۱۳۹۲ فروردین ۶, سه‌شنبه

کرسی سوریه در اتحادیه عرب به مخالفان اسد واگذار شد


چکیده :با تصمیم وزرای امور خارجه کشورهای عربی در نشست افتتاحیه اجلاس دوحه، کرسی سوریه در اتحادیه عرب به رهبران مخالفان دولت این کشور واگذار شد....

 کلمه – گروه خبر: با تصمیم وزرای امور خارجه کشورهای عربی در نشست افتتاحیه اجلاس دوحه، کرسی سوریه در اتحادیه عرب به رهبران مخالفان دولت این کشور واگذار شد.
در آغاز این نشست، شیخ حمد بن خلیفه آل ثانی، امیر قطر و رئیس اجلاس، از احمد معاذ الخطیب، رئیس ائتلاف ملی، و غسان هیتو، رئیس دولت انتقالی سوریه و هیات همراه آنان دعوت کرد تا در محل “کرسی جمهوری عربی سوریه” حضور یابند.
پس از آنکه هیات اعزامی ائتلاف ملی در این محل قرار گرفت، امیر قطر از رهبران حاضر در اجلاس خواست از آنان رسما دعوت کنند نمایندگی مردم سوریه را در اجلاس برعهده بگیرند.
حدود دو هفته پیش، جلسه وزیران خارجه کشورهای عضو اتحادیه عرب هم کرسی سوریه در آن جلسه را به نمایندگان اعزامی مخالفان حکومت سوریه واگذار کرد و گفت که تا زمان برگزاری انتخابات آزاد و تشکیل دولت ملی در سوریه، ائتلاف مخالفان را نماینده مشروع و قانونی مردم آن کشور می داند.
 در عین حال امروز «هوشیار زیباری»، وزیر امور خارجه عراق واگذاری کرسی سوریه به مخالفان اسد در اتحادیه عرب را نقض قانون اتحادیه دانست.
به گزارش خبرگزاری فارس, زیباری خاطر نشان کرد که اسم اتحادیه «اتحادیه کشورهای عربی» است و کسانی که به عنوان نماینده مردم  این کشورها در اتحادیه باید حضور داشته باشند حکومت ها هستند.
وزیر امور خارجه عراق افزود: ما مخالفتی با معارضان نداریم ولی واگذاری کرسی سوریه به آنها موجب خواهد شد که هر گروه معارضی با ادعای نمایندگی مردم خود بیاید و خواستار کرسی کشور خود شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر