۱۳۹۱ مهر ۲, یکشنبه

فاطمه هاشمی رفسنجانی: پدر گفته بود اگر مجیزگو نشوم برای شما پرونده‌سازی می کنند






کلمه-زهرا صدر:
مهدی هاشمی رفسنجانی پس از ورود به تهران و بازجویی در فرودگاه امام خمینی با اسکورت ماموران به منزل پدری خود منتقل شد.
فاطمه هاشمی دختر آیت الله هاشمی رفسنجانی می گوید: دزدان و جاسوسان در کشور رها می گردند و مشکلی نیست و مشکل اینها شده آقای هاشمی و خانواده شان چون با مردم همراه شدند.
فاطمه هاشمی در گفت و گو با خبرنگار کلمه تاکید کرد: پدر من فردای انتخابات با همه ی ما اتمام حجت کردند و گفتند من می توانم مجیزگوی این ها شوم و شما بهترین زندگی را داشته باشید ولی اگر بخواهم راه درست را بروم و آنچه را انجام دهم که خدا می پسندد و حق است، فشارها روی شما زیاد می شود و بازداشت می شوید. به شما تهمت می زنند و برایتان پرونده سازی می کنند. آیا این ها را تحمل می کنید؟ ما هم تاکید کردیم که ما همه را تحمل می کنیم شما راه درست را بروید. ما در کنارتان هستیم و صبر می کنیم.
مهدی هاشمی شامگاه یکشنبه از امارات وارد فرودگاه امام خمینی تهران شد و پس از تفهیم اتهام توسط مقامات دادستانی قرار شد که دوشنبه به دادسرا مراجعه کند.
بر اساس این گزارش بعد از ورود مهدی هاشمی به فرودگاه و طی مراحل تشریفات ورود به کشور، نماینده دادستانی برای تفهیم اتهامات به وی در فرودگاه حاضر شد و آنطور که محمود علیزاده طباطبائی، وکیل مهدی هاشمی اعلام کرد موکلش پس از دریافت احضاریه، فردا برای دفاع از اتهامات در دادسرا حاضر خواهد شد و پس از آن قاضی پرونده تصمیم گیری خواهد کرد.
فاطمه هاشمی در گفتگو با کلمه تشریح کرد: وقتی من و مهدی و یاسر از هواپیما پیاده شدیم تعداد زیادی مامور جلوی هواپیما منتظر ما بودند. در ابتدا ما را بردند وی آی پی و گفتند پاس هایتان را بدهید تا ما مهر بزنیم و بعد از ۵ دقیقه آمدند و گفتند بیایید دم گیت. وقتی رفتیم آنجا بچه های اطلاعات آمدند و هر سه مان را بردند برای بازجویی و سوال و جواب که چه سفرهایی رفتید و با چه کسانی بودید و برای چه کاری رفتید و مرتب می پرسیدند که کجاها رفتید و هر جا که رفتید را بنویسید. می پرسیدند چه هتل هایی رفتید و چه رستوران هایی غذا خوردید.
دختر آیت الله هاشمی رفسنجانی در ادامه می افزاید: بعد از بازجویی ها من بلند شدم بروم که یک مرد آمد و با رفتاری که واقعا رعب آور بود گفت کجا؟ نمی گذارم بروی. بعد هم گفتند که مهدی مشغول صحبت کردن با قاضی است شما همینجا بنشینید. ۵ دقیقه ای آنجا نشستیم که آمدند و گفتند مهدی را بردند و شما هم می توانید بروید.
به گفته ی فاطمه هاشمی ماموران در جواب سوال های یاسر هاشمی و وی که از وضعیت برادر خود می پرسیدند جوابی ندادند و فقط می گفتند بروید. و نگفتند که مهدی کجاست. یکی از آن ها گفت بردند اما نمیدانیم کجا، یکی گفت بردند خانه و یکی هم گفت که هنوز در فرودگاه است. اما بعد از ساعتی او را به منزل پدریم منتقل کردند و گفتند که ساعت ۸ صبح باید به دادسرا مراجعه کند.
فاطمه هاشمی با بیان اینکه برخوردهایشان غیر از چند نفر که خشن و بی ادب بودند محترمانه و خوب بود تصریح می کند: بازجویی هایمان کتبی بود، البته یاسر کمی مقاومت کرد و کتبی ننوشت اما من و مهدی نوشتیم. سوال های عجیب و غریبی می پرسیدند مثلا می گفتند پول غذایتان را از کجا می آورید. من نمی دانم آقای احمدی نژاد و بقیه ی مسئولین کشور از کجا می آورند و می خورند.
وی همچنین گفت: تمام دزدان و جاسوسان را در کشور ول و رها کرده اند و مشکل این ها شده فقط آقای هاشمی و خانواده شان. که آن هم می دانید چرا؟ چون با مردم همراه شدند و حاضر نشدند که از ظلم تبعیت کنند.
فاطمه هاشمی در ادامه افزود: پدر من فردای انتخابات و پس از آن اتفاقاتی که افتاد و بازداشت ها شروع شد با همه ی ما اتمام حجت کردند و گفتند من می توانم مجیزگوی این ها شوم و شما بهترین زندگی را داشته باشید ولی اگر بخواهم راه درست را بروم و آنچه را انجام دهم که خدا می پسندد و حق است، فشارها روی شما زیاد می شود و بازداشت می شوید. به شما تهمت می زنند و برایتان پرونده سازی می کنند. آیا این ها را تحمل می کنید؟ ما هم تاکید کردیم که ما همه را تحمل می کنیم شما راه درست را بروید. ما در کنارتان هستیم و صبر می کنیم و الان هم داریم نتیجه ی آن را می بینیم.
وی با اشاره به تبلیغاتی که در این سه سال علیه مهدی هاشمی وجود داشت گفت: افرادی بودند که از وقتی فهمیدند مهدی تصمیم دارد به کشور برگردد خیلی تلاش کردند که مهدی بر نگردد این جو سازی هایی که علیه مهدی کردند را ما نمیفهمیم پس چه بود. سه سال است که مرتب می گویند مهدی بیاید و پاسخگو باشد. خب مهدی هم درس و کارش تمام شد و دارد به کشور بر می گردد و مشکلی هم ندارد که پاسخگوی سوالات باشد. هیاهوی این ها برای این بود که مهدی را بترسانند که بر نگردد. فائزه را به زندان فرستادند که مهدی را بترسانند که برنگردد. حتی در دبی چند نفر ناشناس با من تماس گرفتند و می گفتند که از طرف اطلاعات هستند و اصرار می کردند که الان صلاح نیست که برگردد.
فاطمه هاشمی با بیان اینکه آقای لاریجانی و اژه ای و آقایان اطلاعات دوست ندارند که مهدی این روزها برگردد و مدعی هستند که به نفع خودش هم نیست که برگردد خاطرنشان کرد: من گفتم که مهدی خودش می داند که چه کرده است. او به خودش اطمینان دارد و پاسخگو هم خواهد بود. البته من نمی دانم چه کسانی بودند چون ناشناس بودند اما به شدت پیگیر بودند که این سفر انجام نشود.
پیش از این گزارش شده بود که دبیر تشکیلات اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان اعلام کرده که دانشجویان معترض در مقابل منزل مهدی هاشمی تجمع کرده اند تا مانع از ورود او به خانه شوند.
اما بعدا اعلام شد که این تجمع برگزار نمی شود، چون برای آن مجوز صادر نشده است.
دانشجویان بسیجی هم چنین روز گشته با توجه به اخبار ضد و نقیضی که در مورد ورود مهدی هاشمی در شامگاه شنبه به تهران در رسانه ها منتشر شده بود در فرودگاه امام خمینی(ره) تحصن کرده و خواستار بازداشت فوری وی شده بودند.
محمد پهلوان دبیر سیاسی جامعه اسلامی دانشجویان نیز با بیان اینکه مهدی هاشمی پس از ورود به کشور باید دستگیر شود مدعی شد: دانشجویان و اعضای جامعه اسلامی دانشجویان از مسئولین قوه قضائیه می خواهند که در زمان ورود مهدی هاشمی به کشور وی را دستگیر کنند.
مهدی هاشمی در حالی به ایران باز گشت که شامگاه شنبه خواهرش، فائزه هاشمی برای اجرای حکم شش ماه زندانش بازداشت و به بند امنیتی زندان زنان اوین منتقل شد.
به گزارش کلمه شنبه شب فائزه هاشمی در حالی با چادر خانگی به اوین اعزام شد که سعید تاجیک که به دختر هاشمی رفسنجانی هتاکی کرده بود، آزاد است و تهدید کرده است اگر او را بازداشت کنند، به کمک بچه های حزب اللهی برخورد قهر آمیز می کنند.
همزمان با این رویداد یکی از بستگان خانواده هاشمی به روز گفته است مهدی هاشمی در اولین واکنش نسبت به دستگیری فایزه هاشمی گفته است که عزم وی برای بازگشت محکم تر شده و راهی تهران می شود.
وکیل فرزندان هاشمی رفسنجانی درباره آخرین وضعیت بازگشت مهدی هاشمی نیز گفته بود: مهدی هاشمی از مدت ها قبل قصد بازگشت به تهران را داشته است اما به دلیل برخی مشکلات بازگشت او به تعویق افتاده بود

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر