۱۳۹۱ بهمن ۲۰, جمعه

استقبال از رییس دولت در مصر؛ دو حمله در دو روز به احمدی نژاد/ فیلم




چکیده : عزالدین خلیل الجاسم ۳۳ ساله از استان حلب سوریه دو روز پیش در پی حمله به احمدی نژاد گفته است که احمدی نژاد در کشتار سوری ها دست داشته است. ...

در هر حالی که طی چند روز گذشته تاکنون دوبار به احمدی نژاد در مصر حمله شده، مقامات کشورمان این حمله را تکذیب کرده اند.
در همین حال، روزنامه المصری الیوم (مصر امروز) از حادثه شب گذشته تصاویر متعددی روی سایت خود قرار داد.
عزالدین خلیل الجاسم ۳۳ ساله از استان حلب سوریه دو روز پیش در پی حمله به احمدی نژاد گفته است که احمدی نژاد در کشتار سوری ها دست داشته است.
به گزارش العربیه، الجاسم درباره جرئیات حادثه گفته است: ”ماجرا هنگامی آغاز شد که برای خرید وسایل مورد نیازم، از طنطا به قاهره رفتم. شماری از جوانان که عکس های احمدی نژاد را در دست داشتند توجهم را جلب کردند، بسیار ناراحت شدم زیرا احمدی نژاد دشمنی است که در کشتار سوری ها دست دارد. تصمیم گرفتم منتظر او باشم تا پس از پایان نماز مغرب و عشا از مسجد الحسین خارج شود.”
او افزود: ”همزمان با خروج احمدی نژاد، برخی از جوانان شروع به شعار دادن برای او کردند. ناگهان به یاد مشارکت این مرد در کشتار سوری ها و تصاویر زنانی که شیون می کنند افتادم. به سوی او رفتم تا با دستم او را بزنم اما با ممانعت نیروهای امنیتی موفق نشدم، به همین دلیل کفش خود را برداشتم و به سمت او پرتاب کردم.”
وی درباره نحوه تعامل نیروهای امنیتی با او بعد از حادثه گفت که او را با احترام از محل حادثه دور کردند، آرامش کردند، با او نشستند، اطلاعات شخصی او را ثبت کرده و آزادش کردند.
آن طور که بی بی سی گزارش داده است ساعاتی پیش در پنجشنبه شب هنگام ورود آقای احمدی نژاد به اقامتگاه مسئول دفتر حفاظت منافع ایران در قاهره که جشن پیروزی انقلاب ایران در آن برپاشده بود، جوانی که شعار می داد «سرنگون باد ایران» و «[احمدی نژاد] باید برود» تلاش کرد خود را به رییس جمهوری ایران برساند و هدف حمله فیزیکی قرار بدهد اما محافظان مانع شدند.
هویت این جوان هنوز اعلام نشده اما در گزارشها، ملیت او مصری اعلام شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر