۱۳۹۱ بهمن ۱۷, سه‌شنبه

اصرار دولت بر ادامه قانون شکنی/ رحیمی: مرتضوی همچنان رئیس سازمان تأمین اجتماعی است


چکیده :در حالی که مرتضوی در زندان است و مجلس و دادگاه هر دو رای به غیر قانونی بودن ریاست او بر سازمان تامین اجتماعی داده اند، دولت همچنان اصرار دارد که این متهم بازداشتی را در پست خود نگه خواهد داشت. اصراری که به نظر می رسد تنش ها در رأس حاکمیت را باز هم تمدید و بلکه تشدید خواهد کرد....

کلمه – گروه خبر: دو روز پس از جلسه جنجالی استیضاح وزیر کار در مجلس به علت انتصاب غیرقانونی سعید مرتضوی که به افشاگری دوسویه رؤسای دولت و مجلس علیه یکدیگر انجامید، با وجود رای بالای نمایندگان به این استیضاح، معاون اول رئیس دولت همچنان اصرار دارد که مرتضوی رئیس سازمان تامین اجتماعی است.
به گزارش کلمه، محمدرضا رحیمی در حالی در گفت و گو با نسیم آنلاین گفته است «از نظر دولت، سعید مرتضوی همچنان رئیس سازمان تأمین اجتماعی است» که مرتضوی شب گذشته به اتهام تصرف غیر قانونی در اموال دولتی بازداشت شده و گفته می شود که هم اکنون در زندان اوین است.
بازداشت مرتضوی با واکنش تند احمدی نژاد رو به رو شد که پیش از سفر به مصر، قوه قضاییه را به حمایت ویژه از منافع خانوادگی متهم کرد و وعده داد که پس از بازگشت از این سفر، موضوع بازداشت مرتضوی را که او «کاری زشت» می خواند، پیگیری خواهد کرد.
این در حالی است که چند ساعت پس از اعلام خبر بازداشت مرتضوی، فیلمی که احمدی نژاد به بخشهایی از آن اشاره کرد، در اینترنت منتشر شده است. فیلمی که مهمترین نکته ی مورد ادعای آن، فساد مالی فاضل لاریجانی، برادر رؤسای قوای مقننه و قضاییه است.
اکنون در حالی که مرتضوی در زندان است و مجلس و دادگاه هر دو رای به غیر قانونی بودن ریاست او بر سازمان تامین اجتماعی داده اند، دولت همچنان اصرار دارد که این متهم بازداشتی را در پست خود نگه خواهد داشت. اصراری که به نظر می رسد تنش ها در رأس حاکمیت را باز هم تمدید و بلکه تشدید خواهد کرد.
دیروز کلمه در یادداشتی اشاره کرده بود که بر اساس بندهای ۷ و ۸ اصل ۱۱۰ قانون اساسی، حل معضلات نظام و نیز حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه گانه بر عهده ی رهبری است.
اما به نظر می رسد رهبری از انجام این وظیفه ی خود ناتوان نشان داده و پس از مدت ها بحران کشدار و قانون شکنی های مکرر و بسیار، هنوز نتوانسته است روابط دو قوه را که اتفاقا هر دو هم در اختیار مدعیان اصولگرایی و پیروان مطلق رهبری هستند، تنظیم کند و به حل مشکلات و معضلات پدید آمده در روابط آنها مبادرت ورزد.
معضلاتی که با بی سرانجام ماندن جلسات دولت و مجلس درباره فاز دوم هدفمند کردن یارانه ها، بلاتکلیف ماندن لایحه بودجه سال ۹۲ و نیز تکرار چندباره بگومگوهای روسای قوا، بیش از هر زمان دیگری جمهوری اسلامی ِ تحت حاکمیت اقتدارگرایان را در وضعیت بحرانی قرار داده است و مشخص نیست در چنین وضعیتی، چرا رهبری به وظایف قانونی خود عمل نمی کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر