۱۳۹۲ مهر ۲۱, یکشنبه

غلامعلی رجایی: آیا حتی اگر محق باشیم می توانیم پرچم کشوری را به آتش بکشیم؟

چکیده :موضوع مربوط به وقتی است که پرچم آمریکا را سپاه یا نیروهای نظامی روی زمین نقاشی کرده بودند و روی آن رژه می‌رفتند؛ یا در بعضی مراسم می‌سوزاندند و سیما تصویر آن را می‌گرفت و پخش می‌کرد، امام به ما اعتراض کردند و فرمودند که پرچم نماد ملت است، ما به ملت کاری نداریم، ما با دولت آمریکا در تعارض هستیم و جنگ داریم. با ملت آمریکا که جنگی نداریم، چرا شما احساسات ملت آمریکاییها را جریحه‌‌دار می‌کنید؟ دیگر این را نشان ندهید....

غلامعلی رجایی در یادداشتی در وبسایت خود می نویسد:
در اخبار خواندم درنماز جمعه دیروز تهران عده ای پرچم امریکا را به آتش کشیده اند. سوابق امر را دیدم و اینکه امام در این باره چه فرمایشی داشته اند که رسیدم به خاطره ای که جناب مهندس محمد هاشمی رئیس وقت سازمان صداوسیما در خاطره ای درباره احترام به مردم و پرچم آمریکا درفصلنامه حضور در خرداد سال ۱۳۸۸ بیان کرده اند.اخیرا هم آیت الله هاشمی دربیانی نو وتازه که مخالفت بعضی ها را برانگیخت استدلال کرد وقتی قرآن اجازه نمی دهد که مسلمانان به بتهای مشرکین توهین کنند و این بتهای سنگی و چوبی را دشنام دهند به طریق اولی اسلام به ما اجازه نخواهد داد شعار مرگ سر داده شود.
بنظر می رسد رهبری هم می بایست در این باره نظری بدهند تابعضی تندروهای کفش به دست! توجیه شوند و تکلیف همه روشنتر شود که آیا وقتی درعرف جهانی پرچم هر کشور نماد عزت وافتدار هرملتی است آیا ما به هردلیل ممکن حتی اگر محق باشیم حق داریم پرچم کشوری را به آتش بکشانیم ؟آیا این کار صحیح است؟
مهندس محمد هاشمی که در دوران مسئولیتش بر صدا وسیما ارتباط مستقیمی با امام داشت و تذکرات امام را درباره اداره رادیو و تلویزیون معمولا مستقیم از خود ایشان می شنید و خاطرات بکری در این باره دارد در این مصاحبه گفته است: یک بار خدمت امام رسیدم. در باره موضوعی به من تذکر دادند که خیلی از این ریز بینی امام تعجب کردم. موضوع مربوط به وقتی است که پرچم آمریکا را سپاه یا نیروهای نظامی روی زمین نقاشی کرده بودند و روی آن رژه می‌رفتند؛ یا در بعضی مراسم می‌سوزاندند و سیما تصویر آن را می‌گرفت و پخش می‌کرد، امام به ما اعتراض کردند و فرمودند که پرچم نماد ملت است، ما به ملت کاری نداریم، ما با دولت آمریکا در تعارض هستیم و جنگ داریم. با ملت آمریکا که جنگی نداریم، چرا شما احساسات ملت آمریکاییها را جریحه‌‌دار می‌کنید؟ دیگر این را نشان ندهید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر