی رفسنجانی در هشت سال ریاست جمهوری: ۱۲۷ میلیارد دلار و میزان تورم اعلام شده %۱۷٫۴ (در زمان تحویل ریاست جمهوری) درآمد نفتی آقای سید محمد خاتمی در هشت سال ریاست جمهوری: ۱۷۲ میلیارد دلار و میزان تورم اعلام شده % ۱۰٫۴ ( در زمان تحویل ریاست جمهوری)
در آمد نفتی آقای محمود احمدی نژاد در فقط چهار سال ریاست جمهوری: ۲۸۰ میلیارد دلار و میزان تورم اعلام شده % ۲۵٫۴
ما به عنوان یک خانواده ی ایرانی، برای برگشت عزت از دست رفته ی ایران عزیز و احیای حق این ملت بزرگ حمایت خود را از آقای مهندس میرحسین موسوی اعلام می‌داریم. به فرموده ی آیت ا… صانعی ایشان خلاصه ی مدیریت امام (ره) هستند.

عکس روز/ خبرگزاری ها
همایش ملی زنان حامیان مهندس میرحسین موسوی

 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر