۱۳۹۱ آذر ۲۸, سه‌شنبه

احمدي نژاد خطاب به مردم امريكا: خبر حادثه ناگوار مدرسه ساندي هوك را با تاثر فراوان دريافت نمودم

از سخنان زنده یاد فریدون فرخزاد


در مقابل مذهب ، ملیت رو قرار میدم
در مقابل الله اکبر ، زنده باد ایران رو میگذارم
فرهنگ همیشه غالب میشه بر زور و ستم

آیا میدانید پندار و گفتار و کردار چرا با هم آمده و بر ماست تا بر همه آنها ارج بگزاریم؟؟ چرا بسیاری تنها به پنداشتن و سخن گفتن می پردازند؟ آیا اینها ایرانیند؟


چهره فروهر یا روان پاک، نشان دهنده بزرگان و اندیشمندان ایرانی است
دست راست فروهر ن
ماد دوستی و پیمانداری است "هنوز هم رسم است که با دوستان دست میدهیم و پیمانها میبندیم
گردونه در دست چپ فروهر نماد پیمانداری همیشگی است "هنوز هم بر همین پایه مردم بویژه زن اشویی و همسران با این گردونه با یکدیگر پیمان همیشگی میبندند که در ویژه کاران و دوره
دیدن کارهای ویژه مانند هوانوردی (خلبانی) از این گردونه و انگشترها بهره میگیرند
پرهای باز فروهر نماد به پرواز درآمدن و همراه بودن روان پاک نیاکانمان با ماست که بالهای روبرو نماد یاری دادن پندار، گفتار و کردار نیک و پر های پشت سر نماد همه کارهای نیک و پسندیده در گزشته است
گردونه دور کمر فروهر نماد پیمانداری و یاری همیشگی با هم پیمانان و باورمندان و کشتی بسته هاست (کشتی بستن هنوز هم در بسیار جاها بهره برداری میشود بویژه زرتشتیان، ورزشهای ویژه و رزمی و . و . و)
دم فروهر نماد پندار، گفتار و کردار نیک و پسندیده مردمی است که بر روی زمین هنوز بر آن باورمندند و بکار میبندند.
دو رشته آویزان در زیر بالها و کنار گردونه درو کمر فروهر نماد پره های همان کشتی یا کمربند میباشند و هر سوی آن از سه رشته-ی هفت رشته ای نماد بسیاری و هر روز در هفته است که هرکدام از دوازده رشته بافته شده درست شده نماد دوازده ماه در سال است و این پیمانداری بر همین پایه همیشگی است و باور به سه از همان سه نماد اندیشه، گفتار و کردار میاید که اگر نیک بنگریم در خواهیم یافت که بسیار کشورها هنوز از شمار سه در رنگهای پرچمها همانند سه رنگ درفش راستینمان کاویانی (کیانی = شاهنشاهی) بهره گرفته اند و هنوز هم بر همین پایه زبانزدمان بویژه کودکانمان است که تا سه نشه بازی نشه و اینها گوهرهایی هستند که بایستی آگاهانه نگهداری شوند و در دسترس آیندگان بگزاریم... بایسته بیادآوریست که سه نماد پندار و گفتار و کردار سه گوهر در پیشبرد هدفهایمان هستند..! بسیاری در زندگیشان بی اندیشه سخن میگویند و شاید کنششان هم بر همان پایه باشد، دیگرانی اندیشه میکنند و سپس انجامش میدهند، مردمی هم تنها پنداشتن و خیالپردازی را دوستدارند و همیشه غر و لند میکنند که چرا کارشان پیش نمیرود ولی راستی بر این است که اگر اندیشه ای داریم بایستی درباره اش انجمن و نشستی آغاز گردد و دستآوردش را بانجام برسانیم تا پیروز گردیم و این تنها مشکلی است که بسیاری از ما ایرانیان را درگیر ساخته تا به پیروزی دست نیابیم زیرا هر کسی ساز خودش را میزند و دیگران را هم از زندگی و کارشان باز میدارند..!
هشیار باشیم که این هنگام تنها فرهنگ و آرمانهای شکوهمندمان را بیشتر بدانیم تا پیروز گردیم.
پاینده فر و فرهنگ ایران بزرگ و آزادگان
***
پرچم راستین ما ایرانیان کدام است؟
http://www.facebook.com/photo.php?fbid=429409957120808&set=a.429405197121284.98286.100001554214596&type=3&theater

جزئیات آزادی «مهدی هاشمی»..



ملک ده میلیاردی «پدر» سند آزادی فرزند..

وکیل مدافع «مهدی هاشمی» گفت که آزادی موکلش از طریق تودیع وثیقه 10 میلیارد تومانی صورت گرفته است. فرزند هاشمی رفسنجانی یک‌شنبه شب پس از حدود سه ماه بازداشت موقت (!) از زن
دان اوین آزاد شد.

سیدمحمود علیزاده طباطبایی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه مهدی هاشمی با صدور قرار وثیقه 10 میلیارد تومانی از سوی بازپرس آزاد شده است، گفت: سند ملک واقع در دزاشیب متعلق به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که در دهه 50 یعنی قبل از انقلاب خریداری شده و بعدها به هشت واحد آپارتمانی برای فرزندان و بستگان ایشان تبدیل شد به عنوان وثیقه نزد مقامات دادسرا تودیع شده است.

وی افزود: مهدی هاشمی با این قرار آزاد شده و این آزادی تا زمانی است که پرونده به دادگاه ارسال شود و دادگاه حکم قطعی صادر کند.

علیزاده طباطبایی در مورد اتهاماتی که برخی سایت‌ها با تعداد مختلف به مهدی هاشمی منتسب کرده‌اند، گفت: هنوز کیفرخواست صادر نشده تا ببینیم اتهامات مهدی هاشمی چیست و من که وکیل او هستم هنوز از این اتهامات خبر ندارم.

پایگاه اطلاع رسانی دادستانی تهران شامگاه یک‌شنبه در خبری اعلام کرد که «مهدی هاشمی» پس از تکمیل تحقیقات و با تودیع وثیقه مناسب از زندان آزاد شده است.

غلامحسین اسماعیلی رییس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور نیز در گفت و گو با ایسنا ضمن تایید خبر آزادی مهدی هاشمی گفت که آزادی وی بر اساس تصمیمات مقامات قضایی و با ارائه وثیقه انجام شده است.

وی افزود: مهدی هاشمی شامگاه روز یک‌شنبه از زندان اوین آزاد شد.

مهدی هاشمی فرزند اکبر هاشمی رفسنجانی شامگاه روز یک‌شنبه 2 مهرماه از طریق فرودگاه تهران پس حدود 3 سال زندگی در لندن وارد تهران شد و در کمتر از 24 ساعت پس از بازگشت، به دادسرای اوین مراجعه و در نهایت بازداشت شد.

۱۱۷روزنامه‌نگار به رییس قوه قضائیه: از حقوق علیرضا رجایی دفاع کنید

به دنبال نامه ابوالفضل قدیانی، زندانی سیاسی، به رییس قوه قضائیه ایران و انتقاد وی از اعمال «فشارهای روحی و روانی» بازجویان بر خانواه علیرضا رجایی، روزنامه نگار زندانی، ۱۱۷ ر
وزنامه‌نگار و فعال مطبوعاتی در نامه‌ای به رییس این قوه، خواستار برخورد با متخلفان شدند.

به گزارش روز ۲۶ آذرماه وب‌سایت خبری «کلمه»، نزدیک به میرحسین موسوی، امضا‌کنندگان این نامه با اشاره به نامه ابوالفضل قدیانی در مورد «آزار و اذیت‌های» رفته بر خانواده علیرضا رجایی از سوی یکی از بازجویان زندان، خطاب به صادق لاریجانی، رییس قوه قضائیه، آمده است: «این خواست زیادی نیست که حریم خانوادگی و حقوق انسانی و شهروندی خانواده یک روزنامه‌نگار، که به هر دلیل در زندان است، از هر تهدید و تجاوز و خشونتی مصون بماند.»

در این نامه که به امضای افرادی چون علی مزروعی، مرتضی کاظمیان، آسیه امینی، محمد جواد اکبرین، مسعود بهنود، داوود محمدی، امید معماریان، مینو بدیعی، محمد رهبر و شهرام رفیع‌زاده رسیده، خواسته شده است تا «متخلفان و سوء استفاده‌گران از قدرت مورد پیگرد قضایی قرار گیرند».

ابوالفضل قدیانی، عضو سازمان مجاهدين انقلاب اسلامی، اخیرا در نامه ای به صادق لاریجانی با اظهار این‌که «مفاسد بازجویان شما روی شکنجه‌گران ساواک را سفید کرده است»، گفته بود: «بارها و بارها برخوردهای کثیف برخی از بازجویان فاسد‌الاخلاق سپاه و وزارت اطلاعات که متأسفانه امروز حاکم بر قضات بی‌اراده دادگاه‌های سیاسی نیز هستند، با خانواده‌های مظلوم زندانیان سیاسی بیان شده و حتما شما هم شنیده و مطلع شده‌اید ولی هیچ ترتیب اثری به آن‌ها نداده‌اید.»

وی در این نامه افزوده بود: «از ابتدای بازداشت غیرقانونی علیرضا رجایی، بارها و بارها به طرق مختلف مزاحم خانواده ایشان بوده و آن‌ها تحت انواع فشارهای روحی و روانی قرار داده و بدترین شرایط را برای خانواده محترم و مظلوم وی به وجود آورده است.»

۱۱۷ روزنامه‌نگار و فعال مطبوعاتی در نامه خود، با اشاره به اظهارات آقای قدیانی آورده‌اند: «خواست ما، پیگیری موضوع پیش گفته، تا حصول به نتیجه است.»

عليرضا رجايی چهارم ارديبهشت ۱۳۹۰ به اتهام «ارتکاب جرايم امنيتی» از سوی ماموران قضايی بازداشت شد و از آن زمان در زندان به سر می‌برد.

آقای رجايی که دارای دکترای علوم سياسی است و مديريت سرويس سياسی روزنامه‌های اصلاح‌طلبی نظير جامعه، توس، خرداد، نشاط و عصر آزادگان را در کارنامه خود دارد، در جريان ناآرامی‌های پس از انتخابات رياست جمهوری ۱۳۸۸ نيز بازداشت شده بود.

۱۳۹۱ آذر ۲۵, شنبه

انتقال چند ساعته مادر ستار بهشتی به بیمارستان، در پی حمله ماموران به مراسم چهلم فرزندش



چکیده :در پی اقدام روز گذشته ماموران و ایجاد فشار و شوک روانی و همچنین شرایط جسمی مادر ستار بهشتی، حوالی ظهر حال خانم عشقی بد شده و خانواده وی، او را سریعا به بیمارستان منتقل کرده و وی تحت نظر پزشک اورژانس قرار گرفته است....

کلمه – گروه خبر: ظهر امروز مادر ستار بهشتی به بیمارستان منتقل شد و پس از انتقال به منزل همچنان تحت مداوا و سرم قرار دارد.
سحام گزارش داده که در پی اقدام روز گذشته ماموران و ایجاد فشار و شوک روانی و همچنین شرایط جسمی مادر ستار بهشتی، حوالی ظهر حال خانم عشقی بد شده و خانواده وی، او را سریعا به بیمارستان منتقل کرده و وی تحت نظر پزشک اورژانس قرار گرفته است.
بر اساس این گزارش مادر ستار بهشتی روز گذشته از عدم توان جسمی مادر ستار برای مصاحبه پس از ضرب و شتم توسط ماموران؛ خبر داده و تنها به این سخن بسنده کرده بود که “تمام بدنم کوفته است و نای حرف زدن ندارم”.
کلمه شب گذشته گزارش داده بود که عصر پنجشنبه مراسم چهلمین روز درگذشت ستار بهشتی که در بازداشتگاه پلیس کشته شد، بر سر مزار او واقع در امامزاده محمدتقی رباط کریم برگزار شد. اما ماموران نیروی انتظامی که این وبلاگ نویس/ کارگر/ جوان/ زندانی سیاسی را در بازداشتگاهی غیرقانونی شکنجه داده و کشته اند، حتی به مراسم یادبود او هم رحم نکردند.
یازدهم آبان ماه سال جاری کلمه از بازداشت و ضرب و شتم ستار بهشتی توسط پلیس امنیت خبر داده بود و کمتر از یک هفته پس از آن خواهر این سبز گمنام اعلام کرد که از پلیس امنیت به وی اعلام کرده اند که این جوان ۳۵ ساله جان خود را از دست داده و آنها باید روز آینده برای دریافت پیکرش مراجعه کنند.
سحر بهشتی خواهر ستار پس از بازگشت از مراسم چهلم برادر خود با اعلام اینکه خانواده اش در این مراسم توسط ماموران ناجا کتک خورده اند می گوید که مادرش را طوری کتک زده اند که پایش بشدت آسیب دیده است. محمد نوریزاد نیز با اشاره به جمعیت کمی که در مراسم چهلم ستار بهشتی شرکت کرده بودند به کلمه می گوید که مردم را ترسانده اند، آنقدر که تنها چهل نفر توانسته بودند در این قبرستان و در کنار خانواده حاضر شوند.

۱۳۹۱ آذر ۲۱, سه‌شنبه

اخرین وداع پدر با سیران کوچولو تسلیت


:'(

:'(


Photo: ...

موضوع انشاء : چگونه در آتش سوختید؟


به نام خدا


...چون ما بد بخت هستیم باید در آتش بسوزیم!
می شود بقیه انشایم را ننویسم؟! دستم کمی سوخته! نه به اندازه هم کلاسیم که رفت!
اشک.
پایان

برای ما یک دسته گل بفرستید! بگذاریم سر جایِ سیران فقط همین!!!
لطفا" به اشتراک بگذارید.

تقدیم به مادرانی که آتش درونشان هیچوقت خاموش نخواهد نشد



:'(

۱۳۹۱ آذر ۲۰, دوشنبه

جاوید نام کاوه عزیز پور را فراموش نخواهیم کرد.


جاوید نام کاوه عزیز پور را فراموش نخواهیم کرد. 

کاوه عزیز پور در سال ۱۳۸۵ زمانی که تنها ۲۳ سال داشت به اتهام ارتباط با احزاب اپوزیسیون کرد از سوی اداره اطلاعات مهاباد بازداشت شد.

دادگاه انقلاب مهاباد او را به ۳ سال زندان محکوم کرد. 
اما این زندانی سیاسی در اوایل اردیبهشت ۱۳۸۷ پس از انتقال به بیمارستان ارومیه و ۲۰ روز کما، در ۲۷ اردیبهشت درگذشت. 

کاوه عزیزپور در دومین سال از دوران محکومیت خود بر اثر آنچه که نزدیکانش”سکته مغزی در اثر شکنجه” اعلام کردند، در بیمارستان ارومیه بستری و دو بار تحت عمل جراحی قرار گرفته بود.

گزارش هایی نیز علت بستری شدن او بر اثر”تومور مغزی” در بیمارستان و جراحی مغز حکایت کرده اند. در همان زمان اسعد عزیزپور برادر کاوه عزیز پور اعلام کرد که کاوه در بیمارستان برای سومین بار بود که به حالت کما رفته بود.
او تاکید کرد که”هنگامی که برای بار دوم به کما رفت، تحت عمل جراحی مغز قرار گرفت، اما پس از ۴۸ ساعت از انجام این عمل نیروهای اطلاعات بدون اینکه به توصیه های پزشک وی گوش کنند، این زندانی سیاسی را به بازداشتگاه اطلاعات منتقل کردند.

اسعد عزیز پور گفته بود که ”پزشک اخطار داده بود که کاوه باید برای مدت دو ماه در استراحت مطلق به سر ببرد. در غیر این صورت خطر جدی او را تهدید می کند”. 

مقام های قضایی هرگز توضیح رسمی درباره علت مرگ این زندانی سیاسی ارائه نکردند.

یادش گرامی و نامش جاوید
<3


.
کاوه عزیز پور در سال ۱۳۸۵ زمانی که تنها ۲۳ سال داشت به اتهام ارتباط با احزاب اپوزیسیون کرد از سوی اداره اطلاعات
 مهاباد بازداشت شد.

دادگاه انقلاب مهاباد او را به ۳ سال زندان محکوم کرد.
اما این زندانی سیاسی در اوایل اردیبهشت ۱۳۸۷ پس از انتقال به بیمارستان ارومیه و ۲۰ روز کما، در ۲۷ اردیبهشت درگذشت.

کاوه عزیزپور در دومین سال از دوران محکومیت خود بر اثر آنچه که نزدیکانش”سکته مغزی در اثر شکنجه” اعلام کردند، در بیمارستان ارومیه بستری و دو بار تحت عمل جراحی قرار گرفته بود.

گزارش هایی نیز علت بستری شدن او بر اثر”تومور مغزی” در بیمارستان و جراحی مغز حکایت کرده اند. در همان زمان اسعد عزیزپور برادر کاوه عزیز پور اعلام کرد که کاوه در بیمارستان برای سومین بار بود که به حالت کما رفته بود.
او تاکید کرد که”هنگامی که برای بار دوم به کما رفت، تحت عمل جراحی مغز قرار گرفت، اما پس از ۴۸ ساعت از انجام این عمل نیروهای اطلاعات بدون اینکه به توصیه های پزشک وی گوش کنند، این زندانی سیاسی را به بازداشتگاه اطلاعات منتقل کردند.

اسعد عزیز پور گفته بود که ”پزشک اخطار داده بود که کاوه باید برای مدت دو ماه در استراحت مطلق به سر ببرد. در غیر این صورت خطر جدی او را تهدید می کند”.

مقام های قضایی هرگز توضیح رسمی درباره علت مرگ این زندانی سیاسی ارائه نکردند.

یادش گرامی و نامش جاوید

و از یادم نخواهم برد


و از یادم نخواهم برد

چه گلهایی که در بستان ، ز تاریکی و غم  پژمرد
نمیبخشم  ،  نمیبخشم ،  و  از  یادم   نخواهم   برد

همیشه  یاد دارم  من ،  ز  جان هایی  که   میآزرد
شکنجه ، چوب دارش را ، ز یاد خود نخواهم  برد

روان مردمان  بشکست ،  و جان  کودکان  افسرد
جنایت  یا  تجاوز  را ،  ز  یاد  خود  نخواهم  برد

و  ای  بس  جان  پاکانی ، که  در قلب سیاهی مرد
و من تا یک نفس  دارم ، ز یاد  خود  نخواهم  برد

اگر ترکیم و یا از فارس، بلوچیم  یا  لریم  یا  کرد
همه  یکسان  و همدردیم ، و  از یادم  نخواهم  برد

گریزان کی  توانیم  ما ، ز رویارویی  و  برخورد
و آن  دم دشمن خود   را ، ز یاد  خود نخواهم  برد

بسی در خون و بس دربند، و ای بس خونمان را خورد
نمیبخشم  ،  نمیبخشم ،  و  از  یادم   نخواهم   برد

ا.ه.ل. ایرانی (اهلی) دیماه ۱۳۸۹
17 January 2011
چه گلهایی که در بستان ، ز تاریکی و غم پژمرد
نمیبخشم ، نمیبخشم ، و از یادم نخواهم برد

همیشه یاد دارم من ، ز جان هایی که میآزرد
شکنجه ، چوب دارش را ، ز یاد خود نخواهم برد

روان مردمان بشکست ، و جان کودکان افسرد
جنایت یا تجاوز را ، ز یاد خود نخواهم برد

و ای بس جان پاکانی ، که در قلب سیاهی مرد
و من تا یک نفس دارم ، ز یاد خود نخواهم برد

اگر ترکیم و یا از فارس، بلوچیم یا لریم یا کرد
همه یکسان و همدردیم ، و از یادم نخواهم برد

گریزان کی توانیم ما ، ز رویارویی و برخورد
و آن دم دشمن خود را ، ز یاد خود نخواهم برد

بسی در خون و بس دربند، و ای بس خونمان را خورد
نمیبخشم ، نمیبخشم ، و از یادم نخواهم برد

ا.ه.ل. ایرانی (اهلی) دیماه ۱۳۸۹
17 January 2011

با انتقاد شدید اللحن از وضعیت اقتصادی کشور اعتراض یک نماینده مجلس به ناپدید شدن ''صدها میلیارد دلار'' از درآمدهای نفتی ایران


با انتقاد شدید اللحن از وضعیت اقتصادی کشور
اعتراض یک نماینده مجلس به ناپدید شدن ''صدها میلیارد دلار'' از درآمدهای نفتی ایران

غلامرضا تاجگردون نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ایران در نطق میان‌ دستور خود در جلسه علنی روز یکشنبه ۹-۱۲-۲۰۱۲ مجلس، نسبت به ناپدید شدن ''صدها میلیارد دلار'' درآمدهای نفتی این کشور اعتراض کرد.

 به گزارش خبرگزاری ''ایلنا'' تاجگردون گفته است: ''آوازه بی‌ تدبیری ما زبانزد عام و خاص شده و اقتصاد تحریمی را مطابق میل دشمنانمان اداره می‌ کنیم و منابعمان را سهل و آسان می‌ سوزانیم.''

 او همچنین یادآور شد: ''می‌دانیم شرایط اقتصادی کشور خاص است اما در این شرایط امر مطلوب آرامش و نظم در امور است.''

 نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: ''کسی پاسخگوی این همه تاراج ارز و ذخایر کشور نیست و نمی‌ دانیم چرا وکیل مردم از داشتن اطلاعات نامحرم اما رانت ‌خواران محرم و صاحب ملک ایران زمین هستند.''

 وی افزود: 'معلوم نیست صدها میلیارد دلار منافع نفتی کجاست و چرا با ارزش‌ ترین عایدات ما از منابع غنی پسرفت در اقتصاد است. تولید کمرنگ و بی‌ رمق، فعالان اقتصادی در بخش‌های مختلف سردرگم، مردم نگران افزایش قیمت‌ها و آینده، نمودار تورم فزاینده‌تر و دلار‌های نفتی به واسطه بی‌ لیاقتی برخی سوخته‌ تر و ریال ما روز به روز بی‌ارزش‌تر و بی‌حال‌ تر، صف بیکاران طویل‌ تر و دولتی‌ ها و مجلسی‌ها به فکر آینده سیاسی هستند.''

 تاجگردون خاطرنشان کرد: ''دعوای این مجلس با دولت، به مثابه دعوای مجلس قاجاری با دولت رضاخان قلدر است كه راه به جایی نمی‌ برد و نانی برای ملت نمی‌ شود.''
غلامرضا تاجگردون نایب رئیس کمیسیون
 اقتصادی مجلس شورای اسلامی ایران در نطق میان‌ دستور خود در جلسه علنی روز یکشنبه ۹-۱۲-۲۰۱۲ مجلس، نسبت به ناپدید شدن ''صدها میلیارد دلار'' درآمدهای نفتی این کشور اعتراض کرد.

به گزارش خبرگزاری ''ایلنا'' تاجگردون گفته است: ''آوازه بی‌ تدبیری ما زبانزد عام و خاص شده و اقتصاد تحریمی را مطابق میل دشمنانمان اداره می‌ کنیم و منابعمان را سهل و آسان می‌ سوزانیم.''

او همچنین یادآور شد: ''می‌دانیم شرایط اقتصادی کشور خاص است اما در این شرایط امر مطلوب آرامش و نظم در امور است.''

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: ''کسی پاسخگوی این همه تاراج ارز و ذخایر کشور نیست و نمی‌ دانیم چرا وکیل مردم از داشتن اطلاعات نامحرم اما رانت ‌خواران محرم و صاحب ملک ایران زمین هستند.''

وی افزود: 'معلوم نیست صدها میلیارد دلار منافع نفتی کجاست و چرا با ارزش‌ ترین عایدات ما از منابع غنی پسرفت در اقتصاد است. تولید کمرنگ و بی‌ رمق، فعالان اقتصادی در بخش‌های مختلف سردرگم، مردم نگران افزایش قیمت‌ها و آینده، نمودار تورم فزاینده‌تر و دلار‌های نفتی به واسطه بی‌ لیاقتی برخی سوخته‌ تر و ریال ما روز به روز بی‌ارزش‌تر و بی‌حال‌ تر، صف بیکاران طویل‌ تر و دولتی‌ ها و مجلسی‌ها به فکر آینده سیاسی هستند.''

تاجگردون خاطرنشان کرد: ''دعوای این مجلس با دولت، به مثابه دعوای مجلس قاجاری با دولت رضاخان قلدر است كه راه به جایی نمی‌ برد و نانی برای ملت نمی‌ شود.''

۱۳۹۱ آذر ۱۹, یکشنبه

شاه و فرح در لباس پيشاهنگى (دهـــــــه 1340 خــــــــورشیدی)



شاه و فرح در لباس پيشاهنگى
(دهـــــــه 1340 خــــــــورشیدی)

کشف حجاب در ایران، به بخشی از تاریخ ایران در دوران رضاشاه پهلوی گفته می‌شود که بنابر آن، زنان و دختران ایرانی از استفاده از چادر، روبنده و روسری منع شدند.


کشف حجاب در ایران، به بخشی از تاریخ ایران در دوران رضاشاه پهلوی گفته می‌شود که بنابر آن، زنان و دختران ایرانی از استفاده از چادر، روبنده و روسری منع شدند. نخستین نشانه‌های کشف حجاب را می‌توان در دربار ناصرالدین شاه قاجار و در محافل روشنفکری یافت، ولی رسمیت پیدا کردن آن به دوره حکومت رضا شاه باز می‌گردد.

در دوران قاجار، مسافرت‌های شاه به اروپا و مشاهداتش از وضعیت پوشش زنان اروپایی در دربار تأثیر به سزایی داشت. به تدریج موضوع «کشف حجاب» در قالب تجدد خواهی به محافل روشنفکری و اشعار شعرا نفوذ کرد و درمطبوعات منعکس شد.

اولین زنی که در ایران کشف حجاب کرد:
تا زمان کشف حجاب و شروع تغییرات پر دامنه مدرنیسم رضاشاهی ، نمونه‌ای یافت نمی‌شود که زنان ایرانی و حتی بانوان درباری ، سر برهنه و بی حجاب در ملأ عام ظاهر شوند مگر یک زن !

در دوره ناصرالدین شاه، اولین زنی که به صورت عمومی و علنی کشف حجاب کرد زنی است با نام زرّین تاج که توسط سران بابیت ملقب به طاهره و قره العین و تنها زنی است که از “حروف حی” محسوب می‌شود.( لقبی که به بر اساس حروف ابجد به 18 نفر از اولین کسانی که علی محمد باب ایمان آوردند، اطلاق می‌شود.)

قره العین زنی بود که او را تا قبل از گرایش به سید علی محمد باب، به عالمه و فاضله و شاعره بودن می‌ستودند. اودر خانواده‌ای روحانی به دنیا آمد و دختر ملا محمّد صالح مجتهد قزوینی است، در شهر قزوین در سنه 1320 ه-. ق متولد شد.گروه تاریخ نکته نیوز.

رضا شاه قانون کشف حجاب را یکباره صادر نکرد.
نخستین شایعات پیرامون قانون جدید، هنگامی پخش شد که رضاشاه تحت تاثیر اصلاحات دموکراتیک در افغانستان قرار گرفته بود و امان‌الله خان و ملکه ثریا، شاه و ملکه افغانستان در سال ۱۳۰۸ به ایران آمدند. ملکه افغانستان بی‌حجاب بود و جنجالی در میان روحانیون ایران برانگیخت. آنان از رضاشاه خواستند ملکه افغانستان را در ایران مجبور به داشتن حجاب کند اما رضاشاه که شیفته این چنین پوشش گشته بود نپذیرفت. در همین زمان شایعاتی درباره تصویب قانون منع حجاب پخش شد.

رضا شاه پس از تنها سفر خارجی‌اش به ترکیه در ۱۲ خرداد ۱۳۱۳، تحت تأثیر اقدامات غرب‌گرایانه آتاتورک قرار گرفت. در این دوره نیز شایعاتی درباره ممنوعیت حجاب در مدرسه‌های دخترانه پخش شد، ولی قانونی در این راستا تصویب نشد.

رضا شاه ترجیح می‌داد که مردم لباس متحدالشکل بپوشند، مردان کلاه پهلوی به سر گذارند و نسبت به تقیدات دینی در زمینه حجاب سستی نشان دهند. رضا شاه که شدیداً تحت تأثیر بی‌حجابی زنان ترکیه قرار گرفته بود، این مسئله را پس از یک سال از گذشت سفر به ترکیه در آذر ۱۳۱۴ به محمود جم «رئیس‌الوزرا» چنین بازگو کرد:

نزدیک دو سال است که این موضوع سخت فکر مرا به خود مشغول داشته‌است، خصوصاً از وقتی که به ترکیه رفتم و زن‌های آنها را دیدم که «پیچه» و «حجاب» را دور انداخته و دوش به دوش مردهایشان در کارهای مملکت به آنها کمک می‌کنند، دیگر از هر چه زن چادری است بدم آمده‌است. اصلاً چادر و چاقچور دشمن ترقی و پیشرفت مردم است. درست حکم یک دمل را پیدا کرده که باید با احتیاط به آن نیشتر زد و از بینش برد.

جشن کشف حجاب در قم:
از این رو بخشنامهٔ کشف حجاب جهت تصویب رضاشاه در تاریخ ۲۷ آذر ۱۳۱۴ از طرف رئیس‌الوزرا به دربار فرستاده شد تا در آغاز دی‌ماه فرمان اجرای غیر رسمی قانون کشف حجاب به تمام ولایات ایران ارسال گردد. رضا شاه در ۱۷ دی سال ۱۳۱۴ طی جشن فارغ‌التحصیلی دختران بی‌حجاب در دانشسرای مقدماتی رسماً بر کشف حجاب تاکید کرد.

کشف حجاب در ترکیه اختیاری بود و علاوه بر آن آتاتورک فعالیت‌های برنامه‌ریزی شده و تبلیغات محتاطانه‌ای برای تشویق زنان به برداشتن حجاب اجرا می‌کرد. مثلا می‌گفت:

خودتان را به جهان نشان دهید و رودررو به جهان بنگرید.
اما رضاخان این کار را عملا با دیکتاتوری و زور انجام داد و به طور ناگهانی حق انتخاب را از زنان گرفت و هیچ روند جامعه‌پسندی برای این کار طی نشد. بخشی از زنان که مسن‌تر و مذهبی تر بودند و احساس برهنگی می‌کردند عملاً در خانه محبوس شدند.

در سال ۱۳۲۰ که رضاشاه ایران را ترک کرد اجرای قانون کشف حجاب سریعا فراموش شد. وزارت فرهنگ حکم داد از ورود زنان باحجاب به دانشگاه جلوگیری شود و معلمان زن مدرسه‌ها و استادان زن دانشگاه‌ها مجبور شدند بی حجاب به کلاس درس بروند. در تهران و سایر شهرها دختران دانش‌آموز و زنان به خاطر نداشتن حجاب مورد آزار و اذیت قرار گرفتند.
نخستی
ن نشانه‌های کشف حجاب را می‌توان در دربار ناصرالدین شاه قاجار و در محافل روشنفکری یافت، ولی رسمیت پیدا کردن آن به دوره حکومت رضا شاه باز می‌گردد.

در دوران قاجار، مسافرت‌های شاه به اروپا و مشاهداتش از وضعیت پوشش زنان اروپایی در دربار تأثیر به سزایی داشت. به تدریج موضوع «کشف حجاب» در قالب تجدد خواهی به محافل روشنفکری و اشعار شعرا نفوذ کرد و درمطبوعات منعکس شد.

اولین زنی که در ایران کشف حجاب کرد:
تا زمان کشف حجاب و شروع تغییرات پر دامنه مدرنیسم رضاشاهی ، نمونه‌ای یافت نمی‌شود که زنان ایرانی و حتی بانوان درباری ، سر برهنه و بی حجاب در ملأ عام ظاهر شوند مگر یک زن !

در دوره ناصرالدین شاه، اولین زنی که به صورت عمومی و علنی کشف حجاب کرد زنی است با نام زرّین تاج که توسط سران بابیت ملقب به طاهره و قره العین و تنها زنی است که از “حروف حی” محسوب می‌شود.( لقبی که به بر اساس حروف ابجد به 18 نفر از اولین کسانی که علی محمد باب ایمان آوردند، اطلاق می‌شود.)

قره العین زنی بود که او را تا قبل از گرایش به سید علی محمد باب، به عالمه و فاضله و شاعره بودن می‌ستودند. اودر خانواده‌ای روحانی به دنیا آمد و دختر ملا محمّد صالح مجتهد قزوینی است، در شهر قزوین در سنه 1320 ه-. ق متولد شد.گروه تاریخ نکته نیوز.

رضا شاه قانون کشف حجاب را یکباره صادر نکرد.
نخستین شایعات پیرامون قانون جدید، هنگامی پخش شد که رضاشاه تحت تاثیر اصلاحات دموکراتیک در افغانستان قرار گرفته بود و امان‌الله خان و ملکه ثریا، شاه و ملکه افغانستان در سال ۱۳۰۸ به ایران آمدند. ملکه افغانستان بی‌حجاب بود و جنجالی در میان روحانیون ایران برانگیخت. آنان از رضاشاه خواستند ملکه افغانستان را در ایران مجبور به داشتن حجاب کند اما رضاشاه که شیفته این چنین پوشش گشته بود نپذیرفت. در همین زمان شایعاتی درباره تصویب قانون منع حجاب پخش شد.

رضا شاه پس از تنها سفر خارجی‌اش به ترکیه در ۱۲ خرداد ۱۳۱۳، تحت تأثیر اقدامات غرب‌گرایانه آتاتورک قرار گرفت. در این دوره نیز شایعاتی درباره ممنوعیت حجاب در مدرسه‌های دخترانه پخش شد، ولی قانونی در این راستا تصویب نشد.

رضا شاه ترجیح می‌داد که مردم لباس متحدالشکل بپوشند، مردان کلاه پهلوی به سر گذارند و نسبت به تقیدات دینی در زمینه حجاب سستی نشان دهند. رضا شاه که شدیداً تحت تأثیر بی‌حجابی زنان ترکیه قرار گرفته بود، این مسئله را پس از یک سال از گذشت سفر به ترکیه در آذر ۱۳۱۴ به محمود جم «رئیس‌الوزرا» چنین بازگو کرد:

نزدیک دو سال است که این موضوع سخت فکر مرا به خود مشغول داشته‌است، خصوصاً از وقتی که به ترکیه رفتم و زن‌های آنها را دیدم که «پیچه» و «حجاب» را دور انداخته و دوش به دوش مردهایشان در کارهای مملکت به آنها کمک می‌کنند، دیگر از هر چه زن چادری است بدم آمده‌است. اصلاً چادر و چاقچور دشمن ترقی و پیشرفت مردم است. درست حکم یک دمل را پیدا کرده که باید با احتیاط به آن نیشتر زد و از بینش برد.

جشن کشف حجاب در قم:
از این رو بخشنامهٔ کشف حجاب جهت تصویب رضاشاه در تاریخ ۲۷ آذر ۱۳۱۴ از طرف رئیس‌الوزرا به دربار فرستاده شد تا در آغاز دی‌ماه فرمان اجرای غیر رسمی قانون کشف حجاب به تمام ولایات ایران ارسال گردد. رضا شاه در ۱۷ دی سال ۱۳۱۴ طی جشن فارغ‌التحصیلی دختران بی‌حجاب در دانشسرای مقدماتی رسماً بر کشف حجاب تاکید کرد.

کشف حجاب در ترکیه اختیاری بود و علاوه بر آن آتاتورک فعالیت‌های برنامه‌ریزی شده و تبلیغات محتاطانه‌ای برای تشویق زنان به برداشتن حجاب اجرا می‌کرد. مثلا می‌گفت:

خودتان را به جهان نشان دهید و رودررو به جهان بنگرید.
اما رضاخان این کار را عملا با دیکتاتوری و زور انجام داد و به طور ناگهانی حق انتخاب را از زنان گرفت و هیچ روند جامعه‌پسندی برای این کار طی نشد. بخشی از زنان که مسن‌تر و مذهبی تر بودند و احساس برهنگی می‌کردند عملاً در خانه محبوس شدند.

در سال ۱۳۲۰ که رضاشاه ایران را ترک کرد اجرای قانون کشف حجاب سریعا فراموش شد. وزارت فرهنگ حکم داد از ورود زنان باحجاب به دانشگاه جلوگیری شود و معلمان زن مدرسه‌ها و استادان زن دانشگاه‌ها مجبور شدند بی حجاب به کلاس درس بروند. در تهران و سایر شهرها دختران دانش‌آموز و زنان به خاطر نداشتن حجاب مورد آزار و اذیت قرار گرفتند.

این کلیسای 1000 ساله که تنها کلیسای کرمان بود و خانه ای در مجاورش ،سالها پیش مصادره شد


این کلیسای 1000 ساله که تنها کلیسای کرمان بود و خانه ای در مجاورش ،سالها پیش مصادره شد وبعدها بخشی از ان به عنوان منزل دادستان وقت مورد استفاده قرار گرفت و سالن آن نیز به عنوان مکانی جهت پرورش گاوها وگوسفندان آقای دادستان مورد استفاده قرار گرفت. درهمان ایام نشریه بیداری کرمان با چاپ عکسهایی از سالن کلیسا که مملو از حیوانات اهلی بود اطلاع رسانی دراین زمینه را اغاز نمود اما با تهدید برخی سکوت پیشه کرد .
در پی آن مسیحیان کرمان اکثرا به نشانه اعتراض کرمان را ترک گفتند و پیگیری های خبرنگاران باعث شد تا این مکان به ثبت ملی برسد .
تا اینکه...
بدلیل اینکه گفته میشود قراراست دراین مکان یک مجتمع بزرگ تجاری مربوط به یکی از ارگانها ساخته شود بدون اطلاع مسئولین میراث فرهنگی ومردم باحمله لودر با خاک یکسان شد و میراث هزارساله کرمان به تلی ازخاک بدل شد. این کلیسا درسال 1950 میلادی بازسازی شده بود.
 — ‏تخریب کلیسای هزارساله کرمان با لودر‏ (‏5‏)

با دیدن این عکس بغضم ترکید....:(


بدون شرح ...
با دیدن این عکس بغضم ترکید....:(
بدون شرح ...

چرا ما هیچ وقت از هیچ کشیش و خاخام و آخوند و ... نشنیدیم که در بهشت کتابخانه و فرهنگسرا وجود داره ....؟!!


چرا ما هیچ وقت از هیچ کشیش و خاخام و آخوند و ... نشنیدیم که در بهشت کتابخانه و فرهنگسرا وجود داره ....؟!!

برگرفته از صفحه خرمگس

برگرفته از صفحه خرمگس

۱۳۹۱ آذر ۱۸, شنبه

هم میهن همراه شو


هم میهن همگام شو بنام ایران و آزادی زندانیان سیاسی

شنبه 25 آذر برابر 15 دسامبر2012
یکشنبه 26 آذر برابر با 16 دسامبر


هم میهن همراه شو
هم میهن همگام شو بنام ایران و آزادی زندانیان سیاسی

شنبه 25 آذر برابر 15 دسامبر2012
یکشنبه 26 آذر برابر با 16 دسامبر

امروز دیگر دهه شصت نیست خود را به چوبه دار نزدیک تر کردی


امروز دیگر دهه شصت نیست خود را به چوبه دار نزدیک تر کردی

ای خامنه ای ای ضحاک کثیف یک نکته را فراموش کرده ای. امروز دهه شصت نیست که با یک مشت مردم ناآگاه و ساده لوح طرف باشی که به دنبال عکس خمینی در ماه می گشتند و شما آخوندها را مقدس می دانستند. امروز تنها رسانه خبری رادیوتلوزیون سراسر دروغ شما نیست. اینترنت و اخبار آن در همه خانه ها راه را بر اخبار دروغ شما سد کرده. امروز جان جوانان برای هموطنان ارزشمند است مانند دهه شصت نیست که صدها نفر را اعدام می کردید و آب از آب تکان نمی خورد. مردم بیدارند و جان به لب. به زودی پاسخ این جنایت خود را از مردم خشمگین می بینی. اعدام این دو نفر یعنی نزدیک کردن خود به طناب دار.به زودی اعدام خواهی شد. اگر چه اعتبارت قبلا مرده. در آن زمان که خمینی خونخوار جوانان این سرزمین را اعدام می کرند معلمان سر کلاس مشغول شستشوی مغزی دانش آموزان بودند و خمینی را به عنوان فردی مقدس به آنان قالب می کردند. امروز دانش آموزان همه می دانند خمینی ضحاک بود و تو هم پیرو او هستی
ای خامنه ای ای ضحاک کثیف یک نکته را فراموش کرده ای. امروز دهه شصت نیست که با یک مشت مردم ناآگاه و ساده
 لوح طرف باشی که به دنبال عکس خمینی در ماه می گشتند و شما آخوندها را مقدس می دانستند. امروز تنها رسانه خبری رادیوتلوزیون سراسر دروغ شما نیست. اینترنت و اخبار آن در همه خانه ها راه را بر اخبار دروغ شما سد کرده. امروز جان جوانان برای هموطنان ارزشمند است مانند دهه شصت نیست که صدها نفر را اعدام می کردید و آب از آب تکان نمی خورد. مردم بیدارند و جان به لب. به زودی پاسخ این جنایت خود را از مردم خشمگین می بینی. اعدام این دو نفر یعنی نزدیک کردن خود به طناب دار.به زودی اعدام خواهی شد. اگر چه اعتبارت قبلا مرده. در آن زمان که خمینی خونخوار جوانان این سرزمین را اعدام می کرند معلمان سر کلاس مشغول شستشوی مغزی دانش آموزان بودند و خمینی را به عنوان فردی مقدس به آنان قالب می کردند. امروز دانش آموزان همه می دانند خمینی ضحاک بود و تو هم پیرو او هستی

ما خواهان آزادی زندانیان سیاسی در ایران هستیم هم میهنان عزیز و دوستان ایران،


ما خواهان آزادی زندانیان سیاسی در ایران هستیم
هم میهنان عزیز و دوستان ایران،

هم میهنان آزادیخواه من باردیگر با همبستگی پشتیبانی خود را از کسانی که تحت ستم رژیم جمهوری اسلامی هستند به جهانیان نشان خواهند داد. روزشنبه ۲۵  و یکشنبه ۲۶ آذر ماه  ۱۳۹۱ هم میهنانمان با دردست داشتن شمع در شهرهای محل سکونتشان برای اعلام پشتیبانی از زندانیان سیاسی در ایران به خیابان ها خواهند آمد. دراز مدتی است که ایرانیان در سکوت در زندان های ایران با مخفی کاری های شنیع این رژیم تحت ستم بوده اند. هیچ یک از ما آزاد نیست تا زمانی که هم میهنانمان تحت چنین شرایط زجرآوری به سر می برند و ما می بایست این زجرمستمر را به جهانیان یادآور شویم.

من همواره پشتیبان جنبش های صلح جویانه مانند جنبش شمع های روشن هستم، من تمامی دوستان ایران آزاد را تشویق می کنم که با دردست داشتن شمع در شهرهای محل سکونتشان به هم میهنانم بپیوندند. ما را در رساتر کردن پیاممان به رژیم روحانیون یاری کنید: ما خواهان آزادی زندانیان سیاسی در ایران هستیم.

بیایید در این مراسم به تمامی باورهای سیاسی و دینی احترام بگذاریم و خوش آمد بگوییم به تمامی شهروندان آزادی خواهی که در کنار ما خواهند ایستاد.
 
از پشتیبانی شما سپاسگزارم
 
خداوند نگهدار ایران باد
http://www.rezapahlavi.org/details_article.php?persian&article=620

WW Candlelight Vigil in Support of Iranian Political Prisoners

My Dear Compatriots and Friends of Iran,
 
Our freedom-loving compatriots across the globe will once again stand united to show support for those suffering under the Islamic Republic regime. On Saturday, December 15th and Sunday, December 16th 2012 our compatriots will be holding candlelight vigils in their respective cities to show support for all political prisoners in Iran. For too long people have suffered in silence in Iran's prisons, hidden away by the current regime in abhorrent, unjust circumstances. None of us is truly free as long as any of our compatriots suffer under such conditions and we must remind the world of the ongoing suffering in Iran.
 
I highly support peaceful movements such as these candlelight vigils, and I encourage all friends of a free Iran to join my compatriots at these events or to hold a candlelight vigil in their own cities.  Help us sustain our message to the Clerical Regime: We Demand the Freedom of the Iranian Political Prisoners.
 
I ask that we respect all political and religious views at these events and welcome all freedom-loving citizens who would like to stand united with us.
 
Thank you all for your support.
 
God Bless Iran,
 
Reza Pahlavi
http://www.rezapahlavi.org/details_article.php?english&article=620
هم میهنان آزادیخواه من باردیگر با همبستگی پشتیبانی خود را از کسانی که تحت ستم رژیم
 جمهوری اسلامی هستند به جهانیان نشان خواهند داد. روزشنبه ۲۵ و یکشنبه ۲۶ آذر ماه ۱۳۹۱ هم میهنانمان با دردست داشتن شمع در شهرهای محل سکونتشان برای اعلام پشتیبانی از زندانیان سیاسی در ایران به خیابان ها خواهند آمد. دراز مدتی است که ایرانیان در سکوت در زندان های ایران با مخفی کاری های شنیع این رژیم تحت ستم بوده اند. هیچ یک از ما آزاد نیست تا زمانی که هم میهنانمان تحت چنین شرایط زجرآوری به سر می برند و ما می بایست این زجرمستمر را به جهانیان یادآور شویم.

من همواره پشتیبان جنبش های صلح جویانه مانند جنبش شمع های روشن هستم، من تمامی دوستان ایران آزاد را تشویق می کنم که با دردست داشتن شمع در شهرهای محل سکونتشان به هم میهنانم بپیوندند. ما را در رساتر کردن پیاممان به رژیم روحانیون یاری کنید: ما خواهان آزادی زندانیان سیاسی در ایران هستیم.

بیایید در این مراسم به تمامی باورهای سیاسی و دینی احترام بگذاریم و خوش آمد بگوییم به تمامی شهروندان آزادی خواهی که در کنار ما خواهند ایستاد.

از پشتیبانی شما سپاسگزارم

خداوند نگهدار ایران باد
http://www.rezapahlavi.org/details_article.php?persian&article=620

WW Candlelight Vigil in Support of Iranian Political Prisoners

My Dear Compatriots and Friends of Iran,

Our freedom-loving compatriots across the globe will once again stand united to show support for those suffering under the Islamic Republic regime. On Saturday, December 15th and Sunday, December 16th 2012 our compatriots will be holding candlelight vigils in their respective cities to show support for all political prisoners in Iran. For too long people have suffered in silence in Iran's prisons, hidden away by the current regime in abhorrent, unjust circumstances. None of us is truly free as long as any of our compatriots suffer under such conditions and we must remind the world of the ongoing suffering in Iran.

I highly support peaceful movements such as these candlelight vigils, and I encourage all friends of a free Iran to join my compatriots at these events or to hold a candlelight vigil in their own cities. Help us sustain our message to the Clerical Regime: We Demand the Freedom of the Iranian Political Prisoners.

I ask that we respect all political and religious views at these events and welcome all freedom-loving citizens who would like to stand united with us.

Thank you all for your support.

God Bless Iran,

Reza Pahlavi
http://www.rezapahlavi.org/details_article.php?english&article=620

ای بابا ما رو باش که فکر میکردیم این بانو غفارپور آدم حسابیه ولی‌ متأسفانه اینم شارلاتان از کار در اومد!!!


طرف میاد تز‌ میده آره شاهزاده گفتند امروز فقط اتحاد 
اتحاد کار شما خلاف گفته‌های ایشان است با با جون با کی‌ اتحاد این زنیکه این قدر پست که زنگ زده به نوریزاده خائن بد در مورد بچه‌های ما و سازمان رستاخیز نوین یک مشت اراجیف و دروغ گفته که فقط ما رو خراب کنه و اینقدر احمقه که نمی‌فهمه با این کار فقط خودشو خراب می‌کنه در تمام سوئد میدونن که در هر تظاهرات بچه‌های ما حداقل ۷۰ تن‌ در صحنه‌ فزیکی حضور پیدا می‌کنن ولی‌ دیشب چیزی که من فهمیدم از صحبتای فیروزه این بود که ایشون با درویش پور سرش تو یه آخ... است پس دیگه در موردش جای حرفی‌ نمیمونه!!!
جاوید شاه پایند ایران


ای بابا ما رو باش که فکر میکردیم این بانو غفارپور آدم حسابیه ولی‌ متأسفانه اینم شارلاتان از کار در اومد!!! 
طرف میاد تز‌ میده آره شاهزاده گفتند امروز فقط اتحاد اتحاد کار شما خلاف گفته‌های ایشان است با با جون با کی‌ اتحاد  این زنیکه این قدر پست که زنگ زده به نوریزاده خائن بد در مورد بچه‌های ما و سازمان رستاخیز نوین یک مشت اراجیف و دروغ گفته که فقط ما رو خراب کنه و اینقدر احمقه که نمی‌فهمه با این کار فقط خودشو خراب می‌کنه در تمام سوئد میدونن که در هر تظاهرات بچه‌های ما حداقل ۷۰ تن‌ در صحنه‌ فزیکی حضور پیدا می‌کنن ولی‌ دیشب چیزی که من فهمیدم از صحبتای فیروزه این بود که ایشون با درویش پور سرش تو یه آخ... است پس دیگه در موردش جای حرفی‌ نمیمونه!!!
 جاوید شاه پایند ایران