۱۳۹۱ بهمن ۱۹, پنجشنبه

سردار نقدی از فتنه قبل از انتخابات خبر می دهد، فرمانده سپاه از تشکیل یگان پیاده رزمی




کلمه – گروه خبر: پس از آنکه فرمانده ناجا از تشکیل پلیس افتخاری خبر داد، فرمانده سپاه پاسداران گفته است که برای ماموریت های دفاعی صدها گردان پیاده رزمی تشکیل شده است.
خبر تشکیل گردان پیاده رزمی در حالی مطرح می شودکه با پیشرفت های صورت گرفته در عرصه نظامی تکنولوژی حرف اول را در هر جنگ احتمالی می دهد نه نفرات پیاده نظام.
پس از انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۸۸، به دستور شورای عالی امنیت ملی وظیفه کنترل پایتخت به عهده قرارگاه ثارالله و زیرمجموعه‌اش سپاه محمد رسول‌الله بود.
سپاه محمد رسول الله مسئولیت هماهنگی و فرماندهی عملیات نیروهای بسیجی، لباس شخصی و پاسدار، درهنگام بروز ناآرامی در تهران را برعهده دارد. سپاه دیگری که در تهران وجود دارد.
از سوی دیگر فرمانده ناجا اعلام کرده است که همزمان با انتخابات سال ۹۲ پلیس افتخاری ‘در کنار یگان ویژه جهت انجام ماموریت های نوروزی و انتخابات سال آینده برای نخستین بار وارد عمل می شود.
یگان‌های ویژه پاسداران نیروی انتظامی بزرگترین یگان عملیاتی پلیس است که کنترل اجتماعات، مبارزه و برخورد با اغتشاشات و تجمعات غیر قانونی، مشارکت در عملیات‌های ویژه (گروگانگیری، بمب گذاری، طرح‌های پاکسازی و…)، و اعزام نیرو و امداد رسانی به دیگر واحدهای پلیس کشور را به عهده دارد. واحد بانوان این یگان قرار است مقارن سال آتی راه اندازی شود.
در خصوص تشکیل یگان پیاده رزمی، فرمانده کل سپاه گفته است : ما از هر زمان آماده تر و قدرتمندتر هستیم، دشمنان ما ناامید شده اند و چاره ای جز عقب نشینی تدریجی ندارند.
جعفری در خصوص این یگان ها اظهار داشته است که یگان‌های زمینی ما امروز اتصال کاملا عمیق و سازماندهی شده ای با بسیج برقرار کرده است، گردان‌های امام حسین (ع) در همه مناطق جمعیتی در مسیر ارتقای رزم و آمادگی های دفاعی قرار دارند و برای انجام مأموریت های رزمی و دفاعی آماده اند. آنها صدها گردان پیاده رزمی هستند که برای اجرای مأموریت های دفاع زمینی ایجاد شدند.
وی در ادامه افزود: یگان حرفه‌ای زمینی سپاه در کنار یگان های رزم بسیج پایه، نقشه بازدارندگی ما را در جنگ زمینی کامل کرده‌اند، اما با این حال در وضع موجود متوقف نمی شویم.
در همین حال و در حالی که از ماه ها قبل تلاش می شود فضای انتخابات را امنیتی کنند، رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشوربا این ادعا که فتنه قبل از انتخابات ریاست جمهوری آغاز می شود، گفت: اگر فتنه ایجاد شود این سری سراغ دانه درشت ها خواهیم رفت.
سردار محمدرضا نقدی سردار نقدی در نشست با بسیجیان و سپاهیان که در سالن آمفی تئاتر کانون شهدای کرج برگزار شد، اظهار داشت: تصور می کنم که فتنه قبل از انتخابات باشد و اگر فتنه ای این سری ایجاد شود سراغ دانه درشت ها خواهیم رفت.
وی که به همراه لباس شخصی ها به سرکوب معترضان بعد از انتخابات پرداخته بود، ادامه داد: در فتنه سال ۸۸ مشکل ما نداشتن شبکه بصیرت بخشی صحیح بود بنابراین حلقه ها باید قوام پیدا کند و جلسات به صورت منظم برگزار و شبهات بر طرف شود.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشوربا بیان اینکه بصیرت بخشی و سازمان یافتگی را باید بالا ببریم، اضافه کرد: بسیج باید کمیت توام با کیفیت باشد که این امر مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز است.
سردار نقدی گفت: در جلسات حلقه های صالحین باید با خانواده ها نیز ارتباط گرفته شود و برخی از استان ها در این زمینه موفق عمل کرده اند.
وی با اشاره به اینکه بودجه بر اساس تعداد نیروها اختصاص می یابد، اضافه کرد: امروزه همه به بسیج علاقه دارند، از سال ۵۸ که سازمان بسیج تشکیل شد تا سال ۸۸ به طور کلی ۱۰ هزار و ۹۰۰ پایگاه دارای مکان در سطح کشور وجود داشت که ۲ هزار پایگاه را ما ساماندهی کردیم و مابقی توسط مردم ایجاد شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر