۱۳۹۱ مهر ۵, چهارشنبه

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستار توقیف روزنامه «شرق» شد



به دنبال انتشار کاریکاتوری در صفحه آخر روزنامه «شرق» به نام «چشم بندان»، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی می گوید که این کاریکاتور به «رزمندگان اسلام» توهین کرده است و هیات نظارت باید روزنامه شرق را توقیف کند.

کاریکاتور «چشم بندان» که در شماره روز سه شنبه، چهارم مهر، روزنامه شرق منتشر شده است، افرادی را نشان می دهد که در حال بستن چشم های یکدیگر هستند.

خبرگزاری فارس در گزارشی نوشته است که ۱۲۰ نماینده مجلس این کاریکاتور را «موهن نسبت به رزمندگان اسلام» خوانده و بیانیه‌ای در اعتراض به آن امضا کرده‌اند.

به گفته این معترضان، انتشار طرح مذکور با «هفته دفاع مقدس» مصادف است و اشاره آن به بستن سربندهای «یا زهرا» و غیره در زمان جنگ ایران و عراق توسط نیروهای ایرانی است و این کاریکاتور قصد دارد این نکته را القا کند که این سربازان «کورکورانه» به جبهه‌ها رفته‌اند.

این در حالی است که این کاریکاتور، افرادی را بدون شاخصه‌های مشخص در حین بستن چشم‌های یکدیگر نشان می‌دهد و هادی حیدری، طراح این کاریکاتور به خبرگزاری ایلنا گفته‌است که «منظور من از کشیدن این کاریکاتور به هیچ وجه پیامی نبوده که نمایندگان مجلس برداشت کرده‌اند.»

مهدی رحمانیان، مدیرمسئول روزنامه شرق، نیز گفته که «این طرح، جغرافیای خاصی ندارد و جهل جهانی را نشان می‌دهد.»

با وجود این توضیحات، محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز چهارشنبه گفت که «انتشار گسترده این کاریکاتور در رسانه‌های بیگانه نشان از یک هماهنگی در این مسئله داشت و ما متأسفیم که این کار توسط یک نشریه داخلی انجام شده‌است.»

محمد حسینی در ادامه گفت: «بلافاصله پس از مشخص شدن این موضوع ما اخطار کتبی به این روزنامه دادیم و قرار شد تا با تشکیل جلسه فوق‌العاده هیات نظارت بر مطبوعات این مسئله بررسی شود و نظر ما توقیف این نشریه‌است.»

وی افزود: «ما موضوع را به دادستانی اعلام کرده‌ایم و مدعی‌العموم نیز به طور مستقل می‌تواند وارد عمل شود.»

روزنامه شرق که گرایش اصلاح‌طلبی دارد پیش از این سه بار در دوران فعالیت خود توقیف شده‌ است.

«هرگز فکر نمی‌کردیم چنین برداشتی شود»

مدیر مسئول روزنامه شرق به خبرگزاری ایلنا گفته است: «اساساً از هر طرحی برداشت‌های مختلفی انجام می‌شود و هنگامی که طراح، این طرح را کشید در تمام دفتر روزنامه هیچ کس حتی به ذهنش هم نرسید که این طرح می‌تواند ارتباطی با دفاع مقدس داشته باشد.»

آقای رحمانیان افزود: «خود من ۱۸ ماه در جبهه بودم و پدر طراح کاریکاتور نیز جانباز جبهه‌های دفاع مقدس است و اگر می‌خواستیم با این طرح به کسی توهین کنیم در وهله اول به خودمان توهین کرده بودیم.»

رحمانیان برداشت‌های نمایندگان و دیگران از این کاریکاتور را «مغرضانه» خواند و در پایان گفت: «این کاریکاتور ربطی به جغرافیا و تاریخ ندارد و تنها عده‌ای از انسان‌ها را نشان می‌دهد که در چرخه‌ای بی‌انتها چشم‌های هم را به روی حقیقت می‌بندند و باز هم تاکید می‌کنم نه طراح و نه روزنامه هرگز فکر نمی‌کردند چنین برداشتی از این کاریکاتور انجام شود.»

واکنش کاریکاتوریست

هادی حیدری، طراح این کاریکاتور نویسنده کتاب «ادبیات کاریکاتور ایران در عصر اصلاحات» است و از سال ۸۴ سایت تخصصی کاریکاتور موسوم به «هادی تونز» را راه‌اندازی کرده‌است.


کاریکاتور «چشم‌بندان» در صفحه آخر روزنامه شرق. منتشرشده در ۴ مهر ۱۳۹۰.
​​​​وی عضو جبهه مشارکت ایران اسلامی و از کاریکاتوریست‌ها و روزنامه‌نگارانی است که سابقه همکاری با بسیاری از روزنامه‌های اصلاح‌طلب را در کارنامه خود دارد، و دو بار در زمان شکل‌گیری اعتراض‌ها به نتایج اعلام شده برای انتخابات خرداد ۸۸، بازداشت شده‌بود.

هادی حیدری روز چهارشنبه در گفت‌وگو با ایلنا گفت: «کسی که گذشته و خانواده من را می‌شناسد می تواند شهادت دهد که من از کشیدن این کاریکاتور چه هدفی داشتم و بر اساس چه معیارهای اخلاقی آن را طراحی کرده‌ام.»

وی افزود: «منظور من از کشیدن این کاریکاتور به هیچ وجه پیامی نبوده که نمایندگان مجلس برداشت کرده‌اند. من می‌خواستم جهل را از طریق کشیدن افرادی که در روز روشن چشم‌بند به صورت خود می‌گذارند نشان دهم.»

هادی حیدری ضمن اشاره به جزئیات این کاریکاتور تصریح کرد: «کاریکاتور من هیچکدام از شاخصه‌های رزمندگان دوران جنگ را ندارد. رزمنده یونیفرم و لباس خاصی دارد و باید در لوکیشن خاصی قرار بگیرد.»

وی در مورد انگیزه معترضان نیز گفت: «این افراد کسانی هستند که بدون انتشار تصویر، علیه آن فضاسازی می‌کنند و می‌خواهند احساسات مردم را نسبت به رزمندگانی که جایگاه شان بالای سر من است تحریک کنند و این کار جنبه غیر اخلاقی دارد.»


انتقاد احمدی‌نژاد از نظام جهانی در سازمان ملل


محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور ایران، روز چهارشنبه، پنجم مهرماه، هشتمین سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل را ایراد کرد اما این بار برخلاف سال‌های گذشته هیچ هیئتی هنگام سخنرانی وی صحن نشست را ترک نکردند گرچه نمایندگان کشورهای غربی کم‌شمار بودند و اسرائیل و آمریکا نیز از آغاز سخنرانی نماینده‌ای نداشتند.

محمود احمدی‌نژاد، امسال سخنرانی خود را با نام بردن از مشاهیر و  شعرا، دانشمندان و فیلسوفان ایرانی آغاز کرد و در مجمع سخنرانی ملایم‌تری نسبت به سال‌های گذشته داشت.

رئیس‌جمهور ایران، در آخرین سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان تقریباً نام هیچ کشوری را به طور مستقیم نبرد، گرچه به اسرائیل، آمریکا و کشورهای غربی اشاره غیرمستقیم داشت. وی در جایی از اسرائیل به عنوان «حکومت جعلی» و  در جای دیگر با عنوان «صهیونیست‌ها» یاد کرد.

ترجیع‌بند سخنان محمود احمدی‌نژاد امسال در نیویورک، مدیریت جهانی و انتقاد از ناکارآمد بودن ساز و کار بین‌المللی بود که با توصیه‌های اخلاقی بسیار همراه بود.

محمود احمدی‌نژاد، این بار برخلاف سال‌های گذشته، کشتار یهودیان در جنگ دوم را زیر سؤال نبرد اما از اسرائیل به نام «حکومت جعلی»  یاد کرد.

رئیس‌جمهور ایران همچنین از حملات ۱۱ سپتامبر به عنوان «حادثه‌ تلخ» یاد کرد  و با لحنی ملایم‌تر بار دیگر خواستار تشکیل «گروه مستقل حقیقت‌یاب» برای  «آگاهی عمومی از کیفیت حادثه و مجازات عاملان» شد.

وی که انتقاد‌های خود را در قالب جملات شرطی بیان می‌کرد آرزوی جهانی بدون «افراط‌گرایی» و «تروریسم» کرد که در آن «سلاح‌ها به قلم تبدیل و هزینه‌های نظامی صرف رفاه و دوستی ملت‌ها» بشود.

«سیاست‌های سلطه‌جویانه»، «اقدامات صهیونیسم جهانی»،  سیطره اندکی از کشورها بر شورای امنیت، «سرمایه‌داری جهانی»، فقر و فاصله طبقاتی در جهان و «تحقیر ملت‌ها» از دیگر موضوعاتی بود که محمود احمدی‌نژاد به آن اشاره کرد.

رئیس‌جمهور ایران در بخش دیگر از سخنرانی خود از نظام اقتصادی آمریکا انتقاد کرد اما نامی از این کشور نبرد.

محمود احمدی‌نژاد، دولت آمریکا را غیر مستقیم متهم کرد که بدون پشتوانه پول چاپ می‌کند.

محمود احمدی‌نژاد گفت: «خلق دارایی‌های کاغذی، با اتکا به قدرت و تسلط بر مراکز جهانی اقتصاد، بزرگترین سوء استفاده تاریخ است و یکی از عوامل اصلی بحران اقتصادی است.»

خانواده، زن، فرهنگ، مسابقه تسلیحاتی، یکجانبه‌گرایی از دیگر موضوعات مورد اشاره محمود‌ احمدی‌نژاد بود.

محمود احمدی‌نژاد در ادامه، تهدیدهای صورت گرفته علیه ایران را مصداقی از «یکجانبه‌گرایی و استاندار چندگانه، و تحمیل جنگ و ناامنی و اشغال» برشمرد و گفت: «مسابقه تسلیحاتی و تهدید با سلاح اتمی و کشتار جمعی توسط قدرت‌های مسلط امری رایج است. آزمایش تسلیحاتِ به مراتب مخرب‌تر و فوق مدرن و تهدید علنی به داشتن آن و دادن وعده آشکار کردن آن در وقت مقتضی، به ادبیات تازه‌ای برای خالی کردن دل ملت‌ها برای پذیرش دوره جدیدی از سلطه بدل شده است.  تهدید ملت بزرگ ایران به حمله ‌نظامی از سوی صهیونیست‌های بی‌فرهنگ از نمونه‌های بارز این واقعیت تلخ است.»

محمود احمدی‌نژاد گفت که اقلیتی در جهان بر «توده‌های مردم» حاکم شده‌اند و مارکسیسم و سرمایه‌داری را ناتوان از اداره جهان دانست.

محمود احمدی‌نژاد گفت: «اراده و نظر توده‌های مردم، از جمله در آمریکا و اروپا، در عرصه‌های مهم و مستمر تصمیم‌گیری به خصوص در سیاست‌های اصلی داخلی و خارجی کمترین تأثیر را دارد و فریاد آنان به جایی نمی‌رسد. حتی اگر ۹۹ درصد جامعه ‌خود را تشکیل دهند.»

وی سخنان خود را با وعده «ظهور منجی و مسیح و یاران صالح جهانی آن» و با «زنده‌ باد بهار» به پایان رساند.







نرخ ارز و طلا بار دیگر در مسیر گرانی قرار گرفت و سکه بهار آزادی رکورد یک میلیون تومانی را شکست.
به گزارش کلمه، امروز سکه بهار آزادی از مرز یک میلیون تومان گذشت. در برخی از ساعات امروز، سکه طرح جدید به طرزی بی سابقه از سکه طرح قدیم هم جلو زد.
آخرین قیمتی که عصر امروز برای سکه ثبت شده، یک میلیون و شش هزار تومان است. قیمت های نیم سکه و ربع سکه نیز به ترتیب ۵۰۳ و ۲۵۲ هزار تومان گزارش شده است.
دلار هم امروز بار دیگر گران شد. آخرین قیمتی که برای نرخ دلار در بازار آزاد تهران ثبت شده و مربوط به ساعت ۱۹ عصر امروز است، ۲۵۳۰ تومان است. یورو هم ۳۲۶۰ تومان و پوند نیز ۴۰۹۰ تومان معامله شده است.
گزارش های کلمه درباره آخرین تحولات بازار ارز و سیاستهای دولت را در زیر بخوانید:
افشای برنامه خطرناک دولت احمدی نژاد: دستکاری عمدی نرخ ارز برای جبران کسری بودجه
دولت هم تأیید کرد: سناریوی خطرناک ارزی در حال پیگیری
پرداخت یارانه نرخ ارز، کسب و کار تاجرانه یا دست فروشی غیرمسئولانه

خانواده امير حکمتی بار دیگر خواستار آزادی فرزندشان شدند



همزمان با سفر محمود احمدی نژاد، ریيس جمهوری اسلامی، به نيويورک خانواده امیر رضا حکمتی، تفنگدار آمريکايی ايرانی تبار که در ايران زندانی شده است، يک بار ديگر خواستار آزادی وی شدند.

امير رضا حکمتی، تفنگدار دريايی سابق ارتش ايالات متحده است که در ماه اوت سال ۲۰۱۱ در حالی که برای ديدار با مادربزرگش به ايران سفر کرده بود به جرم جاسوسی، دستگير و زندانی شد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، در تازه ترين تلاش برای آزادی امير حکمتی، در پی سفر محمود احمدی نژاد به آمريکا برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، خانواده حکمتی روز سه شنبه، چهارم مهرماه، با برگزاری کنفرانسی مطبوعاتی از دولت ايران تقاضا کردند که به عنوان اقدامی بشردوستانه، امیر حکمتی را آزاد کند.

هفته گذشته اعلام شد که پدر امير حکمتی مبتلا به نوعی تومور مغزی غير قابل درمان است و خانواده حکمتی از مقامات ايران خواسته اند که با آزادی امير اجازه دهند وی در اين لحظات در کنار پدر بيمارش باشد.

خانواده حکمتی در کنفرانس مطبوعاتی خود که به کمک شورای روابط اسلامی آمريکا و در حومه شهر «ديترويت» برگزار شد گفتند: «ما خواستار بخشش هستيم. خواستار انجام ديپلماسی [برای آزادی امير] و خواستار انسانيت هستيم.»

رامی کُردی،‌ شوهر خواهر امير نيز به نمايندگی از خانواده به خبرنگاران گفت اميدوار است که احمدی نژاد با طرح موضوع بازگشت امير به آغوش خانواده، حضور او را در کنار پدر در حال مرگش ميسر سازد.

کُردی تاکيد کرد که آنها اميد دارند که «رهبران خردمند تصميم خود را بگيرند و بازگشت امير را به خانه  امکان پذير سازند.»

سارا حکمتی، يکی از خواهران امير، نيز اعلام کرد اميدوار هستند که مقامات ايرانی حاضر در ايالات متحده صدای آنها و تقاضايشان را بشنوند.

امير حکمتی متولد ايالت آريزونا و بزرگ شده ايالت ميشيگان آمريکاست.

خانواده امير ساکن شهر فلينت هستند، جايی که علی حکمتی، پدر خانواده، پيش از ابتلا به این بيماری مهلک، در يک کالج تدريس می کرد.

آسوشيتدپرس به نقل از يکی از بستگان خانواده حکمتی می نويسد: پدر امير حکمتی ‪در تاريخ ۱۹ سپتامبر (۲۸ شهريور‬) مورد عمل جراحی تومور مغزی قرار گرفت و شبکه «سی ان ان» نيز  در گزارشی از ابتلای علی حکمتی به بيماری سرطان خبر داده و در مصاحبه ای با وی بر تخت بيمارستان، مرحله بعد در روند درمان وی را شيمی درمانی ذکر کرد.

در گزارش شبکه «سی ان ان»، پدر امير حکمتی با سری باندپيچی بر تخت بيمارستان از مقام های ايرانی تقاضا می کند کمک کنند قبل از مرگ يک بار ديگر فرزندش را ببيند.

دولت ايالات متحده بارها جاسوس بودن امير حکمتی را تکذيب کرده است. در ماه اوت سال جاری ميلادی، وزارت خارجه آمريکا در پی دريافت گزارش هايی مبنی بر کاهش وزن شديد حکمتی درباره وضعيت سلامت وی ابراز نگرانی کرد.


۱۳۹۱ مهر ۳, دوشنبه

پس از فائزه، مهدی هاشمی هم به زندان رفت/ واکنش هاشمی رفسنجانی: فرقی بین بچه های من با بچه مردم نیست




در حالی که وکیل مهدی هاشمی به نقل از رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام می گوید که نظر مقامات قضایی کشور عدم بازگشت مهدی هاشمی بود، وی امروز پس از تفهیم اتهام به اوین رفت.
از صبح امروز تاکنون و بدنبال درج اخبار ضد و نقیض از زندانی شدن مهدی هاشمی، ایسنا به نقل از دادستانی تهران نوشت: مهدی هاشمی پس از تفهیم اتهام با صدور قرار بازداشت موقت روانه زندان اوین شد و رسیدگی به اتهامات او همچنان ادامه دارد.
وکیل مدافع مهدی هاشمی گفت: اینکه تاکنون مهدی هاشمی به کشور برنگشته بود به خاطر توصیه‌های مسئولان قضایی از جمله رییس قوه قضاییه و دادستانی به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بود.
به گزارش ایسنا، سید محمود علیزاده طباطبایی در جمع خبرنگاران مستقر در مقابل بازداشتگاه اوین درباره علت حضور موکلش در کشور تصریح کرد: مهدی هاشمی می‌گفت این بحث‌هایی که مطرح می‌شود دعوا با من نیست بلکه دعوا با پدرم است. من چرا باید بیرون بنشینم تا هر چه دلشان می‌خواهد بگویند؟
وکیل مدافع مهدی هاشمی ادامه داد: آن چیزی که آیت‌الله هاشمی به من گفتند این بود که هم رییس قوه قضاییه و هم دادستانی نظرشان این است که مهدی به کشور برنگردد و حتی تا هفته گذشته آقای هاشمی به دلیل تاکید دستگاه قضایی از آمدن مهدی ممانعت می‌کرد ولی هفته گذشته گفتند که هم درس او تمام شده است و هم خانواده او اینجا هستند و هم اینکه خود مهدی اصرار دارد بیاید؛ لذا مشکلی ندارد که اگر اتهامی هم متوجه اوست طبق قانون رسیدگی شود.
 فرقی بین بچه های من با بچه مردم نیست 
 در  همین حال محسن هاشمی از واکنش پدرش درباره بازداشت فائزه و مهدی هاشمی سخن گفت.
 فرزند آیت الله هاشمی در پاسخ به سؤالی درباره نظر پدرش درباره بازداشت مهدی و فائزه هاشمی، به فارس گفت: ایشان می‌گویند، بچه‌های من مثل بچه‌های بقیه افراد هستند و فرقی بین بچه ها من با بچه مردم نیست. نظر ایشان این است که نباید تبعیضی صورت بگیرد و باید بدون تبعیض با فررزندان ایشان برخورد شود.
محسن هاشمی با بیان اینکه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی جویای حال مهدی و فائزه است، گفت: ایشان از بازداشت مهدی و فائزه نگران نیستند؛ حاج آقا به این بحران‌‌ها عادت دارند

۱۳۹۱ مهر ۲, یکشنبه

دبیرکل سازمان ملل متحد: لفاظی‌های تهدیدآمیز در خاورمیانه پیامدهایی زیان‌بار دارد







بان کی‌مون، دبیرکل سازمان ملل متحد در دیدار با محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور ایران، گفته است که استفاده از لفاظی‌های تحریک‌کننده، تهاجمی و تهدیدآمیز از سوی کشورهای منطقه خاورمیانه می‌تواند پیامدهایی زیان‌بار به دنبال داشته باشد.
به گزارش دفتر رسانه‌های سازمان ملل متحد، آقای بان همچنین از ایران خواست تا تمهیدات لازم را برای جلب اطمینان جامعه بین‌الملل نسبت به صلح‌آمیز بودن ماهیت برنامه هسته‌ای خود در پیش بگیرد.
کشورهای غربی ایران را متهم می‌کنند که در چارچوب فعالیت‌های هسته‌ای خود اهدافی نظامی را دنبال می‌کند، ولی ایران همواره این اتهامات را رد کرده است.
تحولات سوریه و خاورمیانه از دیگر محورهای مذاکرات آقای بان با رئیس‌جمهور ایران در نیویورک اعلام شده است.
دبیرکل سازمان ملل متحد نسبت به بدتر شدن وضعیت در سوریه هشدار داد و بر آثار ویرانگر این درگیری‌ها در وضعیت غیرنظامیان و امور بشردوستانه تاکید کرد.
این دیدار در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد انجام شد.

'ورطه لجبازی'

 خبرگزاری رسمی ایران (ایرنا) گزارش داده است که رئیس‌جمهور ایران نیز در این دیدار بر ضرورت پایان هرچه سریع‌تر درگیری‌ها در سوریه تاکید کرده و گفته است که همه باید به آغاز گفت‌وگو براساس عدالت بین طرف‌های مختلف در سوریه کمک کنند.

او با اشاره به تشکیل گروهی ویژه در جنبش عدم تعهد برای کمک به حل بحران سوریه، اظهار امیدواری کرد که اخضر ابراهیمی، نماینده مشترک سازمان ملل متحد و اتحادیه عرب در امور سوریه با این گروه همراهی کند تا بتواند نقش موثرتری در سوریه داشته باشد.
آقای احمدی‌نژاد همچنین گفته است که ادامه وضع کنونی درباره موضوع هسته ای ایران "به نفع هیچ‌کس نیست."
او گفت: امروز موضوع هسته‌ای ایران "به ورطه لجبازی افتاده است" و اگر همه برای کاهش دیدگاه‌های منفی تلاش کنند، در حال مسئله موفق‌تر خواهیم بود.
رئیس‌جمهور ایران همچنین تاکید کرد: ایران معتقد به آن نیست که پاسخ تهدید را با تهدید بدهد.
با این حال، او خواهان محکوم شدن تهدیدهای اسرائیل علیه ایران شد و گفت که باید شرایطی را که به اسرائیل "اجازه می‌دهد روزانه سایر کشورها را تهدید به حمله نظامی کند، اصلاح شود.

یک فرمانده سپاه: به ایران حمله شود، کشور بی‌طرف در منطقه وجود نخواهد داشت





 سرتیپ امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، در مصاحبه شبکه العالم گفته است که در صورت حمله به ایران "هیچ کشور بی‌طرفی در منطقه وجود نخواهد داشت." او هشدار داده که درگیری با ایران می‌تواند "به جنگ جهانی سوم تبدیل شود."
 قای حاجی‌زاده تاکید کرده که که اسرائیل به تنهایی قادر به حمله به ایران نیست و تنها با کمک آمریکا چنین خواهد کرد و از همین رو در صورت بروز درگیری، جمهوری اسلامی پایگاه‌های ایالات متحده در منطقه را هدف حمله قرار می دهد.
سرتیپ حسین سلامی، جانشین فرمانده سپاه نیز گفته که اگر جنگی رخ بدهد، ایران "در یک نبرد گسترده با ائتلاف جهانی به رهبری آمریکا وارد جنگ خواهد شد."
 حن فرماندهان نظامی ایران در روزهای اخیر به طرز کم‌سابقه‌ای هشدارآمیز شده است. روز گذشته نیز سرلشکر محمدعلی جعفری، فرمانده سپاه، گفته بود: "همه باید برای جنگ آینده آماده شویم."
آقای حاجی‌زاده در اظهارات امروز خود هشدار داده است که در صورت اقدام نظامی علیه ایران، "جنگ به سرعت تمام منطقه را فرا خواهد گرفت."
او تهدید کرده که اگر ایران مورد حمله قرار بگیرد به پایگاه‌های آمریکا در منطقه حمله خواهد کرد و افزوده است: "ما این پایگاه‌ها را جزو خاک آمریکا می‌دانیم و نه قطر یا بحرین و افغانستان."

وی تاکید کرده: "اگر جنگی پیش بیاید همه عکس العمل‌های ما خارج از تصور آنها خواهد بود و مقدمه نابودی آنها همین جنگی است که توسط خود آنها شروع خواهد شد."
سرتیپ سلامی، جانشین فرمانده سپاه نیز در اظهار نظر مشابهی گفته است: "اگر صهیونیست‌ها در عالم واقعیت دست به اقدام علیه ایران بزنند یک فرصت تاریخی در اختیار انقلاب اسلامی برای محو آنها از تاریخ جغرافیایی جهان قرار می‌گیرد."
وی ادامه داده است که در آن صورت امینت اسرائیل، پایگاه‌های نظامی آمریکا در منطقه خاورمیانه و همچنین جریان انرژی در خلیج فارس مورد تهدید ایران قرار خواهند گرفت.

تنش لفظی میان مقامات ایران و اسرائیل در هفته‌های اخیر بالا گرفته است. در ماه‌های گذشته بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، تلاش کرده است تا توافق نیروهای سیاسی مختلف این کشور را برای حمله احتمالی به ایران جلب کند.
کشورهای مختلف جهان درباره عواقب درگیری نظامی میان ایران و اسرائیل هشدار داده‌اند.
اظهارات تند فرماندهان نظامی ایران، هم‌زمان با مراسم سالگرد آغاز جنگ هشت ساله میان ایران و عراق بیان می‌شود. این در حالی است که به تازگی تعدادی از فعالان سیاسی در ایران با انتشار بیانیه‌ای نسبت به بروز جنگ و "یک فاجعه جبران ناپذیر" هشدار داده‌اند.
این فعالان از مقامات ایرانی خواسته اند تا "هر نوع بهانه‌ای برای جنگ و فشار و تحریم اقتصادی را متوقف و خنثی کنند."

دست پنهان دولت در بازار گوشت


کلمه – گروه اقتصادی: دست های پشت پرده دولت این بار سر از بازار گوشت در آورد.

به گزارش کلمه، پیش از این به دنبال آشفتگی در بازارهای مختلف از طلا و ارز گرفته تا مرغ و کنجاله سخن از دست های پشت پرده دولت به میان آمده بود. حالا مدیرعامل اتحادیه مرکزی تعاونی‌های عشایری ایران از دست‌های پشت پرده‌ای در بدنه دولت سخن گفته که منافع خودشان را در واردات دام زنده و گوشت قرمز به کشور می‌بینند و با سنگ اندازی ها اجازه نمی‌دهند که ایران در تولید گوشت قرمز خودکفا شود.
مهر به نقل از وی درخصوص تامین گوشت قرمز کشور از دام‌های عشایر آورده: مسئولان کشور به جای حمایت از تولید داخلی اقدام به صدور مجوز برای واردات بی رویه دام زنده و گوشت به کشور می کنند.
او این موضوع را افشا کرده که برخی از دولتمردان به جای تامین نهاده های مورد نیاز دامداران گوشتی و استفاده از گوشت قرمز دام‌های آنان در داخل، با واردات دام زنده و گوشت قرمز به کشور موجب خارج شدن مبالغ هنگفتی ارز از کشور می شوند.
مدیرعامل اتحادیه مرکزی تعاونی های عشایری ایران به حمایت دولت از دامداران شیری کشور اشاره و این سئوال را مطرح کرد که چرا مسئولان مربوطه در وزارت صنعت، معدن و تجارت برای در اختیار گرفتن شیرخام نهاده با قیمت یارانه ای در اختیار دامداران شیری می گذارند اما برای تامین گوشت قرمز کشور نهاده با قیمت یارانه ای در اختیار دامداران گوشتی نمی گذارند؟!
وی با یادآوری اینکه در چندسال گذشته ایران به مرز خودکفایی در تولید گوشت قرمز رسیده بود، در عین حال تصریح کرد: متاسفانه با عملکرد ضعیف برخی از مسئولان دولتی، هم اکنون اکثر دامداران گوشتی مجبورند دامهای خود را زیر قیمت بفروشند و این مسئله در شرایط کنونی به هیچ وجه به صلاح مملکت نیست.
دادرس با تاکید براینکه ظرفیت‌های بسیار زیادی برای توسعه پرواربندی در دامداریهای گوشتی کشور وجود دارد که جامعه عشایری هم بخشی از آن به حساب می آید، گفت: دولت با در اختیار قرار دادن تسهیلات ارزان قیمت به دامداران گوشتی می تواند هم میزان تولید گوشت قرمز را در داخل کشور افزایش دهد و هم قیمت گوشت قرمز را در داخل کشور کاهش دهد.


قطع دسترسی به گوگل، جی‌میل و گوگل‌پلاس در اکثر شهرهای کشور





کلمه – گروه اجتماعی: بر اساس گزارش های موجود، تعدادی از سرویس های گوگل برای کاربران ایرانی فیلتر شده است.
به گزارش کلمه، مسئولان دولتی در تصمیمی ناگهانی دست به فیلترینگ اکثر سرویس های گوگل زده اند و کاربران اینترنتی شبکه های اجتماعی مجازی از تمامی شهرهای بزرگ کشور و برخی شهرهای کوچک، گزارش داده اند که دسترسی آنها به سرویس هایی همچون موتور جست و جوی گوگل، سرویس ایمیل گوگل (جی میل)، گوگل پلاس و تمامی زیرمجموعه های گوگل که نیاز به استفاده از پروتکل امن SSL دارند، مسدود شده است.
در عین حال به مانند موج های قبلی فیلترینگ، این بار هم روند مسدود شدن گوگل، جی میل و سرویس های دیگر به شکلی نامنظم انجام شده و در حالی که بسیاری از کاربران می گویند با IP ایرانی دسترسی به گوگل و جی میل ندارند و باید از فیلترشکن استفاده کنند، برخی از کاربران هم می گویند هنوز دسترسی آنها به همه یا برخی از این سرویس ها مسدود نشده است.
امشب بخش خبری بیست و سی در شبکه دو سیما از قول خرم آبادی دبیر کارگروهی که مسئولیت فیلترینگ سایت های اینترنتی را برعهده دارد، گزارش داد که به علت انتشار بخشی از فیلم توهین آمیز درباره پیامبر اسلام (ص) در سایت یوتیوب و از آنجا که این سایت به گوگل وابسته است، تصمیم بر این شده که گوگل و جی میل فیلتر شوند. وی همچنین ادعا کرده که این تصمیم به خاطر “درخواست های مکرر مردمی” گرفته شده است!
این در حالی است که سایت یوتیوب از سالها قبل در ایران فیلتر است و به اذعان کارشناسان، مسدود شدن دسترسی کاربران ایرانی به سرویس های جست و جو و ایمیل گوگل، موجب بروز مشکلات گسترده برای ایرانیان خواهد شد و هیچ ضرری برای شرکت گوگل نخواهد داشت.
از این رو می توان احتمال داد که فیلترینگ ناگهانی گوگل و جی میل، با طرح شبکه ملی اطلاعات یا همان اینترانت ملی مرتبط باشد که دولت اعلام کرده در همین روزها افتتاح خواهد شد.
بسیاری از کاربران نگران بودند که راه اندازی این پروژه، به معنای اختلال در دسترسی کاربران ایرانی به اینترنت باشد. اما مسئولان دولتی این موضوع را به شدت تکذیب کرده بودند. حال به نظر می رسد دولت باز هم با بی صداقتی برخورد کرده و این احتمال وجود دارد که فیلتر شدن گوگل و جی میل مقدمه ی اختلالات گسترده تر در دسترسی ایرانیان به اینترنت باشد.
در عین حال، این تغییر مهم در فیلترینگ، این نتیجه ی قهری و طبیعی را به دنبال خواهد داشت که تعداد به مراتب بیشتری از کاربران اینترنتی نیازمند استفاده از فیلترشکن باشند و بدین ترتیب فصل جدیدی در دور زدن گسترده ی فیلترها از سوی کاربران اینترنت رقم بخورد.

فاطمه هاشمی رفسنجانی: پدر گفته بود اگر مجیزگو نشوم برای شما پرونده‌سازی می کنند






کلمه-زهرا صدر:
مهدی هاشمی رفسنجانی پس از ورود به تهران و بازجویی در فرودگاه امام خمینی با اسکورت ماموران به منزل پدری خود منتقل شد.
فاطمه هاشمی دختر آیت الله هاشمی رفسنجانی می گوید: دزدان و جاسوسان در کشور رها می گردند و مشکلی نیست و مشکل اینها شده آقای هاشمی و خانواده شان چون با مردم همراه شدند.
فاطمه هاشمی در گفت و گو با خبرنگار کلمه تاکید کرد: پدر من فردای انتخابات با همه ی ما اتمام حجت کردند و گفتند من می توانم مجیزگوی این ها شوم و شما بهترین زندگی را داشته باشید ولی اگر بخواهم راه درست را بروم و آنچه را انجام دهم که خدا می پسندد و حق است، فشارها روی شما زیاد می شود و بازداشت می شوید. به شما تهمت می زنند و برایتان پرونده سازی می کنند. آیا این ها را تحمل می کنید؟ ما هم تاکید کردیم که ما همه را تحمل می کنیم شما راه درست را بروید. ما در کنارتان هستیم و صبر می کنیم.
مهدی هاشمی شامگاه یکشنبه از امارات وارد فرودگاه امام خمینی تهران شد و پس از تفهیم اتهام توسط مقامات دادستانی قرار شد که دوشنبه به دادسرا مراجعه کند.
بر اساس این گزارش بعد از ورود مهدی هاشمی به فرودگاه و طی مراحل تشریفات ورود به کشور، نماینده دادستانی برای تفهیم اتهامات به وی در فرودگاه حاضر شد و آنطور که محمود علیزاده طباطبائی، وکیل مهدی هاشمی اعلام کرد موکلش پس از دریافت احضاریه، فردا برای دفاع از اتهامات در دادسرا حاضر خواهد شد و پس از آن قاضی پرونده تصمیم گیری خواهد کرد.
فاطمه هاشمی در گفتگو با کلمه تشریح کرد: وقتی من و مهدی و یاسر از هواپیما پیاده شدیم تعداد زیادی مامور جلوی هواپیما منتظر ما بودند. در ابتدا ما را بردند وی آی پی و گفتند پاس هایتان را بدهید تا ما مهر بزنیم و بعد از ۵ دقیقه آمدند و گفتند بیایید دم گیت. وقتی رفتیم آنجا بچه های اطلاعات آمدند و هر سه مان را بردند برای بازجویی و سوال و جواب که چه سفرهایی رفتید و با چه کسانی بودید و برای چه کاری رفتید و مرتب می پرسیدند که کجاها رفتید و هر جا که رفتید را بنویسید. می پرسیدند چه هتل هایی رفتید و چه رستوران هایی غذا خوردید.
دختر آیت الله هاشمی رفسنجانی در ادامه می افزاید: بعد از بازجویی ها من بلند شدم بروم که یک مرد آمد و با رفتاری که واقعا رعب آور بود گفت کجا؟ نمی گذارم بروی. بعد هم گفتند که مهدی مشغول صحبت کردن با قاضی است شما همینجا بنشینید. ۵ دقیقه ای آنجا نشستیم که آمدند و گفتند مهدی را بردند و شما هم می توانید بروید.
به گفته ی فاطمه هاشمی ماموران در جواب سوال های یاسر هاشمی و وی که از وضعیت برادر خود می پرسیدند جوابی ندادند و فقط می گفتند بروید. و نگفتند که مهدی کجاست. یکی از آن ها گفت بردند اما نمیدانیم کجا، یکی گفت بردند خانه و یکی هم گفت که هنوز در فرودگاه است. اما بعد از ساعتی او را به منزل پدریم منتقل کردند و گفتند که ساعت ۸ صبح باید به دادسرا مراجعه کند.
فاطمه هاشمی با بیان اینکه برخوردهایشان غیر از چند نفر که خشن و بی ادب بودند محترمانه و خوب بود تصریح می کند: بازجویی هایمان کتبی بود، البته یاسر کمی مقاومت کرد و کتبی ننوشت اما من و مهدی نوشتیم. سوال های عجیب و غریبی می پرسیدند مثلا می گفتند پول غذایتان را از کجا می آورید. من نمی دانم آقای احمدی نژاد و بقیه ی مسئولین کشور از کجا می آورند و می خورند.
وی همچنین گفت: تمام دزدان و جاسوسان را در کشور ول و رها کرده اند و مشکل این ها شده فقط آقای هاشمی و خانواده شان. که آن هم می دانید چرا؟ چون با مردم همراه شدند و حاضر نشدند که از ظلم تبعیت کنند.
فاطمه هاشمی در ادامه افزود: پدر من فردای انتخابات و پس از آن اتفاقاتی که افتاد و بازداشت ها شروع شد با همه ی ما اتمام حجت کردند و گفتند من می توانم مجیزگوی این ها شوم و شما بهترین زندگی را داشته باشید ولی اگر بخواهم راه درست را بروم و آنچه را انجام دهم که خدا می پسندد و حق است، فشارها روی شما زیاد می شود و بازداشت می شوید. به شما تهمت می زنند و برایتان پرونده سازی می کنند. آیا این ها را تحمل می کنید؟ ما هم تاکید کردیم که ما همه را تحمل می کنیم شما راه درست را بروید. ما در کنارتان هستیم و صبر می کنیم و الان هم داریم نتیجه ی آن را می بینیم.
وی با اشاره به تبلیغاتی که در این سه سال علیه مهدی هاشمی وجود داشت گفت: افرادی بودند که از وقتی فهمیدند مهدی تصمیم دارد به کشور برگردد خیلی تلاش کردند که مهدی بر نگردد این جو سازی هایی که علیه مهدی کردند را ما نمیفهمیم پس چه بود. سه سال است که مرتب می گویند مهدی بیاید و پاسخگو باشد. خب مهدی هم درس و کارش تمام شد و دارد به کشور بر می گردد و مشکلی هم ندارد که پاسخگوی سوالات باشد. هیاهوی این ها برای این بود که مهدی را بترسانند که بر نگردد. فائزه را به زندان فرستادند که مهدی را بترسانند که برنگردد. حتی در دبی چند نفر ناشناس با من تماس گرفتند و می گفتند که از طرف اطلاعات هستند و اصرار می کردند که الان صلاح نیست که برگردد.
فاطمه هاشمی با بیان اینکه آقای لاریجانی و اژه ای و آقایان اطلاعات دوست ندارند که مهدی این روزها برگردد و مدعی هستند که به نفع خودش هم نیست که برگردد خاطرنشان کرد: من گفتم که مهدی خودش می داند که چه کرده است. او به خودش اطمینان دارد و پاسخگو هم خواهد بود. البته من نمی دانم چه کسانی بودند چون ناشناس بودند اما به شدت پیگیر بودند که این سفر انجام نشود.
پیش از این گزارش شده بود که دبیر تشکیلات اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان اعلام کرده که دانشجویان معترض در مقابل منزل مهدی هاشمی تجمع کرده اند تا مانع از ورود او به خانه شوند.
اما بعدا اعلام شد که این تجمع برگزار نمی شود، چون برای آن مجوز صادر نشده است.
دانشجویان بسیجی هم چنین روز گشته با توجه به اخبار ضد و نقیضی که در مورد ورود مهدی هاشمی در شامگاه شنبه به تهران در رسانه ها منتشر شده بود در فرودگاه امام خمینی(ره) تحصن کرده و خواستار بازداشت فوری وی شده بودند.
محمد پهلوان دبیر سیاسی جامعه اسلامی دانشجویان نیز با بیان اینکه مهدی هاشمی پس از ورود به کشور باید دستگیر شود مدعی شد: دانشجویان و اعضای جامعه اسلامی دانشجویان از مسئولین قوه قضائیه می خواهند که در زمان ورود مهدی هاشمی به کشور وی را دستگیر کنند.
مهدی هاشمی در حالی به ایران باز گشت که شامگاه شنبه خواهرش، فائزه هاشمی برای اجرای حکم شش ماه زندانش بازداشت و به بند امنیتی زندان زنان اوین منتقل شد.
به گزارش کلمه شنبه شب فائزه هاشمی در حالی با چادر خانگی به اوین اعزام شد که سعید تاجیک که به دختر هاشمی رفسنجانی هتاکی کرده بود، آزاد است و تهدید کرده است اگر او را بازداشت کنند، به کمک بچه های حزب اللهی برخورد قهر آمیز می کنند.
همزمان با این رویداد یکی از بستگان خانواده هاشمی به روز گفته است مهدی هاشمی در اولین واکنش نسبت به دستگیری فایزه هاشمی گفته است که عزم وی برای بازگشت محکم تر شده و راهی تهران می شود.
وکیل فرزندان هاشمی رفسنجانی درباره آخرین وضعیت بازگشت مهدی هاشمی نیز گفته بود: مهدی هاشمی از مدت ها قبل قصد بازگشت به تهران را داشته است اما به دلیل برخی مشکلات بازگشت او به تعویق افتاده بود

فائزه هاشمی بازداشت شد + خبرهای تکمیلی از نحوه دستگیری




به گزارش کلمه، عصر روز شنبه ماموران اجرای احکام دادگاه انقلاب در تماس تلفنی با فائزه هاشمی از او می خواهند برای گذراندن دوران محکومیت شش ماهه اش، فورا خود را به زندان اوین معرفی کند. فائزه هاشمی هم در پاسخ اعلام می کند: من فردا صبح می آیم.
اما به دنبال این مکالمه تلفنی، ماموران دادستانی – شامل سه مامور زن و شش مامور مرد – زنگ منزل فائزه هاشمی را به صدا درآورده و خود را مأمور شرکت گاز معرفی می کنند و با این ترفند وارد ساختمان می شوند و خانم هاشمی را بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل می کنند.
این در حالی است که در همین روز قرار بود مهدی هاشمی، دیگر فرزند آیت الله هاشمی رفسنجانی، به کشور وارد شود. اما ساعاتی قبل خبرگزاری های فارس و مهر اعلام کردند که مهدی هاشمی فرزند آیت الله هاشمی رفسنجانی برخلاف تصور آنها به کشور وارد نشده، و اندکی بعد همین منابع و سپس سایت دادستانی از بازداشت فائزه هاشمی خبر دادند.
بر اساس این گزارش، رسانه های وابسته به دولت و تندروها از دو روز قبل فضاسازی گسترده ای را برای بازداشت مهدی هاشمی در صورت ورود به کشور آغاز کرده بودند و امروز هم دانشجویان بسیجی و گروه های به اصطلاح خودجوش در فرودگاه امام تجمع کرده بودند تا به تعبیر خود، برای مهدی هاشمی دادگاه مردمی! برگزار کنند؛ اما گزارش رسانه های رسمی حاکی از آن است که یا او به تهران نیامده و یا در صورت ورود، از چشم تجمع کنندگان پنهان مانده است.
سایت های بولتن نیوز و رجانیوز اولین منابعی بودند که از بازداشت فائزه هاشمی خبر دادند، آن هم درست در شبی که قرار بوده مهدی هاشمی به محض ورود به کشور بازداشت شود و این اتفاق نیفتاده است.
رجا در این باره نوشت: بر اساس اخبار واصله فائزه هاشمی ساعاتی پیش دستگیر شد. از آنجا که نامبرده از اجرای حکم استنکاف ورزیده و خود را معرفی نکرده بود لذا توسط ماموران ذی زبط و بر اساس حکم قانونی روانه زندان شد. فائزه هاشمی به حکم دادگاه به شش ماه حبس محکوم شده بود.
بولتن نیوز هم همین خبر را تکرار کرد و همچنین نوشت: وجود آنکه بسیاری در انتظار بازگشت و محاکمه یکی از اعضای خاندان هاشمی یعنی مهدی هاشمی بوده اند، خبرها از بازداشت یکی دیگر از اعضای این خانواده حکایت دارد.
این رسانه نزدیک به نهادهای امنیتی همچنین از بازداشت حسن معادیخواه نیز خبر داد و با لحنی آشکارا متعلق به عوامل اطلاعاتی، نوشت: حسن معادی خواه یکی از مرتبطین اصلی مهدی هاشمی در جریان فتنه سال ۸۸ و ماجرای اختلاس سازمان بهینه سازی سوخت برای تحمل کیفر به بازداشتگاه منتقل شد. دقایقی قبل معادی خواه بازداشت و تحویل بازداشتگاه شده است.
بر اساس این گزارش، فائزه هاشمی  روز سوم دی ماه سال گذشته به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام به صورت غیر علنی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران محاکمه شد. وی در حکم بدوی که سیزدهم دی ماه ۱۳۹۰ توسط قاضی ابوالقاسم صلواتی صادر شد، به ۶ ماه حبس و ۵ سال محرومیت از عضویت و فعالیت در احزاب، گروه‌ها، انجمن‌ها، فضای مجازی و همچنین فعالیت‌های فرهنگی و مطبوعاتی محکوم شد.
قرار بود جلسه‌ رسیدگی به اتهامات دختر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی یکشنبه ۲۳ مرداد ۹۰ برگزار شود اما این جلسه به دلیل درخواست استمهال غلامعلی ریاحی وکیل پرونده برای تدارک دفاعیه و موافقت دادگاه، به‌ تاخیر افتاد و وقت رسیدگی نیز تجدید شد. پس از صدور رای اولیه علیه فائزه هاشمی، وکیل او بلافاصله به حکم صادره اعتراض و درخواست تجدیدنظر کرد اما حدود سه ماه بعد و در روز سه‌شنبه ۸ فروردین ۹۱، دادگاه تجدیدنظر تهران رای دادگاه بدوی را بدون هیچ‌گونه تغییری تایید کرد.
فائزه هاشمی نماینده مردم تهران در مجلس پنجم و از اعضای شاخص لیست کارگزاران سازندگی بود. او در دوره اصلاحات روزنامه زن را راه‌اندازی کرد که با توقیف فله‌ای مطبوعات توقیف شد. وی در انتخابات ریاست‌جمهوری اخیر از هواداران میرحسین موسوی بود و پس از انتخابات نیز به اقدامات حکومت در سرکوب معترضان انتقاد کرد.

عبدالکریم لاهیجی: آزار و اذیت غیر مسلمان‌ها در ایران در سال‌های اخیر شدت گرفته است





عبدالکریم لاهیجی- نایب رئیس فدراسیون بین‌المللی جامعه‌های حقوق بشر و رئیس فدراسیون حقوق بشر ایران، ضمن تشریح وضعیت غم‌انگیز اقلیت‌های م
ذهبی در ایران، از جمله به متن جدید قانون مجازات اسلامی اشاره می کند که حکم ارتداد را به آن اضافه کرده‌اند.

دو گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد، احمد شهید و هاینر بیل فلت، امروز با انتشار بیانیه‌ای از وضعیت اقلیت‌های دینی در ایران ابراز نگرانی کردند.

این دو گزارشگر ضمن ابراز خرسندی از آزادی یوسف ندرخانی- کشیش پروتستان ایرانی، در عین حال افشاء کردند که تنها در سه سال گذشته بیش از ٣٠٠ مسیحی در سراسر ایران بازداشت شده‌اند. آنها در بیانیه خود به جو کنونی «ترس و وحشت حاکم در کلیساها، بویژه عبادتگاه‌های خانگی مسیحیان پروتستان انجیلی» اشاره کرده و خواهان رفع این فضای ارعاب شده‌اند.
نویسندگان بیانیه ضمن تقدیر از عمل قوه قضائیه برای آزاد کردن این روحانی مسیحی، پرسیده اند که چرا نامبرده بخاطر «عمل به اعتقادات دینی خود»، یعنی «حقی که در قانون اساسی ایران و میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی تضمین شده است» سه سال در زندان مانده؟

این دو نماینده ویژه سازمان ملل، در این بیانیه تذکر داده اند که «بنظر می رسد ده‌ها مسیحی دیگر به خاطر پیروی آزادانه از دین خود هنوز در زندان هستند».

در گفتگوئی با عبدالکریم لاهیجی- نایب رئیس فدراسیون بین‌المللی جامعه‌های حقوق بشر و رئیس جامعه دفاع از حقوق بشر در ایران، وی خاطر نشان میسازد که آزار و اذیت نسبت به غیرمسلمان‌ها، از جمله هموطنان مسیحی- چه برسد به هموطنان بهائی- در ایران بویژه طی سه چهار سال اخیر روز به روز شدت و حدت بیشتری گرفته است.
لاهیجی، در این گفتگوی جالب بمناسبت انتشار این بیانیه* از سوی دو گزارشگر سازمان ملل، ضمن تشریح وضعیت غم انگیز اقلیت‌های مذهبی در ایران و اشاره به کوشش‌هائی که در جهت تشدید فشارها انجام میگیرند، از جمله به متن جدید قانون مجازات اسلامی اشاره می کند که حکم ارتداد را به آن اضافه کرده اند.
لاهیجی که این عمل را به تمسخر «تحول قانونی» می‌نامد، یادآوری می‌کند که در گذشته در قانون مجازات اسلامی جرمی بنام ارتداد وجود نداشت و دادگاه‌ها بر اساس فتوای فقها رأی می دادند، ولی اینک در لایحه جدید قانون مجازات اسلامی این حکم را هم اضافه کرده اند که به تصویب شورای نگهبان هم رسیده و مجازات آن نیز مرگ اعلام شده است.

http://www.persian.rfi.fr/کریم-لاهیجیآزار-و-اذیت-غیر-مسلمان-ها-در-ایران-در-سالهای-اخیر-شدت-گرفته-است-20120921/ایران




بنا به اخبار دریافتی از منابع موثق در تهران، حسین رونقی ملکی‌ تحت فشار قرار دارد تا اعتراف تلویزیونی انجام دهد.



بنا به اخبار دریافتی از منابع موثق در تهران، حسین رونقی ملکی‌ تحت فشار قرار دارد تا اعتراف تلویزیونی انجام دهد.

UPDATE (September 23) According to report from reliable sources in Tehran, Hossein Ronaghi Maleki is under pressure to give false televised confessions! Please help him! He is in Evin prison.

مهدی هاشمی پس از بازگشت به تهران در فرودگاه توسط نماینده دادستانی تفهیم اتهام شد و تعهد داد تا ۲۴ ساعت بعد خود را به دادستانی معرفی کند.



مهدی هاشمی شامگاه یکشنبه وارد تهران شد
(منبع: خبرگزاری فارس)

تفهیم اتهام مهدی هاشمی در فرودگاه انجام شد
(منبع: خبرگزاری مهر)

دبیر تشکیلات اتحادیه جامعه اسلامی خبر داد: برگزاری تجمع مقابل منزل مهدی هاشمی
(منبع: خبرگزاری فارس)


مهدي هاشمي با پرواز دوبي ـ تهران ساعت ۲۱ و ۳۰ دقيقه شب يكشنبه از طريق فرودگاه امام خميني به كشور برگشت.

به گزارش خبرنگار سياسي ايسنا، بنا بر گفته وكيل خانواده هاشمي ياسر و فاطمه هاشمي كه به استقبال مهدي به دوبي رفته بودند، به همراه وي وارد تهران شدند.
محسن هاشمي از جمله افراد خانوده هاشمي است كه در فرودگاه به استقبال وي رفت.
نماينده دادستاني تهران نيز در فرودگاه حضور دارد. گفته مي‌شود وي براي تفهيم اتهام مهدي هاشمي به فرودگاه آمده است اما قرار نيست وي بازداشت شود.
در حالي كه شب گذشته جمعي از دانشجويان كه از خبر ورود مهدي هاشمي آگاه شده بودند، در فرودگاه بين‌المللي امام (ره) تجمع كردند، امشب فقط تعدادي از خبرنگاران و عكاسان رسانه‌هاي كشور در فرودگاه حضور دارند.
دانشجويان تجمع كننده در شب گذشته كه اقدام خود را محاكمه مهدي هاشمي دردادگاه افكار عمومي نام گذاشته بودند، با اين اعتقاد كه مهدي هاشمي در حوادث پس از انتخابات سال ۸۸ دست داشته است، خواهان محاكمه وي هستند.
در همين زمينه دبير اتحاديه جامعه اسلامي دانشجويان امشب به خبرنگار ايسنا گفت: به دليل صادر نشدن مجوز تجمع مقابل خانه مهدي هاشمي اين اقدام ميسر نشد و ما درخواست و طوماري را كه براي محاكمه وي جمع كرده‌ايم را به رييس قوه قضاييه ارائه خواهيم كرد.