۱۳۹۱ آذر ۲۸, سه‌شنبه

آیا میدانید پندار و گفتار و کردار چرا با هم آمده و بر ماست تا بر همه آنها ارج بگزاریم؟؟ چرا بسیاری تنها به پنداشتن و سخن گفتن می پردازند؟ آیا اینها ایرانیند؟


چهره فروهر یا روان پاک، نشان دهنده بزرگان و اندیشمندان ایرانی است
دست راست فروهر ن
ماد دوستی و پیمانداری است "هنوز هم رسم است که با دوستان دست میدهیم و پیمانها میبندیم
گردونه در دست چپ فروهر نماد پیمانداری همیشگی است "هنوز هم بر همین پایه مردم بویژه زن اشویی و همسران با این گردونه با یکدیگر پیمان همیشگی میبندند که در ویژه کاران و دوره
دیدن کارهای ویژه مانند هوانوردی (خلبانی) از این گردونه و انگشترها بهره میگیرند
پرهای باز فروهر نماد به پرواز درآمدن و همراه بودن روان پاک نیاکانمان با ماست که بالهای روبرو نماد یاری دادن پندار، گفتار و کردار نیک و پر های پشت سر نماد همه کارهای نیک و پسندیده در گزشته است
گردونه دور کمر فروهر نماد پیمانداری و یاری همیشگی با هم پیمانان و باورمندان و کشتی بسته هاست (کشتی بستن هنوز هم در بسیار جاها بهره برداری میشود بویژه زرتشتیان، ورزشهای ویژه و رزمی و . و . و)
دم فروهر نماد پندار، گفتار و کردار نیک و پسندیده مردمی است که بر روی زمین هنوز بر آن باورمندند و بکار میبندند.
دو رشته آویزان در زیر بالها و کنار گردونه درو کمر فروهر نماد پره های همان کشتی یا کمربند میباشند و هر سوی آن از سه رشته-ی هفت رشته ای نماد بسیاری و هر روز در هفته است که هرکدام از دوازده رشته بافته شده درست شده نماد دوازده ماه در سال است و این پیمانداری بر همین پایه همیشگی است و باور به سه از همان سه نماد اندیشه، گفتار و کردار میاید که اگر نیک بنگریم در خواهیم یافت که بسیار کشورها هنوز از شمار سه در رنگهای پرچمها همانند سه رنگ درفش راستینمان کاویانی (کیانی = شاهنشاهی) بهره گرفته اند و هنوز هم بر همین پایه زبانزدمان بویژه کودکانمان است که تا سه نشه بازی نشه و اینها گوهرهایی هستند که بایستی آگاهانه نگهداری شوند و در دسترس آیندگان بگزاریم... بایسته بیادآوریست که سه نماد پندار و گفتار و کردار سه گوهر در پیشبرد هدفهایمان هستند..! بسیاری در زندگیشان بی اندیشه سخن میگویند و شاید کنششان هم بر همان پایه باشد، دیگرانی اندیشه میکنند و سپس انجامش میدهند، مردمی هم تنها پنداشتن و خیالپردازی را دوستدارند و همیشه غر و لند میکنند که چرا کارشان پیش نمیرود ولی راستی بر این است که اگر اندیشه ای داریم بایستی درباره اش انجمن و نشستی آغاز گردد و دستآوردش را بانجام برسانیم تا پیروز گردیم و این تنها مشکلی است که بسیاری از ما ایرانیان را درگیر ساخته تا به پیروزی دست نیابیم زیرا هر کسی ساز خودش را میزند و دیگران را هم از زندگی و کارشان باز میدارند..!
هشیار باشیم که این هنگام تنها فرهنگ و آرمانهای شکوهمندمان را بیشتر بدانیم تا پیروز گردیم.
پاینده فر و فرهنگ ایران بزرگ و آزادگان
***
پرچم راستین ما ایرانیان کدام است؟
http://www.facebook.com/photo.php?fbid=429409957120808&set=a.429405197121284.98286.100001554214596&type=3&theater

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر